• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

mugglan - hoppsan! det gäller att skapa vardagsdramatik.... Själv tycker jag inte att min tankspriddhet har blivit värre... och tur är väl det.. fniss...

...jag tycker att det räcker med illamåendet som gravidåkomma. Och tabletter - tjaaa det där med att man blir trött som biverkning skrämmer mig från att ta tag i frågan...

• muggles

...än Moas mormor ska det ju stå såklart

• MSW

Småländska skogarna är det väl inget större fel på! Lite ont om bra restauranger och kulturliv..

Mugglan: Ojoj, spännande med hus!! Irriterande med väskan dock, skönt att det fortfarande finns några ärliga människor kvar!

OM ngn är intresserad så gick det åt skogen med att försöka få A att somna själv igår, han blev helt förstörd och bara gallskrek, och när vi försökte gå in och lugna honom/ge napp/vatten så försökte han ta tag i oss och hålla oss kvar, efter ett par vändor och det inte blev det minsta bättre klarade varken mamma- eller pappahjärtat mer och vi konstaterade att det nog inte var riktigt rätt tid att börja.. Så nu får vi se när nästa tillfälle kommer! Han somnade iaf i sin säng ändå igår och vaknade/kom inte in till oss förrän 05,20.. Så det var iaf skönt!

Sitter här hemma "själv" nu, A sover och J är och handlar.. Löste det så ist! A har varit så extremt mammig idag, gallskrek i tio minuter (hela tiden) jag tog in tvätten när han och J var inne! Så nu får det nog bli så att J får ta mer (kanske nästan helst allt, åtminstone ett tag) ansvar för allt på kvällarna helgerna så att han fattar att inte pappa är så "hemsk".. Har iaf gått ngt bättre senare under kvällen!

Nu ska jag lägga mig i soffan och njuta av lugnet!
    Puss och Kram!

• viktualia

MSW - näpp, den småländska skogen som jag ska till är alldeles ljuvlig.. och väldigt fri från bekvämligheter som rinnande vatten, el, dass osv.... fniss!

• MSW

Mugglan: Tråkig situation med Moa och mormor.. Men jag har inte mycket att hjälpa med.. Men kan det inte vara någon fas som går lver så småningom?

Nahe, soffan var det!

• MSW

Vickan: Får man fråga vilken del av småland du ska till? Eller blir det för stort avslöjande?

NU drar jag till soffan!

• muggles

MSW: självklart går det över så småningom men jag vill att det ska gå över NU. Och mkt av det som maken har tyckt att vi ska "avvakta och se" håller jag inte med om. Och han har gett mig rätt i efterhand (gäller tex nattsömn).

Moa har begåvat oss med ca 12h-nätter så hon lägger sig ca 19.30 (vet inte exakt när hon somnar för vi går ju ut direkt när vi lagt henne i sängen) och vaknar ca 07.30. I Finland körde vi på med svenska tider för henne så vi fick sovmorgnar till halv nio

• muggles

MSW: jag tror ni gör rätt i att din man får ta en större del, så har vi löst det. När Moa har varit mammig och inte velat att pappa ska göra det ena el andra, så har jag bara gått därifrån och det har alltid löst sig. Och efter sådana gånger så blir hon mindre mammig och mer pappig. Och det är lite därför jag tänkte att man kanske skulle köra samma trick med mormor...

• passionsblomman

Himmel vadmycket hus det är här nu!
    Muggles, jag tror du har rätt och att mormor nog kommer behöva visa att Moa inte bestämmer över henne.
    Sedan KAN det ju vara bara en grej hon kör med nu, för det växlar sannerligen ibland med de små och vad som passar och inte.

Angående plånboken: JAG tror på Gud så å dina vägnar: tack gode Gud för att Muggles fick tillbaka sin handväska!

Fy vad jobbigt det är att upptäcka sådant där! och så GLAD man blir varje gång man påminns om att det faktiskt finns ärliga människor!

Svar på tråden Livets stora och små frågor