• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Muggles, nu blir jag också nyfiken men jag kanske kan försöka hitta huset själv på hemnet, ska se om en stund. Acceptpris betyder att de hoppas på budgivning men att de accepterar det priset om budgivningen uteblir.

Haha, Iris låga ALLTID och sov vid mitt bröst, jag höll på att bli galen för så fort jag försökte flytta på henne vaknade hon och vrålade!

• Tinga

Muggles - ja, jösses vad det har gått åt handdukar här de senaste veckorna! Har kört minst en maskin tvätt varje dag under den här tiden; tack och lov att vi har egen tvättutrustning i lägenheten. Plastade haklappar har det också gått åt i parti och minut; ibland har det inte ens funnits någon torr att sätta om halsen på honom.

Låter som en bra idé att kolla parketten noga i huset. Om det varit visningshus är det kanske ett företag som säljer, och då borde det vara större sannolikhet för att det säljs till fast pris, än om det är en privatperson.

• BrudSommar2006

Muggles, jodå, jag hittade huset, där vill jag bo!!! Speciellt som jag nyligen börjat känna att vårt är för litet så är det smart att satsa på rätt storlek från början! Hoppas så att budgivningen inte går upp för mycket så att ni får det!

• BrudSommar2006

Vickan, så du har det klassiska morgonillamåendet, jag mår som bäst på morgonen och sedan blir det värre under dagen! Så fort jag försöker äta något så blir jag oundvikligen illamående en stund efteråt, frukosten går bra men lunch och middag går dåligt och det verkar gälla oavsett vad jag äter vad jag har kommit på hittills i alla fall. Jag tar en tablett precis innan jag börjar äta så har den hunnit börja verka lagom tills illamåendet slår till och tar udden av det värsta i alla fall.

• Oupsie

Oj, vilken fart det var här inne, trots fredagskväll.

Vi har ätit tacos ikväll och druckit amaronevin. Kanske inte den bästa kombinationen men vi hade inte något annat vin hemma. Känns som slöseri med ett så gott vin

Snorkis
    Din handväsksamling lär vara större än min i alla fall Jag behöver en ny handväska. En svart hade jag tänkt, men inte så dyr som en mullberry. Har du några tips kanske?

Hehe, "botad". Ja, kanske. När de åkte hem så somnade jag och hunden på soffan. Helt slut

• Oupsie

Hur mycket är "normalt" att spädbarn kräks egentligen? För den yngsta av syskonbarnen han kräktes en hel del han också när de var här.

Muggles
    Är nyfiken på huset, Får jag också se?

Hittade ett hus på hemnet idag som jag kunde tänka mig som sommarstuga men det kändes som de satt ett ordentligt överpris.

Har ni märkt någon skillnad på marknaden på grund av den ekonomiska krisen? De hus som jag ser verkar vara lika dyra som innan. Enda skillnaden verkar vara att det inte finns lika många hus till salu.

• BrudSommar2006

Tinga, usch ja vad ni måste ha haft det jobbigt, vad skönt att dagen har varit rätt lugn på kräkfronten även om jag förstår att ni inte vågar hoppas på en vändning än.

Snigeln, vad mysigt med korvutställning! Elsas uppfödare vill att vi ställer ut henne i alla fall någon gång men jag betvivlar att det blir av, kattutställning verkar väl i alla fall inte vara någon höjdare!

Nehepp, läggdags.

• BrudSommar2006

Oupsie, hos oss verkar utgångspriserna ha gått upp eftersom man inte alltid får samma budgivningar som innan, fast nu tycker jag att budgivningarna tagit fart igen i och för sig. Sedan är det färre hus ute än innan. Det var nog lite segt ett tag med försäljningarna men det verkar ha återhämtat sig nu.

• Oupsie

Mmm, vi var på visning på ett hus innan vi åkte på semester och det var jättemycket folk som tittade på det. Vi följde budgivningen och det gick upp nästan 40 procent i budgivningen. Helt galet!

• passionsblomman

Häromdagen sa de på Rapport att det aldrig någonsin legat så många hus ute till salu i Sverige som just nu. Hemnet hade värsta rekordet.

Mäklarna jag talat med har sagt sammstämmigt att det inte gått ner som man trodde, utan det stannade av ett tag men att det tagit fart igen.

Däremot har det ju auppmärksammats att mäklare kört med lockpriser och det har nog styrt upp utgångspriserna en del de sista två åren för det var ju rätt stort hallå om det, med mäklare som blev åtalade osv.

Svar på tråden Livets stora och små frågor