• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Bra jobbat Lappis! Provinsen Champagne kommer inte att gå i konkurs i år i alla fall!

Själv ska jag svälta mig i sommar - både vad gäller godsaker och vin. Idag var det en gammal bekant jag träffade på gatan som frågade om det var "dags igen". Han måste i o f s fåått hjärnsläpp för jag hade ju md mig 2månaders-Hektor i vagnen men ändå! Man får ju komplex över magen nu!!!

Lapinette skrev 2009-07-14 19:41:39 följande:
    Har precis öppnat tredje flaskan skumpa sen jag började min semester i fredags !
  • Ore

Lappis: Sol, vin och kärlek låter heeeelt underbart. Ni kommer ha en suverän resa!!!

Apropå det, hur känner Telis inför sin kommande resa? Det lät ju inte som att du var så sugen på det för ett tag sedan, har det ändrat sig?

AM: Hmm, fråga en som har en tvåmånaders bebis när det är dags igen??? Näää, ohyfsat... Alltså, det tar ju ganska många månader för kroppen att bygga upp magen - även om en växande bebis har stor del där. Tror knappast att den försvinner pang bom... Sedan tar det ju ett tag innan snittet läkt helt igenom, och det påverkar ju också magen en del... Din mage kommer säkert bli som tidigare, bortsett från ärret...

• viktualia

jag vill också ha skumpa... hm...

har åkt över 30 mil i bil idag.. det gick sådär.. har mått halvruttet hela dagen.. men men.. man får ju offra sig.. träffade makens brorson 12 dagar gammal - vilken söt liten lirare!!

• BrudSommar2006

AM, jag tycker att det är helt otroligt vad du råkar ut för människor som kommenterar din mage! Mig hände det inte en enda gång efter förlossningen och jag var bra mycket större än du är nu!

Bra ultraljud för både Telis och Frejis, vad roligt! Fast jag är imponerad att ni kunde se vad som fanns eller inte fanns mellan benen redan nu Telis för jag tyckte att alltihop var väldigt suddigt och så såg man den ju bara i profil. Det hon berättade var armar och ben kunde jag inte riktigt urskilja.

Lapinette, spännande med nedräkning till semestern och gott med champagne!

• Lapinette

AM - du kickade väl honom på smalbenen!!! Du ser inte alls gravid ut. Förstår inte alls vad han fick det ifrån. Trist med en sommar utan alkohol ... om man absolut inte måste dvs är gravid. Skit i det och lev livet! Du kan banta när hösten kommer.

Nu står maken här och klagar över att jag inte packar. Jag ju lagt ned 4 par skor . Försöker få honom att börja packa idag för han hatar att packa och gör det alltid i sista sekund. Imorgon vill jag att vi ska träna tillsammans och sen ta en middag på stan, på vägen hem, som vanligt.

• fru AM

Tack förs stöd, tjejer! Den här människan som kommenterade min mage hör till mitt ex:s kompisgäng, ett gäng "äldre" herrar som tycker det är toppen med anorektiskt smala fruar ... Enda gången jag fått en komplimang av någon av dem var när jag fött min äldsta son 8-9 månader tidigare och pga stress och sonens kolik gått ner alldeles för mycket i vikt ... Jag vägde då 60 kilo till mina 184 cm. Då var det en gubbe som gratulerade till den fina figuren ... Så EGENTLIGEN tar jag inte så hårt på dagens förolämpning - men det skaver lite ändå ...

• Ore

AM: Äh, då ska du inte bry dig ALLS! (Även om det är lättare sagt än gjort). Nä, svält dig inte, jag tror att kroppen kommer återhämta sig av sig självt bara du lever "som vanligt".

• BrudSommar2006

AM, jag förstår inte riktigt, ni bokade en resa som ni sedan fick avboka och sedan blir det ingenting alls, fanns det inga andra ställen att åka till?

• Telis

Lappis, du är en sån lyxlirare! Härligt att höra att du njuter av semestern och champagnen.

AM, jag håller med dom andra, du ser absolutely smashing ut! Men det var ju en otroligt korkad och okänslig fråga.

BS, vi fick se Televinken ur alla möjliga vinklar. Fotot vi fick med oss hem är rakt framifrån. Jag tycker att han (hon?) ser lite läskig ut på det fotot och maken säger att han är skrämmande lik makens pappa på fotot.

Hur som helst, det är väl totalt ointressant för alla utom mig och maken men jag har lagt upp fotot på Televinken i mitt album här på BT. Är det en han eller en hon?

Svar på tråden Livets stora och små frågor