Men vad skådar mitt norra öga?! Både vänner och Mugglan har plussat!!! Stort GRATTIS till er båda! vad kul!
Tänk vad fort tiden går egentligen. Så kul när man ser listan över barnen, det känns som det var igår många av dem föddes, trots att det nu är flera år sen.
Har inte varit inne på någon vecka och jag har läst de senaste 10 sifdorna, men det får nog räcka som ikapp-läsning.
Snorkfröken - Usch vad okänsligt av din mamma! Förstår verkligen att du blev ledsen. Med största sannolikhet var det säkert inte hennes mening, men det känns ju tungt ändå förstås. Grattis till lilla kissen iaf!
Tinga - Vad tråkigt med semestern. Killarnas matvanor är verkligen prövande för er på alla plan. Hoppas så att ni kan få rätsidan på vad som är galet snart. Tror ni gör rätt i oxå att kanske spara resan till ett tillfälle då ni fått mer flyt i matandet och kan fokusera på allt kul som finns att uppleva på resmålet. Stor kram!
Vickan - Vad roligt att du fått börja handla gravidkläder! Ja, köp ngt bekvämt, det är mitt råd! Många gravidkläder idag är så snygga, att med en lite längre topp eller tunika, så syns det inte att det är gravidkläder. Jag köpte bla ett par snygga smala jeans på PoP. De funkade jättebra de första månaderna. Olika resårer är olika sköna beroende på hur stor magen är. Testa att köpa några byxor med olika resårer. Själv köpte jag ett par svarta mjuka raka byxor (ung som träningsbyxor)- supersköna! Tog på mig som så fort jag kom innanför dörren hemma! Dessutom var kjol skönt när magen var lite större. Det klämmer ju inte alls...
Ego - Är hemma själv helt och hållet! Tror inte det har hänt på flera år! Maken hade det så lugnt på jobbet att han passade på att ta en extra sem vecka. Egentligen skulle han jobbat en vecka till, men eftersom Matildas dagis är stängt under veckan som kommer så passade det toppen att ta just denna veckan. Så maken och Matilda stack till svärföräldrarnas sommarstuga och kommer först hem på onsdag. Jag ska alltså vara hemma själv i fyra dagar! :-O
Jag ska jobba förstås, men ändå! Ska verkligen försöka njuta fullt ut. Kunna läsa ostört, ta en promenad, se tjejfilmer på dvd, och äta vad jag vill, när jag vill! Ska ta bilen till Ica Maxi och dvd-butiken om en stund.
Annars passade vi på att boka en vecka på Blue Village Pascha Bay (utanför Alanya) för några dagar sen. Ville ta det säkra före det osäkra och se till att vi garanterat får några dagars sol. Har aldrig bott på något liknande hotell innan, men Matilda kommer nog få kul iaf.
Fullt upp på jobbet annars och hemma är det liv i luckan som vanligt. Matilda börjar prata mer och mer och sätter även ihop orden till två-ordsmeningar nu. Så häftigt när man faktiskt förstår vad hon säger. Hon trivs fortfarande jättebra på dagis, så jag är verkligen tacksam.