• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

Haha - Snorkis Kan tänkla mig att folk blev nyfikna & undrade vad som stod på! En fd kollega tog en gång upp sin trumpet & började blåsa i ett kontorslandskap - & ALLA huvuden runtikring poppade upp direkt

Nu blev jag dessutom nyfiken på vad du jobbar med! Kan du inte inboxa mig?!

• Piggelin1

Ingen kusin i sikte fortfarande - börjar nästan undra om hon villat bort sig på vägen mellan Halmstad & Gbg

• Snorkfröken77

Piggelin - Har inboxat dig! (tror jag)

• Telis

Hallå!

Här är det mycket att göra på jobbet och så var jag tvungen att ta en långlunch för att åka och titta på en lägenhet. Det är egentligen inte visning förrän på söndag men eftersom jag har blivit vis av erfarenheten och sett att många lägenhetsvisningar ställts in pga att lägenheten sålts före visningen så ringde jag till mäklaren idag. Och mycket riktigt, det visade sig att dom redan visat den en gång i fredags och att fyra stycken till skulle komma på lunchen idag. Så maken och jag hängde med på visningen idag. Helt galet, budgivningen har startat en vecka innan den officiella visningen.

AM, jag går emot strömmen och röstar på Kreta. Om det bara vore jag så skulle jag helst åka till Korsika men med två-tre barn så skulle jag hellre välja Grekland.

Tinga, hoppas att det blev ett bra besök hos läkaren idag och att ni inte behöver sitta på akuten!

Okej, måste jobba vidare lite.

• viktualia

åter från hälsosamtal med BM, helt ok möte även om det väl inte var helt nödvändigt. Med hjälp av sin gamla papperssnurra satte hon bf till 24/2 (jag hade fått fram 22/2 via nätuträkningar). Nåt som glädjer mig är att jag hinner med inskrivning (v12) under min semester. Ska på samtal om fosterdiagnostik om två veckor också.

• Tinga

Snaily ? tantkram!

Angående det här med oregelbundna cykler och förmågan att bli gravid tycker jag att det verkar som att de som har korta eller normallånga oregelbundna cykler har lättare för att bli gravida än de som har långa oregelbundna cykler. Både Vänner och BS har ju korta cykler och har haft lätt eller relativt lätt för att bli gravida, medan jag behövde Pergo och Snaily ännu inte blivit gravid, och vi har ju långa oregelbundna cykler båda två. Men jag är ju i alla fall ett exempel på att det går att bli gravid, trots långa cykler, fast med lite hjälp på traven.

Snorkis ? du är garanterat inte ensam om att ha haft en romantiserad bild av att ha tvillingar. Sen är ju vårt fall extremt i vissa avseenden, tänker på mat naturligtvis, så jag kanske inte ger en helt rättvis bild alla gånger. Å andra sidan umgås vi med två andra familjer med tvillingar i samma ålder, och de sliter också ganska mycket. Jag tror att man hellre ska prata med tvillingföräldrar vars barn är minst fem år, för då tror jag att man kan få en positivare bild av att ha tvillingar.

Lappis ? du var mig en rackare till att komma snabbt i ?semestermode?.

Imorse ringde vi neodoktorn, som ringde tillbaka för en lite stund sen (semestertider där också). Jag beskrev noggrant allt som hänt den senaste tiden, och doktorns slutsats är att det är ?något tillfälligt?, trots att kräkningarna pågått i över tre veckor. Vi diskuterade alla möjliga och omöjliga scenarion, men något särskilt kunde han inte komma på, så här på rak arm. Imorgon kväll jobbar han igen, så han har lovat att återkomma då, för att se om han kan komma på någon rimlig förklaring. Mjölkproteinallergi trodde han absolut inte att det var; då skulle vi åtminstone ha sett en förbättring på den tid Piff ätit mjölkfritt, men han är ju precis lika dålig nu som tidigare. Febern var tydligen också svårtolkad; det finns barn som ligger strax över febergräns utan att det är något fel.

Maken och jag har beslutat oss för att avvakta med barnakuten tills neodoktorn fått tänka på problemet. Har han inget förslag på åtgärder kommer vi att ta oss till akuten då, för att bara gå här hemma och vänta på att Piff ska bli frisk känns ju helt hopplöst, när det nu pågått så länge.

Tack allihop för att ni bryr er så mycket om oss!

• Lapinette

Ahhh... så många som varit inne här medan jag har suttit och gosat med en liten tjej. Attans vad söt hon var! Slår nästan kaninen vi har haft här ... nej, kaninen är fortfarande sötare än en bebis.

Tänkte bara meddela för er som är inne på reststråden att den gamla har gått ut och ersatts med en ny www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html

• Mrs  B

Hej Tinga!!!!
    Usch vad tråkigt att inget hjälper!!!!
    Men åk till akuten om det inte känns bra hemma. Jag åkte in med Malte på julafton 06 för då var jag så trött på det och sen blev vi inlagda dagen efter för jag bad att få fira jul hemma.
    Nåt måste helt enkelt ske....

På Maltefronten:
    Har fortfarande inte fått i honom någon middag men lite bitar av en nektarin, en skiva lingongrova och en isglass gick ner.
    Är det min mat det är fel på eller???????

Max leker med granntjejen och jag känner mig lagom stressad.
    Den här tjejen är verkligen krävande, högljudd och ouppfostrad.
    De väckte Malte som sov, men som tur var hade han sovit 2 h redan. Hon tjatar om att få glass, godis, saft mm. Jag säger nej (tycker att de kan leka istället) och sen går de ner till hennes mamma och får allt där istället.
    Visst kan de fika här men när hon kom för att leka hade vi precis ätit middag.
    Nu har de istället ätit 3 glassar och druckit en festis och gud vet vad de ätit mer......
    Så här är det inte när vi leker med de andra kompisarna.

• Lapinette

Telis - så ni tittar både på lägenhet och hus. Att så många redan har tittat så här på sommaren. Helt galet men jag antar att lägenheten är superfin.

• snaily

Tack för alla tantsympatier

Telis, var lägenheten fin?
    Vi planerar fortfarande en sväng förbi Sthlm imorgon om du kommer ihåg proggen...

Tinga, måtte doktorn komma på någon smart lösning bara han får fundera lite!
    Lite deppig cykelstatistik förresten Men hoppas Pergo kan funka för mig också! Jag ska ju prova det för första gången med början om några dagar, men negativa jag ser förstås ett helt ivf-scenario framför mig så småningom, och det finns ju inga garantier för att det ska fungera det heller... *lovar att sluta deppa snart!! typ när mensvärken gått över*

Nu ska vi åka och bada med korven (som än så länge är lyckligt ovetande om den - enligt honom - idiotiska idén)!

Svar på tråden Livets stora och små frågor