• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Passionsblomman, ojdå, det var inte lite som händer på din front nu. Håller tummarna att det blir positiva resultat över hela linjen!

Blivande fru L, jaså inte ens du kan se vad det blir? Jaja, det finns ju egentligen bara två alternativ och det blir ju vad det blir. Håller tummarna även för dig i helgen!

Jag tror det var något mer jag skulle kommentera men det är bortblåst. Nu försvinner jag iallafall ända till söndag kväll eller måndag för jag ska åka på släktträff och har ingen dator. Ha en suverän helg allihop!! Och Bon voyage till Lappis!

Jo men nu vet jag vad det var - jag skulle ju berätta att lille söte Ru nu finns i albumet (alltså det vanliga, inte mitt här på BT) för er som inte sett honom på Facebook.

• Ore

Ja just det, ha en SUPERHÄRLIG resa, Lappis!

• Blivande fru L

Instämmer: Trevlig resa, Lappis!

• Blivande fru L

Mrs B, du inspirerade mig till att ta ett glas rött här framför tv:n. Gott! Det skulle ha suttit fint med lite feta ostar också.

• Blivande fru L

Vad är det för stolar du gör om, Ore? *Nyfiken*

• Lapinette

En lullig lappis trillar in och säger hejdå! Firade idag (vi hittar alltid något att fira) att makens semester börjar och gick ut och åt italienskt. Maken sitter faktiskt och jobbar och jag ska stänga ned BT och resväskan.

Ha en fortsatt skön sommar tills vi ses igen!

• viktualia

Passionsblomman - oj! 30 milaflytt är ju inte gjort in en handvändning. Men sånt är möjligt! Konstigt nog!! Spännande!

Ego - har semester och har varit på trevlig slottsutflykt. Nu har jag en kompis på besök några dagar - mys!

• passionsblomman

Ja oj kan man verkligen säga! Och ändå känner jag det på något nderligt vis som att jag plötsligt råkade få syn på en dörr, kände på handtaget om den var öppen och så bara gled den upp och efter den ....woooooow vänta nu vad är det HÄR och hur kan alla bara säga "ja" överallt...

Det är något särskilt med det här.

viktualia skrev 2009-07-15 23:25:15 följande:
    Passionsblomman - oj! 30 milaflytt är ju inte gjort in en handvändning. Men sånt är möjligt! Konstigt nog!! Spännande!Ego - har semester och har varit på trevlig slottsutflykt. Nu har jag en kompis på besök några dagar - mys!
  • MSW

Passionsplomman: Låter juh helt otroligt! Hoppas, hoppas att allt går i lås!!

Eeehm... Something else? Inte som jag kommer på...

Igår hittade jag det märkligaste blöjfyndet hittills! När jag bytte böljan låg det en tesked(!!!!) i blöjan! Alltså, jag förstår juh att han inte ätit skeden, men när,var och hur kom den dit?? Kan inte varit allt för skönt heller! Snacka om att jag blev förvånad!

Igår var det kräftskiva, det var trevligt och gott, och ganska lugnt eftersom det var på en vardag!
    Idag ska jag känna efter om jag inte har ork/energi för att "Lära" A att somna själv i sin säng igen.. Nu har vi det hyffsat lugnt ett tag (så vitt jag vet) så annars får vi nog vänta till hösten! Hoppas att det ska leda till att det är lättare för honom att somna om själv också.. Men den som lever får se!
    För tillfället är vi så lata att vi inte ens försöker få honom att somna om i sin egen säng..

Svar på tråden Livets stora och små frågor