• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

Dags för ett Hurra!! jag har inte spytt något idag! Har testat mig igenom olika metoder för att ta mig ur sängen. Mjuk macka med mjukost och sedan fem min vila innan jag saaaaakta gick upp verkade funka.

Surt nog är jag tidernas värsting på att fixa morgonbestyr på noll tid. Det är väl därför omställningen tagit sådan tid. Från mina minutoptimerade morgnar till denna morgons utdragna process - tjaa kontrasterna kan nog inte bli mycket större...

Telis - lät skönt att slippa vaggisar

Antalet namn - två räcker väl?! Vad ska man med en himla massa namn till?!?!

• Tinga

Så, nu är beslutet klubbat; det blir ingen England/Normandie-semester för oss. Det är egentligen inte det tråkigaste, utan det är anledningen till att det inte blir av; att Piff fortfarande kräker, trots att han nu får mjölkproteinfri kost sen ett dygn tillbaka. Han kräker lika ofta, lika mycket och på samma sätt som tidigare. Vi lider verkligen med honom och tycker att det är så trist att han som redan har det kämpigt med maten ska behöva kräka så mycket också. Konstigt nog äter han ändå med relativt god aptit.

• Tinga

Både maken och jag har tre namn vardera, men eftersom vi hade svårt nog att komma på varsitt tilltalsnamn till Piff & Puff nöjde vi oss med två namn vardera till dem. Anledningen till att jag fick tre namn är mitt (då) ovanliga förnamn; mamma och pappa ville att jag skulle vara döpt till två vanliga namn också, som jag skulle kunna byta till om jag inte trivdes med mitt ovanliga namn.

• BrudSommar2006

Tinga, nej, nej, trist med resan men ännu tristare att det ännu inte gett resultat med mjölkfri kost, stackars, stackars lill-killen!!! Finns det chans att det tar lite tid innan det vänder?

Iris har bara två förnamn och det blir samma med nästa, tycker att det räcker så.

Här har jag kräkts flera gånger sedan vi kom hit, det var lättare hemma när jag inte hade Iris utan kunde vila bara, här är det svårare, man får pressa sig mer och då går det inte. Jag känner inte att jag bara kan sitta och titta och låta alla andra passa upp på mig och ta hand om Iris men istället får jag springa till badrummet, suck.

• Tinga

BS - jag vet inte om det kan ta tid, men enligt Mrs B fick de en omedelbar positiv reaktion när Malte fick mjölkfri kost, så därför hade jag räknat med att det skulle märkas nu efter ett dygn. Men vi kommer att fortsätta med mjölkfritt fram tills på måndag iallafall, då vi ska kontakta en läkare på neo igen och så får vi se vad han har att säga om fortsättningen.

• muggles
    _koko_ skrev 2009-07-10 14:57:37 följande:
    Ja, tänker jag efter kommer jag nog på en fler ord. Ta-ta (tack) säger även conny. Generellt är han nog rätt sen med talet, men vi tar det med ro. Fast nog ska det bli häftigt, både för oss och för honom, när han börjar göra sig förstådd!30/8 är mitt BF (tror det står 29/8 i listan, men det är ju typ sak samma). MSW - Och Conny föddes 16/1 2008, dvs exakt två månader efter Amanda.
    Det är tydligen vanligt bland pojkar att vara lite senare med talet så det är nog bra att ni inte hetsar upp er. Sedan att killar fortsätter att vara "sena" på det mesta i livet är ju en annan sak - MOAHAHAAHHAAAAAAA
  • muggles

BF-lista
    Koko 30/8 2009
    Frejis 13/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS 16/1 2010
    Telis 23/1 2010
    Vickan 22/2 2010
    Liten
    Mugglan 13/3 2010

Livia: 061116
    Piggelin:s A 071116
    Conny: 080116
    MSW:s A 080827
    Mugglans Goa Moa: 070826

• muggles

Telis: jag har bara 2 namn liksom maken och Moa.

Snaily: jag försökte verkligen hitta det där som jag läste om oregelbundna cykler och spottings igår men hittade det inte tyvärr. Ska göra ett försök till. Sammantaget stod det iaf att sk spottings och oregelbundna cykler inte behöver betyda att man har svårare att få barn - liksom regelbundna cykler inte behöver betyda att man har lättare (som Telis redan har bevisat).

Lappis: japp jag har semester! Och nästan aldrig får jag sitta vid datorn Jag är ju svårt datorberoende... Igår försökte jag smygtråda mig framför en film men maken surnade till så jag fick ge upp. Och när Moa är vaken ska hon "hjälpa till" och surfa - och då kan vad som helst hända! Väldigt intressant att se vad som händer på skärmen - det verkar finnas en mängd kortkommandon som är okända för mig

AM: ett försenat GRATTIS!!! Lät som ett underbart resto-besök! Vilket A-barn Hector är som lät er äta ifred!

Telis: jodå jag mår jättebra. Känner ingenting - har funderat flera ggr på om jag verkligen är gravid (men tanten har ju inte kommit...). Dock började jag med loppfrön redan igår (tack Piggis för påfyllning av förrådet!) - för magen är redan hård.

• muggles

BS: grattis till fina KUB-siffror!

Ngn som kommer ihåg hur säkert KUB var nu igen? Var det 90%? Vi vet inte om vi vågar lite på det denna gång.

Jag köpte en kjol på en mamma-shop igår - jättefin svart som inte alls ser ut som en gravidkjol nu men kommer att funka även i höst. Och så kan man inte låta bli att tänka att "hoppas det inte blir mf". Men som sagt, jag kan ju använda den ändå.

Handlade även träningskläder för gravida som jag hittade på rea på Freeport (400 kr för 3 plagg) - alldeles för tidigt men det var ett tillfälle. Och byxorna kommer jag att behöva snart för mina vanliga träningsbyxor trycker för hårt mot magen.

Vi har annars handlat som galningar de senaste dagarna - dyra lampor till vardagsrummet, badrumsspot, glas och skålar på Iittala, fler teakplattor till balkongen och kläder till mig och Moa. Konsumera mera!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor