• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Vänner, egentligen är det ungefär samma matregler som sist vad jag har sett, att äta mycket fisk är ju bra men det är en himlans massa fiskar som man inte får äta.

• muggles

Vänner: även på Livsmedelsverkets sida är det mkt softare regler nu än förra gången vi var gravida (maken kollade igen när jag plussade, själv har jag rätt bra koll fortf). Jag tror de fick rätt mkt kritik för att de hade för långa förbudslistor så de har väl rättat till det nu.

Ang huset så har vi diskuterat fram och tillbaka och redan från början är det för dyrt. Och självklart har jag tänkt på trädgården, 2 bilar, uppvärmning av stort hus mfl kostnader som tillkommer. Så rationellt sett har vi inte råd men det var fint! Det kommer säkert att gå upp dessutom så det är nog bara att lägga ner. Men nu har vi ju bokat en visning så vi får väl gå på den och fortsätta drömma. Jag är väldigt rädd för att förköpa mig och sedan bara ha råd att bo och inget mera.

Oupsie: du är inboxad.

• muggles

Jag kan ju alltid trösta mig med att det ligger på "fel" sida stan... (Inte ngt fel på området, bara att jag som är uppfödd i Gbg aldrig har tänkt bosätta mig där medan maken som är inflyttad inte har samma fördomar om var man kan bo).

• BrudSommar2006

Vänner förresten, har du fått hem papper inför inskrivningen, det har jag aldrig fått. Tänk vad olika det är.

Muggles, nej men vad synd att ni inte tänker bjuda på huset!

• BrudSommar2006

Lapinette, det låter som att ni har det fortsatt trevligt trots jetlag.

Jodå, här har det i alla fall varit oväder, vi var ute och skulle handla mitt i värsta åskan och fick vada upp till fotknölarna i vatten och blev helt genomdränkta, har aldrig varit med om sådant regn förut tror jag, bara för att upptäcka att det var översvämning i köpcentrumet och det var stängt. De stackars människorna som var där inne när det började stod längs kanterna på olika trappsteg och kom inte ut. Mamma satt bredvid Iris, som sov, hela tiden ifall att hon skulle bli tvungen att slita med sig henne ut. Tvn gick när blixten slog ner men resten var urdraget som tur var.

• passionsblomman

Idag blev jag så arg på min sambo att jag började fgråta-för att han körde över mina rabatter med den satans röjsågen, och inte bara lövslyt i skogspartiet som han skulle.

Undrar om det är ett tecken på att mensen kommer eller det motsatta?
    Idag är det dag 26.
    Jag är ett hormon-mental-case...

• passionsblomman

Det var att mensen var på väg...
    Inget plus i juli för mig alltså.

Nu återstår tumhållning för huset och sambons jobb istället.

Faktum är att det just exakt nu känns mer angeläget-vilket väl säger en del om hur gärna jag vill flytta dit!

• Ore

Åter här efter att ha haft kompisar på besök sedan torsdagskvällen...

Passionsblomman: Attsingens att inte allt gick vägen... Fortsätter hålla tummarna för huset och makens jobb!

Lapinette: Låter som att ni har jättehärligt på semestern, NJUT! (Det är du väl värd!)

Tinga: Hoppas att det VAR en vändning för Piff och hans kräkningar.

Snaily: Ser också gärna mer korvfoton

Snork: En handväska till!!! Coolt med så många fina väskor

Muggles: Tur att handväskan kom tillrätta, och skicka hit huslänken - jag vill se!

Vänner: Känner igen listan till fullo, och jag är glad att det inte är mer att tänka på. Och kanske skulle plocka fram den luftorkade skinkan ur frysen. Det enda som är tråkigt är att jag inte får ha den ihop med Brieost än på ett tag...

Vickan: Du är säkert ute och tältar, men hoppas ni får en härlig vecka, och att ni har något bättre väder än det ihållande regn som det är här... Annars så får man väl vänta ut regnet genom att ligga sked och mysa Jobbigt när man ska äta bara...

Hmm, känns som att jag har glömt en massa... Läste ikapp litet igår, och resten idag, men orkade inte anteckna vad jag skulle kommentera.

Känner mig litet uppskruvad efter kompisarnas besök, som mest 5 personer här på besök. Och det ÄR en del jobb med att vara värdinna, och fixa och dona, så det är nästan litet skönt att de åkt... Fast det var jätteroligt att ha dem här!

• BrudSommar2006

Ore, vad jobbigt med besök, jag känner mig helt slut vid bara tanken!

Katastrof, vår reservdunk svällde i värmen och lyckades börja läcka ut bensin i bilen, det mesta hamnade på gummimattan bak som tur var men det verkar inte spela någon roll, det fullkomligen stinker i bilen så det går inte att åka med den nu annat än korta sträckor med fönstren nedvevade. Vad göra, vi har fått tips om ättika för att ta bort lukten så idag ska vi ställa dit en skål och så får vi försöka vädra men jag betvivlar att den där starka lukten kommer att gå bort så lätt. Vi är jättedeppiga nu, suck. Någon som vet hur man får bort lukten?

• BrudSommar2006

Passionsblomman förreste, jag håller tummarna för hus och jobb nu, vilket skräp att det inte blev något plus, det lät ju lovande. Sekundär barnlöshet är verkligen otroligt obegripligt. Blir det fler inseminationer?

Svar på tråden Livets stora och små frågor