• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Tinga

Telis - åh vilket fint hus! Förstår verkligen att ni föll för det. Helt inflyttningsklart är ju ett stort plus (förutsatt att man gillar stilen det renoverats i). Jag känner nu, efter ett år i lägenhet (en halvtrappa upp), att det blir väldigt mycket kånkande, så jag skulle tänka mig för en extra gång innan jag valde lägenhet framför hus. Hur "illa" tror du budgivningen blir? Ni kanske har en bra vinst att förvänta från försäljningen av er lägenhet också?

• Mrs  B

Koko
    Har ätit lite av kakan idag men fryst in resten. Hoppas på att det smakar lika gott sen!

Max status idag; 4st glassar!!!!!!! (alla från grannflickan)

Visst är det sommar men det kan väl finnas någon gräns på det hela. Var nere hos grannarna ikväll för grillning för maken blev bjuden på öl. Försökte då förklara för mamman att det inte var ok med mig att Max fick 4st glassar och Malte 2 st, men hon verkade inte förstå vad jag menade.
    Nu är vi dessutom bjudna igen på lördag och det känns sådär. Maken tackade glatt ja och vill ha det hemma hos oss.
    I deras ögon är jag en "snål mamma när det gäller mat", men för mig finns det faktiskt gränser......

• Telis

Tinga, jag skulle tro att det kommer att gå upp runt en miljon i budgivningen. Och visst kommer vi att göra en rejäl vinst på lägenheten men det skulle iallafall bli riktigt saftiga lån kvar på det där huset tyvärr. Bra tänkt det där med trappan, fast trappa är det både i lägenheten och huset.

• Telis

Mrs B, fyra glassar! Det skulle jag aldrig våga ge till någon annans barn utan att kolla med föräldrarna först!

• viktualia

MrsB - det finns ju gränser för vad små människor behöver också... så jag håller med dig.. fyra glassar var verkligen i överkant!

• Lapinette

Har inte läst allt ni skrivit men jag vill också bli inboxad ! Huset behöver jag inte se men lägenheten är jag nyfiken på. Förresten, hur var huset ... eller kanske har du skrivit det redan?

• Mrs  B

Telis
    Jag säger max 2st, men det är inte ofta. Jag tycker att det räcker med 1 glass. Har försökt förklara att de ska leka med varandra och inte äta hela tiden. Men grannflickan är bestämd och gör som hon själv vill. Säger jag nej går de ner till hennes mamma och då får de allt de vill. Jag bli helt plötsligt den "onde" och hon den"gode".

• Tinga

Telis - ja, det var ju verkligen en rejäl förväntad ökning! Förstår att ni inte vill ha lån upp över öronen heller.

Trappan in i huset kan man ju göra en ramp på, för att kunna köra vagnen upp och ner på, men den svängda trappan upp till lägenheten är det ju svårare att göra något åt.

• Tinga

Mrs B - fyra glassar var ju verkligen i överkant! Jag håller med om att en om dagen räcker; möjligtvis två om det är en särskild dag eller om det är hemskt varmt. Svårt när man har olika uppfattning om sådant, och särskilt när det är så nära att de bara kan gå dit istället. Det är ju ett klassiskt exempel på hur det kan bli när mamma säger en sak och pappa en annan, men man kan ju lättare resonera med sin respektive än med ett annat barns mamma.

• Lapinette

Var det många på visningen idag Telis? För annars tror jag (som jag sagt tidigare) att ni kan göra ett kap. Husen som jag har gillat i det området har allihop gått upp ca 1-1,5 msek men nu är det ju sommar. Samt att utpriset är helt ok. Några av de jag har kollat på har legat runt 4 msek.

Som sagt, är nyfiken på lägenheten.

Svar på tråden Livets stora och små frågor