• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

Hej!

Har läst i fatt lite via mobilen ich sådär lite pö om pö i helgen! Får se vad jag kommer ihåg!

Tinga: Tråkigt med doktors samtalet idag, hoppas att han kommer på något bra tills i morgon!

Vänner: Grattis till pluset, hoppas så klart att allt ska gå bra!

Lappis: Ha det så jäkla bra på semstern!(ifall jag inte hinner in mer, eller glömmer) Det är tordags ni åker på?

Vickan: Skönt att ha träffat BM, nämnde du illamåendet? Och du trivdes med BM? Skönt att du hittade bra byxor också!

OCh mer?

Ja snaily: Storkram till dig! Det enda positiva är kanske att någon nu börjar hända?

Hoppas att jag inte glömt kommentera något!

• kängu

Glömde bort- GRATTIS Vänner till plusset!!!! Har sagt det förr men säger det igen, vilken plusvåg!!!

• viktualia

MSW - japp vi diskuterade illamåendet, men det har ju för tillfället stillat sig så det är lugnt. Hon verkade vettig men jag kommer att träffa en annan bm, denna skulle byta jobb till förlossningen.... så jag kanske träffar henne där....

• Vännerfan

BS, Där jag gick på mvc-besök med Prinsen (Barnmorskegruppen i Gbg) gjorde de ul på alla vid inskrivningen. Ca 14 mars skulle jag tro att BF blir nu (Måste ju veta cykellängden för att räkna ut BF och den vet jag inte.)

Snaily, Beklagar verkligen din tant!! Jag har rotat fram mina gamla ?cykel-papper?. Innan jag blev gravid med Prinsen skrev jag ner cyklernas längd samt vilka dagar det var ?halt i brallan? (alltså utan att testa med stickor så det är inte en helt vetenskaplig studie ). Då var cyklerna 33, 34, 31, 30, 32, 28, 32, 26, 40, 29 och 32 dagar. Lutealfasen var 12, 13, 14, 15, 16, 15, 17, 12, 18, 13 och 13 dagar om jag räknar med att äl skedde vid samma tidpunkt under det hala läget om du förstår. Inför denna gången kollade jag bara cykellängderna och de var: 22, 27, 28, 29, 25, 27, 31, 24, 26 och 29 dagar.

AM, Mugglan var på Korsika med Moa då hon var 11 mån. De reste med Langley och de var jättenöjda! Hör mer med henne!

Tinga, Hoppas neodoktorn kommer på en förklaring till kräkningarna och febern!!

Tack igen för fler grattis!! Nu är det nån som vill blåsa såpbubblor!

• fru AM

Jag blir galen! Vi hade bokat Korsika här under dagen men så läste jag mig till på internet att det INTE finns någon barnklubb längre då (så sent på säsongen) ... Det hade de inte sagt vid bokningen. Det var ju själva grejen med resan - eller i alla fall en av grejerna! Tänkte istället boka Kreta som har barnklubb hela säsongen - men det hotellet ligger inte lika mysigt till ... och så är flygtiderna helt galna: Avgång 05.55 på ditresan och hemkomst runt ettiden på natten ... Få se om vi byter spår och bokar något läckert på Mallorca istället ...

• Ore

Snaily: Trist med tanten, hoppas att Pergon får litet ordning på dina cykler och att det hjälper till! (Eftersom det inte verkar funka att försöka låna ut min cykel )

AM: Aaah, det borde de ju nämnt... Nåja, om det inte är så jättenoga vart ni åker så går det säkert att hitta något bra ställe, men litet onödigt arbete att boka och sedan behöva boka om.

Lappis: Du frågade om vad galltvål var, i princip är det en slags tvål som kan användas till litet av varje. Finns i både fast och flytande form. Den innehåller oxgalla (..!) som ska vara fettlösande och bra. Och det är vad jag blev rekommenderad att göra rent mina skor med efter bröllopet, och de var i något satintyg... Så jag funderar på om inte det kan funka på sidentyg...

• Ore

Jag impulsshoppade en klocka idag, förresten... Eller, ja, den såg nästan likadan ut som den jag tittat på tidigare, i alla fall i alla väsentliga avseenden. Men kostade knappt hälften så mycket, så jag slog till Har nu shoppat hur mycket som helst de senaste veckorna, litet lustigt eftersom jag knappt handlat något alls tidigare under våren... Kanske hade ett uppdämt behov???

Har också varit och klämt och känt litet på barnvagnar, och om man nu kan bestämma sig så fort som jag har gjort så lutar det väldigt starkt åt en Mistral S... Så om koko vill sälja sin så är jag spekulant Hur var det, hade du separat liggdel till eller mjuklift?

• snaily

Vänner, aha, tack för siffrorna! Mina cykler har varit mellan 29 och 39 dagar, men med kort lutealfas i motsats till din.

AM, krångligt, och vilka vansinniga flygtider! Har inte varit på något av ställena så kan inte ge några råd...

Galltvål är bra! Har dock inte provat på siden.

Ore, uppdämt behov är det förstås!

Shopping förresten, jag har blivit massaj! (masai?) www.swissmasai.se/ (Produkter -> Sandal -> Kismumi vit) Ska enligt reklamen vara så väldigt bra för hela kroppen, och jag har sen länge lite strul med ett knä så varför inte testa detta... Lite dyra (och lite fula) men hoppas de är värda det.

• fru AM

Sorry mina ego-reseinlägg men jag är helt uppgiven: det blir ingen resa! Kretaanläggningen kändes inte kul längre eftersom vi eg hade valt Korsika ... Vi ville ju ha en så bekväm resa som möjligt med barnaktivitet för Livia och en härlig strand att ligga och softa på ... Lutar åt att vi spar krutet till en riktig drömresa i vinter eller nästa sommar. Samt till 40-årsfesten ... (med Jurassic Park-tema )

Hursomhelst - har i min självupptagenhet glömt vad jag ville kommentera ... Förutom: Lycka till på nupp/kubb imorgon, Telis!!! Hälsa Televinken från mig!

Svar på tråden Livets stora och små frågor