• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

Godmorgon!

Inatt fick jag ääntligen sova ifatt! Såå skönt! Och eftersom vi ska på kräftskiva ikväll känns det skönt att inte vara en trött bitch!
    Har kommit på det så bra att maken (som ändå ska köra till jobbet imorgon) kör ikväll också, så det ska väl bli ett par tre cider iaf!

Inatt drömde jag förresten att jag låg på BB och hade fått bebis nummer två! Gissar att mina tankar snurrar en del.. I lokaltidningen idag stod det dessutom en artikel om "att få syskon".. Märkligt sammanträffande! Jaja, det är juh inte aktuellt på ett bra tag...

Telis: Skönt med bra UL och fina siffror, verkligen fin bild ni fick med er.. Har ingen aning om det är en hon eller en han...

Frejis: Skönt för er också att allt såg bra ut på UL.. Är "prognosen" fortfarande att det är risk bebben kommer tidigare?

• Ore

Tinga: Skönt att de i alla fall har någon teori kring vad det kan vara, och litet åtgärder planerade. Hoppas nu att det hjälper!!!

AM: Tror också att jag skulle bli enda användaren av en bärsjal här hemma, så jag har också spanat litet på bärselar. Har också hittat denna: www.edenbaby.se/catalog.php som verkar funka bättre än ergobaby till nyfödingar, om jag fattat det hela rätt. Men ändå funka fram tills de är ganska stora... Men jag har inte bestämt mig, men jag kommer definitivt vilja ha en bärsele, så att pyret kan följa med ut i skogen, där jag inte tror att en enda vagn kommer kunna ta sig fram...

• MSW

Tinga: Kan inte annat än att hålla med, skönt att något händer!

Ang magen så har jag inte mycket mer häng nu än innan graviditet, ja kanske något mer, det är väl det som är det "bästa" med att gå ner 30 kg innan man blir gravid, då har man redan skinn så det räcker till en gravidmage..

• Tinga

Snaily ? nä, läkaren trodde väl egentligen inte att det var kikhosta, men han ville inte missa något ?uppenbart?, så därför blir det provtagning. Bra!

Sweet ? jag har för mig att man får penicillin mot kikhosta, men är inte säker. Vad smart med lappen ni får med när man hämtar på dagis; det är ju sådana saker man undrar över. Maken brukar alltid få en liten ?rapport? över just de ämnena när han kommer hem från jobbet.

Kängu ? shit, sådana kommentarer är ju inte det första man förväntar sig av en så pass gammal människa! Verkligen oförskämt! Vad bra att du hittat ett sätt att få Ru att komma till ro. Kul med shopping med. Själv ser jag fram emot att Boomerang ska börja med sin rea; de brukar ha mycket fint tycker jag.

AM ? Puff borde ju ha smittats vid det här laget isåfall, eftersom Piff varit dålig i över tre veckor. Fast doktorn trodde ju som sagt inte riktigt själv heller på kikhostateorin, så vi får väl se vad det slutar med.

• Ore

AM: Jag tror att din så kallade mammamage mest är små "sviter" efter snittet... Särskilt om den är ganska fast

Telis: Det kommer helt säkert bli en underbar resa, men det är ju synd att du inte är lika sugen på den längre. Å andra sidan, så kanske det är jättebra att inte ha en massa förväntningar på resan i förhand, då kan det ju verkligen bli mycket bättre än du räknat med!

• Ore

Nä, nu ska jag ta tag i städandet här. Får kompisar på besök imorgon, mormor kommer idag, så nu börjar det närma sig panikstädningsläget... Ska dock INTE belamra "förvaringsrummet" mer efter att jag röjde hjälpligt där igår...

• Tinga

Lappis - jag passar också på att önska en riktigt trevlig resa! Fast med tanke på vart ni ska och vad ni ska hitta på är jag övertygad om att det blir så. Kram!

• Frejis

Sweet - jobbigt att du inte fått sova så mycket och håller tummarna att du överlevt dagen. Vilorum på jobbet är annars en perfekt uppfinning när man känner sig så här död, men det har ni kanske inte.

Tinga - vad skönt att neodoktorn hörde av sig igen och att det börjar hända lite saker som förhoppningsvis kommer att leda till en bra lösning på problemen. Stora stödkramar till dig!

A M - när du berättar lite bakgrund så låter ju hans fråga ännu mer dum än "vanligt". Usch, han förtjänar en motfråga om... säg flinten, det är väl rätt känsligt för män i övergångsålder.
    Tycker som Lappis att du ska fortsätta leva livet. Det går väl att banta trots att man tar några glas Du ser ju annars helt fabulous ut

Kängu - härligt att Ru är en snäll liten bebis. Kan tänka mig att det är skönt att få shoppa lite och till och med helt vanliga kläder Intressant att höra att han också trivs i en bärsjal.

Vi funderar ju på just nu vilka prylar som är nödvändiga. Fröken kommer ju på hösten så att jag vet inte om hon kommer att behöva bärsele, är det någon som har en idé om det? Babygym kan man ju skaffa senare - jag tycker faktiskt själv att många är så fina att det borde vara skönt att ligga under en sådan och utforska alla trevliga saker som hänger där. Babysitter, där är ännu ett frågetecken...

På tal om klumpiga kommentarer - när jag berättade för min svärmor att vi bara köpt en vanlig spjällsäng och att bebisen kanske kan sova i barnvagsninlägget sade hon att jag borde tänka på att de inte ska bli för varma eftersom de då kan dö i plötslig spädbarnsdöd Jahapp, svarade jag, det finns väl larm som registrerar ev uppehåll i barnets andning och som man kan skaffa. Fick som svar att jag inte kunde lita på larm heller...

Nu ska jag kika in hos Telis och fundera på vad jag har glömt att skriva om här...

• Frejis

MSW - har inte fått någon säker prognos på när hon kan tänkas titta ut. Förmodligen som vanligt, gissar jag.

Kängu - inget snittdatum ännu. Får nog snällt vänta tre fyra veckor till, hoppas att sjukhuset vill tajma det med tillväxtUL *slipper då åka dit en extra gång*

Telis - vilken fin bild på Televinken, h*n ser ut som en framtida modell Kunde inte se något handtag så att det är fullt möjligt att det är en hon. Kommer ni att vilja veta bebisens kön vid nästa UL?

Lappis - hoppas att du får en helt underbar resa med mycket kärlek och härliga upplevelser

• Telis

Frejis, jaaaa absolut, jag vill jättegärna veta!

Svar på tråden Livets stora och små frågor