• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Iiiii!!!!!!! är så nyfiken! Shit, Telis har loggat ut. Får nog vänta tills imorgon. Vill veta allt vad du tyckte om huset och självfallet även ha länken till lägenheten. Ser annars fram emot den där SPA kvällen du lovade .

• Telis

Aaaargh, BT är så himla segt här. Nu har jag provat att starta om routern men det verkar inte funka så nu blir det tack och godnatt härifrån.

Jag kunde iallafall inboxa dig, Lappis. Jag vill ju inte att du ska behöva ligga sömnlös inatt.

• BrudSommar2006

Jag säger som Lapinette, hus i Stockholmstrakten går ju tyvärr alltid upp någon miljon i budgivningen om det inte är rejäla fel på huset!

Tinga, nu blir jag förvirrad, bor ni i lägenhet? Har ni inte nyligen skaffat radhus/hus?

Mrs B, jobbigt med grannflickan!

• sweetstreet

Ah hinner inte med ert tempo!!
    men vill GRATTA Vänner!!!!! KUL!

Och Frejan som nu är på "säkra sidan" Iiiiiih! VAD BRA!!!!

Tinga, trist med resan men bra med viktuppgången!

Telis, ojojoj! Spännande! HUUUUUS!!!!!
    På ngt underligt vis tycker jag fortfaranbde att just hus är den ultimata vuxenpoängssamlaren!
    Lycka till emd både huset och KUBen imorgon!!

Det där med att prata jaa.
    Hahahaa! Vi väntar också med spänning på när LillSkruttan ska börja prata lite. Hon säger enstaka ord nu. HAha, framförallt "no"!!!!!!!
    Oj tänkte jag. Ska trotset börja redan?!?!?!?!?
    Det är mycekt "no" nu. Och hon har väldigt perfekt engelskt uttal på ordet också!

Annars insåg vi äromdagen att hennes första ord inte alls var vare sig svenska eller engelska utan spanska!!!!!
    Hon har sagt "aki" (obs jag kan INGEN spanska och vet ej hur det stavas men det uttalas såhär!!!) när hon räckt oss saker. Men vi har trott att det varit ett "babbelord" eller så. Men för ett tag sedan fick vi veta att det är spanska ordet för "här". Hm där ser man!
    De har två spansktalande lärare på dagiset där hon är så hon har nog snappat det där. En annan av hennes dagiskompisar säger "agua" för vatten. Haha!
    Ett annat ord hon säger nu är också "bottle" när hon vill ha sin flaska.
    Och så har hon sagt "anka" ett par gånger när vi badar henne med hennes badanka.
    Så ja, de olika språken blandas verkligen hej vilt!

Nu måste jag fortsätta jobba.

Har säkert glömt kommentera MASSOR men så är det.
    Ikväll blir det ut med mina gamla jobbkompisar och äta mexikanskt och pimpla margaruitas!
    Me like!!!!!1
    Maken är hemma med lillskruttan.
    Tyvärr är det "min" natt inatt, så man ska nog inte festa till det för mycket!

Kram till er allihop!
    Och ni som går eller gått på semester nu önskar jag en suuuuuperhärlig sådan!!!!!

• Lapinette

Tusen tack Telis, ska genast in och kolla!

Sweet - gulligt att dottern börjar prata spanska. Tror hon säger aquí som betyder här.

• Lapinette

Telis - förstår att huset känns mer rätt. Du vet redan vad jag tycker om det. Vi får hoppas att de som var där och tittade ska åka till Grekland imorgon och inte kan buda .

• Piggelin1

Telis - lycka till imorgon!!
    ...och jag vill oxå bli inboxad länkarna!!

Saltakatten - jag känner igen dig i ditt sätt att skriva, men har inte du ett annat nick du brukar använda här??
    Kan bara inte komma på vem du är
    Snorkis?

Lappis - ska kika in i nya resetråden! Kollade in alla era hotellänkar häromdagen, men har inte hunnit kommentera dem ännu!

Tinga - håller tummarna att det ska ordna sig med Piff & att ni iaf kan göra lite småutflykter framöver! Kramar

Snaily - jädra skitkärring

Sweet - när du skrev om Skruttans prat & blandning av språk, då kom jag att tänka på brorsans (han som bor i A'dam) snart treåriga tjej, som går på holländskt dagis, de har idel holländska grannar osv. Märkte när vi sågs för en dryg månad sen att hon förstår allt man säger på svenska, men hon svarar på holländska - vilket innebär att jag inte förstår mer än ngt enstaka ord här och där, så brorsan får agera tolk...

Dags att sova - natti, natti!

• MSW

Godmorgon!

Sitter här och är lite lagom slö, hade tänkt att jag och A skulle sovit till åtminstone åtta i morse.. Det tänkte inte A! Halv sju hade han helst velat vakna, men vi lyckades somna om till sju iaf! Jaja, överlever nog det med!
    Är lite lagom trött efter 25års fest, lisebergs tur och allt vad det är!
    Liseberg var annars hur mysigt som helst, och A verkar kunna bli en riktig karusellåkare om han fortsätter som i år..!
    Däremot var Liseberg en helt annat upplevelse för hans föräldrar nu när vi var mest intresserade av vad han tyckte och gjorde och så, ist för att åka hur mycket som helst!

Telis: Lycka till idag! Och jag skulle också gärna bli mailad ang huset..

Frejis: så gött att du är på "rätt" sida! Men jag hoppas att bebben stannar inne i magen ett bra tag till!

• Snorkfröken77

Piggelin - Jag är oskyldig , kände också igen det som skrevs men inte namnet...

Saltakatten - Har ett syskon som inte kommer skaffa barn - ingen press på mig

Svar på tråden Livets stora och små frågor