• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

Frejis!
    Vad bra att hon är stor tjejen!
    Tycker det är bra IFALL hon kommer lite tidigare. Då behöver ni inte oroa er så mycket.

• sweetstreet

Telis,
    hehe! En Anita KAN det ju vara också. Iallafall ifall det inte blir något handtag som kommer växa ut.... Utan istället blir det rattmuff!!!!!
    Ja så småningom även rattar då. Men det dröjer ju några år....

• sweetstreet

Själv är jag TRÖÖÖÖTT idag!
    Sov nästan INGET inatt!
    Lillskruttan bökade och bökade heeela natten. Aaaarrrrrgggggh!!!!!
    Känner att det blir en rätt ineffektiv dag på jobbet för allt går i slow motion...
    Man är verkligen helt slut i skallen efter en mer eller mindre sömnlös natt.
    Hm, åldern tar definitvt ut sin rätt....

Usch, jag hoppas verkligen att hennes de här jobbiga nätterna ska sluta snart.
    Som tur var är det inte varje natt utan lite då och då en eller ett par sådana här nätter. Sedan en eller ett par bra nätter. Puh! Annars hade jag varit ett vrak!
    jag är bara såååååå tacksam över att jag iallafall slipper pendlingen nu! För sömnlösa nätter plus lång pendling var ännu värre!

• sweetstreet

Lappis,
    snart åker väl du?????
    Om vi inte hörs innan så HA EN UNDERBAR USA-SEMESTER!!!!!!

• sweetstreet

Nej nu ska jag snart gå på lunch tror jag. Är hungrig, men kroppen är så trött att det liksom överskuggar hungern! Knäppt!

• Lapinette

Japp, har precis tvättat allt och tänkte börja packa lite smått. Sticker tidigt, tidigt torsdag morgon. Sitter och kollar vädret ... sol, sol och så lite mer sol . F'n vad gott det ska bli!!!

• Lapinette

Trist med sömnlösa nätter. Hoppas det är över snart.

• fru AM

Frejis: vad bra att UL såg bra ut! Stor bebis också bra - du kommer ju få snitt om det är det du vill!
    Ang resan så åker vi inte - inte nu, utan tar det i vinter eller nästa sommar. Men alldeles nyss började jag söka resor igen ... till höstlovet ... Och så kollar vi sommarhus hela tiden ...

Lappis: ni kommer ju få en vrålhärlig resa det hör jag det! Sol, vin och kärlek!

• fru AM

Haha, Hektor har börjat styra armarna litelite nu. Han har hela dagen legat i sin vagn och med leenden och utsträckt tunga försökt få sin vagnsleksak att ge gensvar på det instensiva flörtandet han utsatt den för. Nu ligger han på golvet under babygymet och boxar på leksakerna som hänger ner. Det verkar inte riktigt som att han fattar att det är hans armar som träffar rätt ...

• Lapinette

Har precis öppnat tredje flaskan skumpa sen jag började min semester i fredags !

Svar på tråden Livets stora och små frågor