• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Tinga

BS - vad gullig du är; jag lovar att hålla dig och övriga uppdaterade om hur det går.

• BrudSommar2006

Stackars Iris är dunderförkyld, hon blev nog smittad av lillkusinen innan de åkte härifrån. Nu har vi kommit till hostan, vilket tack och lov brukar vara sista stadiet för henne, om än det mest utdragna, hon låter inte lika hes i halsen längre och den klara rinnsnuvan börjar bli gul snuva. Fast nu är det ju som sagt den där hostan som är problemet, speciellt nu när hon sover, man sitter på helspänn och tror att hon ska kräkas vilken sekund som helst och så vaknar hon till och är ledsen till och från. Hoppas att natten går bra utan att hon kräks så att mina föräldrar får gå upp och byta lakan mitt i natten och sanera henne. Fast då ropar de nog ner oss från övervåningen i och för sig.

• Vännerfan

Tack snälla ni för alla grattis! Jag hoppas också verkligen att den hör plusvågen håller i sig nu!!

Frejis, Glömde svara på din fråga om renoveringen. Den går framåt. ?Problemet? är väl bara att vi gör jättemånga saker samtidigt, så att det dröjer innan något blir helt färdigt. Men jag får helt enkelt fota iaf sov- och vardagsrum när semestern är slut, så du och andra som gett mig råd på vägen får se hur det ser ut då!

BS, Ang. KUB och sånt så har vi inte diskuterat det, men jag känner inte alls för att göra det. Ser liksom ärligt talat inte riktigt meningen med det, då jag aldrig skulle kunna tänka mig att ta bort ett barn och då de testerna inte ger några garantier för nånting. Och fvp ska vi bara inte tala om, det tycker jag verkar skitläskigt! Vad jag däremot skulle vilja göra är ett tidigt ul, för det fick jag göra per automatik förra gången. Har man sett hjärtat picka har ju missfallsrisken minskat och det tyckte jag var en stor lättnad. Jag tror dock inte att de gör de här, men jag ska fråga när jag bokar tid för inskrivning hur och var man kan få göra det.

Ore, Aha, då fattar jag varför huset blir så billigt! Kanon ju!

Nu knorrar maken, måste lämna datorn. KRAM!

• BrudSommar2006

Vänner, hur kommer det sig att du per automatik fick göra ett tidigt ul förra gången???

• snaily

Ho hooo?! Här var det tyst som i graven...

Vänner, grattis! Låter ju plussitivt att det går så lätt att plussa trots lite oregelbundenhet i cykeln. Hur långa cykler/lutealfaser har du haft?

Frejis, härligt att du är på den "säkra sidan" nu!

Tinga, gud så trist att inte semesterresan blir av Håller tummarna för snar bättring för lilla Piff och hoppas det går bra hos doktorn idag!

Här kom tanten till slut, efter FYRA långa dagar med lite spottings (och innan hon har kommit kan man ju inte låta bli att hoppas liiite liiite ändå), så cykeln blev lång den här gången också, 38 dagar. Känns som en evighet mellan försöken med så lång cykel. Blääääääääääääääääääääääääääääääääää!!!

Nu ska jag ut och försöka njuta lite av semestern sista dagen på makens landställe, sen styr vi kosan söderut.

• viktualia

Snaily - jag är här! *vinkar*

Och får beklaga tantankomsten.... *kramar om*

Själv ska jag på första mötet med BM idag. Känns otroligt konstigt.

• Mrs  B

Hej hej!!!!

Hade tänkt mig en bakdag idag eftersom det regnar men när jag började visade det sig att det fattades vissa saker. Så just nu har jag två sockerkakor i ugnen gjorda på vanligt mjöl och grahamsmjöl.....????
    Undra hur det kommer att smaka?????

Vänner
    Stort grattis till plusset!!!!!!!!!!!!!!!!

Izzie
    Låter skönt med huset för sig själv.

Tinga
    Hur har det gått idag med småpojkarna????
    Om jag får en allergisk reaktion av pollen och gräs tex år jag hög feber. Men Malte har aldrig haft feber i samband med sin allergi.

Snaily
    Stor kram till dig!!!!!!!!!!!

• fru AM

Grattis Vänner!!!

Snaily: Skit med lång cykel och att tanten kom ... Kram!

Tinga: Trist att kräket gör att ni inte vill åka på semester ... Förstår er så väl. Det är lättare att ha det besvärligt på hemmaplan så att säga, samt at reseupplevelsen inte alls blir densamma om man ska håla på och mecka med en massa nerkräkta kläder osv. Men livet är långt och nästa sommar kan ni säkert resa hur som helst! Kram!

Vi håller på och försöker bestämma oss för en semestervecka i september - det blir nog Langley, antingen på Korsika (Orizonte) eller Kreta - någon som har åsikter och tips?

• Lapinette

AM - röstar för Korsika ... bara för att jag själv vill dit.

Snaily - åt skogen med tanten och lång cykel. Ha en fortsatt skön semester!

Mrs B - gott med sockerkakor!

Själv har jag färgat bort allt grått (tack kokisen för tipset) och städat lägenheten. Ska ha BS syssling här på lunch tillsammans med hennes lilla dotter (snart 7 mån). Stressigt att ha semester .

• BrudSommar2006

Snigeln, segt med så lång cykel, jag hade ju i alla fall turen att ha 22 - 26 dagar mellan mina försök. Hoppas så att det löser sig för er, någon bara måste ju få till det snart.

Vickan, lycka till idag!

Undrar när Tinga kan tänkas titta in igen...? Undrar så hur det går för dem hos läkaren idag.

AM, det är otroligt vad pigga ni är för att ha liten bebis, ni är ute och äter, har folk hemma, semestrar och har er, för mig var de första åtta - tio månaderna total katastrof! Jag hoppas så att det blir lättare den här gången, vill också ha det som ni har det!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor