• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Izzie

Sätter in Matilda på listan...

BF-lista
    Koko 30/8 2009
    Frejis 8/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010
    Telis 23/1 2010
    Vickan 22/2 2010
    Liten
    Mugglan 13/3 2010

Max: 041225
    Livia: 061116
    Prinsen: 070509
    Iris: 070605
    Mugglans Goa Moa: 070826
    Piggelin:s A 071116
    Matilda: 071231
    Malte: 080105
    Mindre: 080105
    Conny: 080116
    MSW:s A 080827

• Izzie

Ore - vad fint det lät när du beskrev huset! Har du några bilder någonstans?
    Och 1,5 miljon är verkligen superbilligt! Vad är det för husleverantör?

• Izzie

Nähä, ska väl ta och städa av huset så jag verkligen kan njuta sen och ta min lilla tur till affären. Återkommer!

• viktualia

Brudsommar och Lappis - det där med att växa ur hus är fascinerande! När vi köpte vårt fanns det bara ett sovrum som gick att stänga om. Nu har vi byggt ett till, som just nu används som arbetsrum. Skulle vi behöva ännu ett sovrum finns det ett hörn av det stora vardagsrummet som går att bygga igen. När sommarens storrenovering (som inte inletts än) är över har vi nämligen ett vardagsrum på nästan 40 kvm. Vi har redan skissat på hur det skulle kunna delas av en gång till för att skapa ett tredje sovrum.

För vi inser, precis som ni, att det behövs både sovrum och gästrum. Och i detta flexibla och rätt udda hus går båda sakerna att lösa. Men å andra sidan vill inte jag bo här hur länge som helst..... sex år i hålan är redan lite väl mycket.. fniss.. och fler ser det ut att bli...

• Ore

Izzie: Låter härligt att vara själv hemma ett tag! Angående vårt hus så finns en del husbilder på facebook (fast det var ett bra tag sedan jag la upp nya) men någon annanstans har jag inte bilder. Men jag kan alltid skicka några om någon vill se, måste bara välja ut dem bland alla tusentals bilder vi har Husleverantör har vi ingen, en av anledningarna till att priset hålls nere... Vi (dvs mest maken) har ritat huset. Grundidén till huset hittade vi hos någon leverantör, men vi ändrade måtten en del, och väldigt mycket i inredningen dessutom. Sedan har vi byggt helt själva också (återigen, mest maken )

• _koko_

Vänner - JÄTTEGRATTIS!!! Är så glad för din skull!!

Önskar att turen vänder SNART för de vars namn så orättvist ännu inte finns på listan...

snorkis - Hemskt sagt av din mamma! Tyvärr finns det ju väldigt många därute som har en väldigt skev bild av hur man "blir med barn" och som inte har en aning om att det finns de som det inte räcker att skaka kalsonger framför...

vänner igen - Hihi, gillar att du tycker att vårt hus verkar dåligt planerat men charmigt, för det tycker faktiskt jag också att det är. Det är 100+140kvm, inte så vanligt att man har mer biyta än boyta.

ore - Ni kanske vill komma och göra vår utbyggnad?? Tycker ni verkar ligga bra i pris.

izzie - Passa på och NJUT av ensamheten! Pyssla om dig själv och gör sånt du inte kan/hinner annars.

Ang namn har jag två och sambon tre. Conny fick tre: sambons favvo och mitt favvo, och sen min brors namn också. Vi hade inte alls tänkt tre från början, men sen blev det så och hur gör man då med syskonet, "ska" det också ha tre då??

På vår altan blev det väldigt varmt och skönt i eftermiddags, så det blev både bad i uppblåsbara poolen och middag på altanen. När solen försvann bakom huset blev det dock inte lika skönt längre, så nu sitter vi inne.

Tinga - Håller tummarna för att piff bara behöver lite mer tid innan han mår bättre!!! Men sååå tråkigt att ni behövde ställa in resan.

• Ore

koko: Nja, jag tror vi har nog med vårt eget bygge ett bra tag till. Det slog oss för några veckor sedan att det var två år sedan vi fick bygglov. I och för sig kunde vi inte göra något på två månader, eftersom den enda personen på länsstyrelsen som kunde ge oss tillstånd att skyffla jord på vår egen tomt hade semester i typ nio veckor, och ingen ersättare...

Väl sagt om att det finns många namn som orättvist nog saknas på listan, hoppas att de snart kommer få skriva upp sig där. För den här plusvågen får GÄRNA fortsätta!!!

Tinga: Glömde visst att kommentera, tråkigt att det inte blev semestern som ni tänkt er. Hoppas att Piff kryar på sig snart, och att ni hinner ge er ut en kortare sväng i alla fall!

• Tinga

Snorkis ? inte nog med att du råkar ut för trista kommentarer från dina kompisar; har nu din mamma satt igång också! Förstår att du blev ledsen av hennes kommentarer. Så grymt egoistiskt av henne att bara tycka synd om sig själv. Stor kram!

Frejis ? du har redan gått längre än vad jag gjorde med Piff & Puff, så jag är säker på att din graviditet får ett lyckligt slut.

Vänner ? åh vad kul med ett plus! Stort grattis!

Izzie ? förstår att du njuter i fulla drag av att få några dagar för dig själv. Låter som att du har en bra plan för din lediga tid.

Idag har det väl (om man är optimist, och det är jag ) gått lite bättre på kräkfronten, men ändå blev det tre stora och några mindre. Imorgon ska vi prata med neodoktorn som ska skriva sjukintyg för reseförsäkringen, och så får vi se om han har något bra att komma med, om hur vi ska gå vidare. Om inte, kommer jag troligen att åka till barnakuten med Piff, så att det äntligen kan hända något vettigt. Börjar känna mig tveksam till att det är mjölkproteinallergi; man får väl inte feber av allergi?

• BrudSommar2006

Tinga, huruvida det är mjölkallergi eller inte vet jag inte, men att det är något annat också måste ju vara helt klart, det här med febern är ju ett tydligt tecken på någon slags infektion eller något annat som kroppen inte klarar av att hantera. Tycker absolut att du ska åka till akuten om ni inte får hjälp på annat sätt, det här går ju inte, det kan ju vara något allvarligt han går och drar på stackarn och ju förr han får hjälp att bli av med det ju fortare blir han ju frisk igen. Stort lycka till, kommer att titta in här med jämna mellanrum för att se hur det går. Fast den där neodoktorn är allt bra dålig om han inte gör någonting åt det här utan att ni ska behöva sätta er på akuten tycker jag!

• BrudSommar2006

Tinga igen, det är klart att man måste vara optimist och jag hoppas så att det vänder nu!

Izzie, det där låter jätteskönt, att få vara för sig själv lite låter fantastiskt. Vi har ju haft tur som haft barnvakt i omgångar nu, senast nu i veckan. Det får en att minnas hur underbart skönt det var innan vi hade Iris och man fick rå sig själv - hela tiden - jämt! Fast det klart att jag inte skulle vilja byta bort Iris mot det men ändå...

Svar på tråden Livets stora och små frågor