• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Blivande fru L

God morgon!

MSW - En tesked i blöjan!? Det var det konstigaste! Hoppas det ordnar sig med A:s sovande.

• MSW

Blivande fru L skrev 2009-07-16 10:15:14 följande:

God morgon! MSW - En tesked i blöjan!? Det var det konstigaste! Hoppas det ordnar sig med A:s sovande.
    Ja, verkligen..!

Vad här är lugnt, är det för att alla har semester eller? Nahe, jag och A ska nog gå ut en sväng i det fina vädret!
  • Mrs  B

Blivande fru L
    Kul att inspirera någon!
    Ett glas rött är ju aldrig fel. Hade bara vitt i kylen här så det fick bli det för mig, annars föredrar jag rött.

MSW

I förmiddags gick vi och lekte med ett syskonpar som vi brukar leka med och det var lika trevligt som vanligt. Var ute hela tiden, varmt men skönt om värmen är tillbaka lite iaf.

Nu är det mest molnigt och Malte sover middag sen får vi se vad det blir av det hela. ?????

Maken jobbar imorgon också sen är det ÄNTLIGEN semester för oss också.

• Fru E

Hej hopp!

Har haft brorsbarnen på 3 1/2 samt 1 1/2 år nere sedan i söndags så det har inte varit en lugn stund före kl 8 på kvällen, jisses!

Varvar ner lite idag med solning och allmänt pyssel innan det är dags att åka till makens ena bror och hälsa på
    Är inte så mycket sol kvar här heller utan mest molnigt, lite tråkigt men var fint i förmiddags iaf.

Har varit inne och läst men inte hunnit skriva förrän "ligisterna" kommit och velat bli aktivirerade

Stort grattis till vänner som plussat!
    Måste säga att ni som plussat med ert andra barn verkar vara hemskt fertila nu *bara aaaaaaaaaaaaaaaaaaaningen avis *

Blivande-starkt av er att berätta för familjen om era försök. Ingen av våra föräldrar vet om något även om de kanske misstänker men däremot vet min bror om det pga att även han gått på akupunktur.

Frejis-roligt att allt såg bra ut med bebben

MSW-sked i blöjan . Nog för att jag fått sanera 1 1/2 åringen i badkaret efter varje måltid.....

Peppar peppar så har det inte dykt upp några *viskar tyst tyst spottings* än så det lever jag på ett tag till. Äl är i faggorna och märker av äggstockarna mer än vanligt och är lite svullen men antar att det beror på akun. Det krångliga med att inte vara hemma och ensamma är att försöka rida på åderpålen tyst när man sover utan dörr på en bäddsoffa i vardagsrummet, hmmmm.......

Dags att gå till stationen och åka norrut!

Kram till alla och njut av att sommaren är här igen

• Fru E

Jo min svägerska talar sig varm för bärsjal istället för sele de har en både en för spädisar och en för lite större barn somn hon fortfarande använder till den minsta ibland

• snaily

Hej i semesterlugnet!

PB, ooh så spännande det låter med eventuell flytt, söderut alltså?

Lappis, ha en superduperhärlig resa! (fast nu har ni nog redan åkt)

Sked i blöjan!

Här är det så somrigt som det bara kan bli, strålande väder idag och vi har varit på stranden med Korven - så häärligt!! Mindre härligt är att föräldrarna fick störta sig iväg till stan för min mormor (96 år) har brutit benet

EA, vad skönt med spottingfriheten!! Visst tog du progesteronvaggisar senast? När i cykeln började du och slutade med dem?? Funderar ju på att prova det själv.

• passionsblomman

Ja det tror jag men min plan är en bebis, memmaledighet OCH sedan drar jag igång nåt eget. (vilket varit planen även om vi skulle stanna här, jag skulle gå utbildning i företagande i höst annars här i stan)

Jag är inte imponerad av blomsteraffärskonkurrensen exempelvis, men det finns en del andra drömmar och planer också. Som mycket väl går att genomföra i sommarturistland...
    MYCKET lättare och billigare än här. Då kan jag köra det racet på sommarhalvåret och så jobba hos andra under vintern i den mån jag måste.

Fast först: käre gode Gud, låt detta inseminarium ha funkat...amen!

viktualia skrev 2009-07-16 17:24:27 följande:
    Passionsblomman - tror du att du skulle kunna hitta jobb där också?!?
Svar på tråden Livets stora och små frågor