• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

*jobbar frenetiskt* Jo, faktiskt, det är sant!!

piggis - Känner igen det där med talet! Connys första ord blev kaka. Ok, han säger mamma och pappa, men inte direkt för att påkalla vår uppmärksamhet, och han säger dä när han pekar på saker, men kaka är det enda ord han upprepar när vi säger det. Fast det betyder både kaka och macka.
    Sen förstår han väldigt mycket märker vi (kan peka på magen, tittar upp i luften när vi säger flygplan, osv), och babblar hela tiden, precis som du beskriver Amanda. Om det börjar släppa för A nu borde ju conny komma efter om några månader, spännande!

• MSW

Piggis: Jag har sökt fritidspedagog i förstahand och två olika inriktningar på förskollärare i andra- resp tredjehand. (och uttryckt så, känns det tillräckligt allmänt för att skriva här i tråden.. )

Blir så nyfiken på hur gamla piggans A och conny är.. (och de andra trådbarnen också för den delen) Kommer juh aldirg ihåg när de är födda.. Har vi ngn lista eller ska vi börja med ny? Vi kanske skulle lägga den i galleriet om vi vill ha den hemlig, och om telis vill ta på sig det också?

MSW:S A född 080827

• Piggelin1

Koko - ett av Amandas allra första ord var "skål" & det tror jag hon sa redan tidigt i våras Väninnan som ofta är hemma hos oss på middag har tragglat detta med henne länge & rätt som det var, så satt det där Nu får vi ofta höra det när vi äter middag tillsammans, plus att hon vill "klinga i glasen" samtidigt Det ska börjas i tid...!

"Tack" sa hon tidigt med & nu den senaste 1-2 månaderna så har "hejdå" varit väldigt poppis. Inte "hej", men desto mer "hejdå" Så egentligen har hon nog sagt flertalet ord ett bra tag, men just det där att det ska släppa ordentligt, det väntar vi ivrigt på Typ tvåordsmeningar etc. Jaja, den som väntar på ngt gott!
    "Baj" säger hon ofta nu också, men tror hon blandar ihop betydelserna av blöja & bajs - samma sak för henne, tror jag.
    Bam för banan var nog ett av de första orden med tror jag.

Jaja, nog tjötat om detta - totalt ointressant med detaljerna för de flesta av er här...

Koko - nu är det väl inte så långt kvar?! Var det mitten eller slutet av aug som det är dags? Såg en BF-lista häromdagen, men glömde datumen däri lika fort...

• Piggelin1

MSW,
    Amanda föddes 16 nov 2007!
    Livia vet jag föddes exakt ett år tidigare, dvs 16 nov 2006.

• Piggelin1

Koko, det där med "macka" känner jag också igen: "ka" - det har Amanda sagt mkt!

• _koko_

Ja, tänker jag efter kommer jag nog på en fler ord. Ta-ta (tack) säger även conny. Generellt är han nog rätt sen med talet, men vi tar det med ro. Fast nog ska det bli häftigt, både för oss och för honom, när han börjar göra sig förstådd!

30/8 är mitt BF (tror det står 29/8 i listan, men det är ju typ sak samma).

MSW - Och Conny föddes 16/1 2008, dvs exakt två månader efter Amanda.

• _koko_

Nu tänker jag faktiskt ta semester. Alla mina testfall beslutade sig plötsligt för att sluta fungera, och ska jag få ordning på det lär jag sitta hela kvällen. Och det tänker jag INTE.
    Tror det kan ha med miljön att göra, har så mycket korrupt testdata i den eftersom jag hållit på och labbat med testverktyget, och miljön får någon annan rätta upp tills jag kommer tillbaka.

"På vägen" hem ska jag förbi ekologiska barnmatsbutiken och köpa semestersnacks, och olssons tyger tror jag, och se om de har något tunt snuttefilt-tyg där. Kanske hermans ekohandel också om jag orkar, och köpa dinkeltunnbröd. Mmmm...

KRAMAR till alla!!

• nennesjuttioåtta

själv ska jag på bolaget och handla några kartonger carlsberg hof (shit, åker jag dit för reklam nu?) och viiiiiiiin.

Ha en riktigt skön semester!!!!!!!! Jag har några timme kvar fortfarande...

• Piggelin1

Gott med viiiiin, Nenne! Igår var väl första dagen på en vecka som jag inte drack ngn alkohol alls Semester-mood

Hej AM!

Svar på tråden Livets stora och små frågor