• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

Tinga,
    jag tycker också det är bra tt de kollar Piff ordentligt nu! Sådär ska det ju inte vara!
    Hoppas verkligen att de kommer på vad som är tokigt och framförallt att det går att åtgärda! Vad gör man åt t ex kikhosta?? Finns det medicin?

Lilltjejen sover ju iallafall middag så hon kan ju ta igen en del förlorad sömn under dagen. Det är svårare för oss andra....
    Men idag vet jag inte hur mycket hon sovit. M hämtar från dagis idag så jag får veta när jag kommer hem från jobbet. Man får alltid med en lapp där info står om när och hur länge de sovit, samt vad och när de ätit och även blöjbyten.
    Bra så att man har lite koll!

• sweetstreet

Snaily,
    låter som ni haft en jätterolig dag med massor med aktiviteter!
    Fast bolltuggandet kasnke inte var så optimalt då...
    Men det finns kanske fler bollar???

• kängu

(läser ikapp)

Åh Telis vad underbart med fina siffror och att ni fick kika på Televinken igen!!!!

• kängu

Frejis, härligt att allt såg fint ut!! 6% är ju inte så mkt! Har du fått datum för snitt än?

• kängu

AM- Vilket as Sånt blir jag vansinnig på!! Min mormor, som tycker att vara smal är det bästa man kan vara, klappade mig på magen DAGEN EFTER förlossningen och sa: "Du har allt lite mage kvar..." Nähä????!!!!! Nu har jag gått ner till min vanliga strl och ha mina jeans och så (vet att det har gått fort så jag är tacksam!!) men "mamma-magen" hänger liksom över som en liten påse, inte så snyggt. Jag är övertygad om att du ser fantastiskt ut, och inte det minsta gravid!!!

• kängu

Snaily, låter som ni har det supermysigt med Korven!!!

Tinga, skönt att det händer ngt även om jag tycker att läkaren verkar rätt seg... Hoppas på att Piff mår bättre snart! Håller med om att det är bra att han får näringslösning, så att han inte blir av med all energi. Kramar!!!

Sweet- jobbigt med lite sömn Hoppas denna natten blir/blev bättre!!

Ego- sitter och gungar Ru i bärsjal, då han haft lite ont i magen på morgonkvisten. Annars verkar magontet blivit mycket bättre vilket vi är glada för. På det stora hela är han en väldigt glad och förnöjsam bebis tycker vi Gjorde en utflykt till stan igår och han sov i vagnen hela tiden, med ett avbrott för amning. Hans mamma var väldigt lycklig för jag fick shoppa lite OOOOOOHHH vad jag saknat shopping, på slutet av graviditeten var det ju inget kul.

Just det, nu kom jag att tänka på att jag ska skicka bild på Ru till galleriet! De flesta av er har väl sett honom på Facebook, men ändå...

• kängu

Förresten, måste säga att bärsjal är en väldigt bra uppfinning- kvittar hur gnällig Ru är, när han kommer ner i den sover han på tre minuter...

• Telis

Tinga, åh hoppas att det är kikhosta!! Det låter som ett litet lagom problem.

Sweet, hoppas skruttan sov bättre inatt, det låter apjobbigt att inte få sova och sen ändå tvingas till jobbet.

Handtag eller raffmuff - ja vi får väl se, i slutet av augusti är det dags för det stora ultraljudet. Då ska det väl gå att se.

kängu, stackars liten som har ont i magen. Vad är en bärsjal, är det ett sånt där stort tygstycke som ser ut som nåt från sjuttiotalet? Är dom bättre än såna dära babybjörnar?

Ore, mja, jag vill fortfarande inte jättesugen att åka på den där resan men nu känns det iallafall lite lättare att göra det. Det blir säkert världens bästa resa när vi väl kommer iväg.

Lappis, jag vill inte missa att säga det så jag säger det redan nu - ha en UNDERBAR resa, njuuuuut, ta hand om varandra och titta gärna in här och berätta hur ni har det om du har tid!!

• fru AM

Tinga: låter bra att de har någon idé om vad som är fel i alla fall. Fast kikhosta är väl en bakterie om jag inte minns fel, så den kan ju smitta. Hoppas ert kräk och matproblem slutar NU!

Telis: när det gäller att bära bebisar så är smaken så olika ... Vissa gillar bärsjalar men jag har upplevt att de är svåra att sälja in till en ordinär man (många tycker det ser lite flummigt ut) - och så kan sjalar kännas krångliga att knyta ... Jag har bara haft BabyBjörns klassiska bärsele men den får man faktiskt ont i ryggen av. Har spanat in ett som verkar kanonbra: Ergo Baby ( www.babyheaven.se/Webbutik/ergo_the_new_generation.htm )
    Det kan man använda länge också.

Det ska verkligen bli intressant att se vad min mammamage är gjord av. Den är alls inte hängig utan rund och ganska fast. Om någon vecka får jag börja med sit ups och brukar få muskler snabbt när jag väl gör något. Det finns ju ett litet hopp om att den blir mindre då ... Men är det bara fett så kommer det inte hända mycket.

• Mrs  B

Telis och Frejis
    Grattis till fina UL!!!!!

AM
    Trist med kommentarer om ens utseende efter en förlossning.
    Jag har kommit i mina byxor någon månad efter men "häng"magen finns kvar och visar sig när man har en tajt tröja eller bikini.
    Fick faktiskt bort en del nu när jag gick med i Viktklubben, men har ett uppehåll nu under sommaren (vill gärna grilla och dricka vin) och då ser det sådär ut. Ska ta ett ryck till när semestern är slut. Nu vill jag njuta....

Lappis
    Ha en superhärlig semester!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tinga
    Skönt att det börjar hända saker!

Svar på tråden Livets stora och små frågor