• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Telis, hm, hon som gjorde ultraljudet försökte knuffa den fram och tillbaka, hon bad mig försöka hosta och skratta för att försöka få den i en bättre vinkel men fick till sist ge upp, kan det ha berott på det? Vi tog ingen bild för man fick betala 50 kr för dem och det var det inte värt. Väntar till vecka 18 när man kan få en lite bättre bild där man verkligen kan se bebisen!

• BrudSommar2006

Telis igen, oj vilken bild! Såg aldrig någon sådan bild på Iris. Svårt att se mellan benen eftersom det är skuggat precis där. Ni frågade inte om det gick att se redan nu?

• snaily

Hejsan svejsan
    Har inte hunnit läsa ikapp dagen, får jobba på det sen om jag hinner, är på kalas (Är inte kalas själv men nästan )

TACK Telis för dagens fynd, och grattis till bra UL (förstår jag det som?)!! Fotot på Televinken är ju helt underbart Jag gissar på en han (hörs ju på namnet - Televinken).

AM, vilka hemska kommentarer du råkar ut för *morrar* Pinsamt för kommentatorn då du hade Hektor vagnen!

Haft en hektisk dag då vi packat bilen full igen och åkt från N-stan via en kompis som flyttat ut på en gård några mil norr om Sthlm, heeeeelt underbart hus och gård! VILL HAAA! Sen skyndade vi in till stan och hade lite mer miljöträning med korven och sen till kalaset här hos syster. Mycket god mat och mycket goda desserter och mycket gott vin! Korven har nyss bitit sönder en av barnens bollar och det är storartad gråt och tandagnisslan, puh!!

Imorgon åker vi till ÖN, hurra!!

Kram till alla

• Telis

BS, han/hon kanske sov? Men skratta på beställning är ju inte sp himla enkelt.

• Tinga

Telis - vad härligt att allting såg bra ut på ULet och att ni fick bra resultat på testerna. Vad gäller könet överlåter jag till mer rutinerade UL-bildsbedömare att avgöra det.

Frejis - vad skönt att det såg bra ut på ditt UL med.

Lappis - vilken härlig inledning på semestern du har fått; tre flaskor champagne redan.

Sweet - förstår att du är seg i skallen om du knappt sovit något på hela natten. Hur mår Lillskruttan då; har hon sovit lika lite och lika dåligt som du borde hon ju vara helt kaputt.

• BrudSommar2006

Nej, det var ingen höjdare, höll mig mest till hostandet men det hjälpte ju inte. Men som sagt, jag fick aldrig någon sådan bild på Iris heller och hon hade ju dessutom navelsträngen mellan benen så det gick ju inte att se vad hon var överhuvud taget. Kanske ligger det ett till busfrö i magen nu! Har ju sett fram emot en Hektor den här gången.

• Telis

Nej, vi frågade inte, vi vågade väl inte.

Snaily, lite bollar får dom väl offra när dom har världens sötaste korv på besök. Ha det så himla fint på Ön!

• Tinga

Doktorn ringde tillbaka nu ikväll, och det han kanske eventeullt kan tänka sig, fast det är inte troligt ändå, är att Piff har fått kikhosta. Imorgon ska vi iallafall upp till neo och ta ett blodprov, för att kolla om han har någon infektion i kroppen och om det isåfall är av en behandlingsbar typ. Skönt att det händer något, iallafall.

Dessutom är en remiss skickad till en gastroläkare, men hon har semester denna veckan, så det blir tidigast nästa vecka som hon hör av sig. Det känns iallafall bra att det är på gång, så att man även kollar upp om det är något fel i själva "systemet". Nu har vi övergivit tanken på akuten, för nu känner vi att det är saker på gång på ett par olika håll.

Under dagen idag gick det ganska bra; bara ett par mindre kräkningar, men under kvällen blev det ett par rejäla omgångar. Det är helt olika hur dagarna utvecklar sig; ibland är förmiddagen bäst, ibland eftermiddagen och ibland kvällen. Inte lätt att tajma med mediciner och sådant, som han helst inte ska kräka upp. Det har iallafall inte gjort någon skillnad, varken till eller ifrån, att vi nu gått tillbaka till en komjölksinnehållande kost (näringslösning). Känns iallafall bra att han får näringslösning med högt energiinnehåll, när det nu är en hel del av det han äter som kommer upp igen.

• snaily

Tinga, gud så bra att det händer något och att de kollar upp Piff ordentligt nu!! Hoppas på kikhosta - fast det kanske inte stämmer till hundra procent - som kan gå över snart...

Frejis, grattis till fint UL och skönt att inte det elaka myomet vuxit mer! Vad gäller Pergo har vi nog bara sagt att vi ska testa det kommande cykel och sen är det förhoppningsvis dags för besök hos doktorn igen - när han öppnar efter sin två månader långa semester - för vidare utredning, så får vi se om vi ska fortsätta med Pergo eller ej.

På tal om det - ni som använt progesteron "på eget bevåg" - när i cykeln har ni börjat och slutat med det? (Vet att EA frågade samma sak för inte så länge sen men orkar inte leta reda på svaret...)

Telis, ja eller hur Särskilt som såna bollar kostar typ 19 kr på närmaste ica-butik...

• sweetstreet

Telis,
    Wiiiih vilken fiiiin bild!!!!
    Den får ni printa ut och sätta in i albumet!

Och du jag kan tyvärr inte avgöra om det är en med handtag eller rattmuff.....
    Men kanske på senare bilder som kommer.

Så coooolt!

Svar på tråden Livets stora och små frågor