• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Instämmer i semesterstress... Blev uppringd i morses av min kiropraktor som undrade varför jag inte var där. Nej, men det är ju nästa vecka tyckte jag. Nåja, vi flyttade om min tid till i em. Därefter ringde de om den tid jag hade uppbokat, make-up rådgivning på Body shop (fick det i present). Tjejen som ska ha den är litet förkyld, så hon gav mig möjlighet att boka om. Men jag tror jag chansar

I övrigt så behöver jag snart börja operation storstädning av lägenhet. Torsdag-lördag har jag ett gäng kompisar på besök.

Och nu blev jag dessutom sugen på att baka

• kängu

Hej hopp!!

Tinga, trist att ni inte kom iväg Hoppas ni får bra hjälp av neo-läkaren!!!

AM- Röstar för Korsika, men egentligen kanske Kreta är bättre för semester med småbarn?

Snaily- *kramar*

Ego- vi börjar känna oss redo för lite större utflykter nu, har plsnerat in lite stads-besök och kalas denna vecka. Vi har haft folk hemma i princip varannan dag, så vi har inte ritigt känt ngt behov av att göra så mycket förrän nu.

• viktualia

Korsika är jag mycket mer sugen på än Kreta måste jag säga....

Här pågår annars värsta rivningsarbetet.. eller det är en person som river en gammal vägg och en annan som mest sitter vid datorn (och då och då hämtar dricka till rivningsarbetaren...)..

HÄRLIGT med semester! Och jag fortsätter må hyfsat! Tjohoooo!

• kängu

MrsB- nu blev jag kak-sugen!!!! KAKA!!!!!

• Ore

Korsika skulle jag nog också valt, står betydligt högre upp på min "vill åka till"-lista än vad Kreta gör.

Hmm, undrar om maken kommer blänga på mig om jag föreslår att jag ska åka en tripp till Sevilla i september...?

Är det förresten någon som vet om galltvål funkar för fläckborttagning på sidentyg? Givetvis så fick jag en massa fläckar på nya klänningen - typiskt mig. Eller någon annan som vet? Jag körde den i handtvättsprogrammet på maskinen, med Y3-tvättmedel. Men litet fettfläckar är fortfarande kvar. Så nu funderar jag på galltvål, kemtvätt eller något annat...

• Snorkfröken77

BS - på sommaren måste man vänta tills det blir mörkare ute så att filmupplevelsen blir så bra som möjligt eftersom vi kör med projektor och duk.

muggles - jag vill verkligen inte säga något till mamma än, väntar på magiska 12 försöken sen säger jag nåt och förhoppningsvis så löser det sig ju innan det, vi har ju bara försökt 4 ggr (även om jag är neggo) Och ja, hon är lite ego ibland, lever i sin egen lilla värld kan man väl säga..

Vänner - Grattis! skojsigt att så många av er som man följt från första barnet ska ha igen

Vickan - jag skulle också vilja ha en hammock! Fast jag vet egentligen inte när vi ska använda den men jag "vill ha" !

Frejis - Grattis till säkra sidan och å vad mysigt det lät med att hon reagerar på beröring genom magen!

Ore - Problemet är väl att alla "tycker" att vi borde skaffa barn nu, bor i hus, är gifta sen ett år tillbaks (snart) och har båda stabila arbeten, har nått upp i "den" åldern osv och jag kan bara hålla med dem *suckar*
    Vad fint ert hus låter och så billigt! Jag bor i en liten ort där tomterna nästan är gratis men de som bygger får iaf betala minst 2,5 miljoner för byggena.

lappis - När berättade du för din mamma att ni försökte och inget hänt hittills? Vad sa hon då?

Izzie - Vad mysigt att vara helt själv

Vickan - smidigt med ett hus som är så flexibelt, vårt hus ser ut som det gör och går inte att ändra på eller bygga ut, fast vi är nöjda med hur det ser ut och tror att det kommer passa även om vi blir fler. Vi älskar båda vårt hus så någon flytt är det inte tal om.

koko - Hon har verkligen ingen koll alls, hon tyckte 3 månader var väldigt lång tid för min kusin...

Tinga - mina bekymmer känns som väldigt lätta jämfört med dina, jag hoppas verkligen att det löser sig för er snart. Jag har fått extrem respekt för tvillingföräldrar genom att läsa dina inlägg, innan hade jag en väldigt romantiserad bild av tvillingar *skäms lite*

snaily - Skit också! Visst kan man få något utskrivet som kortar ner cyklerna, är det pergo?

MrsB - grahamsmjöl i sockerkaka, det vill jag veta resultatet på sen

Ore - kul med make up rådgivning, är de bra på body shop? Du får ge oss en recension sen!

• Snorkfröken77

Oj, jag måste försöka gå in oftare, inläggen blir ju lite väl långa, men det finns ju så mycket man måste kommentera

• Lapinette

Vad är galltvål? Jag har också en fettfläck på min fina Bossklänning som inte går bort . Nu är den så långt ned att jag inte tror att den märks förutom att jag vet att den finns där.

På tal om semester ... idag gick jag till ICA, inte de som ligger närmast utan en liten promenad iväg för att handla till lunchen och när jag ska betala upptäcker jag att mitt VISA kort inte är där. Har inga sedlar alls i plånboken. Snacka om semestervarning! Det var bara att gå hem igen, hämta VISA-kortet (som jag la ur igår för att ha det i shortsfickan när vi var ute och promenerade) och traska tillbaka.

Inväntar nu mitt lunchbesök.

• Snorkfröken77

lappais - låter som klockren semestervarning!

• Mrs  B

Ska snart testa min sockerkaka....
    måste bara vänta på att Max ska äta upp sin middag.

Malte tog inte en enda tugga på sin portion så det blev sängen istället för honom. Idag har han alltså ätit endast en skiva lingongrova plus dricka.
    Ska se om maken kan få i honom middagen när han kommer hem vid tre.

Lappis

Svar på tråden Livets stora och små frågor