• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

EA - ha en superhärlig semester!

Nedräkning ... 2 timmar sen börjar jag semestern med lite fotvård.

• nennesjuttioåtta

nej, jag har 4 (Fyyyyyyra) timmar kvar, hur ska jag överleva detta????

• MSW

Passar på att smyga in och säga trevlig helg och alla som går på semester HA DET SÅ JÄKLA BRA! Med många glädjeämnen och mycket batteriladdande!

Har fått antagninsbesked idag (första) inför hösten, och jag ligger som reserv (om jag fattar det rätt..) Så det gäller väl att gå och vara nyfiken/nervös fram till nästa besked kommer (i början av augusti). Lillasyrran kom iaf in på sitt förstahandsval (vilket hon inte trodde) så det är verkligen roligt!

• nennesjuttioåtta

lappis
    åh tack!! Medlidande är precis vad jag behöver i denna svåra stund.

Sista skälvande timmarna på jobbet. Högerhanden är alldeles kall av allt musklickande (sakta i backarna, jag pratar om datormusen) och kinderna blossar av den magnetiska strålningen. Chefen kommer att ringa 5 minuter i 5 för att ge mig ett sista uppdrag som vanligt helt värdelöst förklarat så att det
    a)"nej, det var inte riktigt så här jag hade tänkt mig"
    eller
    b)"ja, nästan men kan du inte göra det tvärtom och den lilla lika stor som den stora fast åt höger och bredare som en sån där du vet ungefär".
    Ät bajs! Ropar jag, men det hinner hon inte höra på grund av skriket från däcken när jag gör en 8 på asfalten och susar iväg i sommarkvällen.

• MSW
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-10 13:24:13 följande:
    lappisåh tack!! Medlidande är precis vad jag behöver i denna svåra stund. Sista skälvande timmarna på jobbet. Högerhanden är alldeles kall av allt musklickande (sakta i backarna, jag pratar om datormusen) och kinderna blossar av den magnetiska strålningen. Chefen kommer att ringa 5 minuter i 5 för att ge mig ett sista uppdrag som vanligt helt värdelöst förklarat så att det a)"nej, det var inte riktigt så här jag hade tänkt mig" eller b)"ja, nästan men kan du inte göra det tvärtom och den lilla lika stor som den stora fast åt höger och bredare som en sån där du vet ungefär". Ät bajs! Ropar jag, men det hinner hon inte höra på grund av skriket från däcken när jag gör en 8 på asfalten och susar iväg i sommarkvällen.
  • Telis

Nenne, jag har sex veckor kvar till semestern, kan det få dig att stå ut i fyyyyyyyyra timmar till?

• Ore

Oj, inte många timmar kvar innan semestern (men väldigt mycket arbetsuppgifter, så varför sitter jag här...?)

MSW: Grattis till reservplats, är du högt upp på reservlistan? Brukar alltid komma in ett antal reserver, så jag håller tummarna!

Trevlig semester alla som försvinner iväg!!! Själv kommer jag nog vara flitig datoranvändare även under semestern, nästa husrelaterade "välja-grej" är tapeter, och det har jag ju fått massa bra länktips för här

• nennesjuttioåtta

telis
    mooooahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hack hack hack *hostar mig fördärvad*

Svar på tråden Livets stora och små frågor