• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

Snorkis.. ja men ändå.. jag orkar inte göra nån dramatik av detta... första gången jag lyckades bli gravid så gjorde vi det.. men nu känns det passé... knäppt nog.

• Snorkfröken77

muggles - Hmm, är det "ert" hus så spelar det ingen roll, vi hamnade i en håla jag inte hade trott och är så supernöjd, vi har hittat vårt hus och det spelar egentligen inte så stor roll vilken håla det står i Ja, det var väldigt snygga val av material och huset var snyggt för det såg inte ut som alla andra hus, det gillar jag! Sen var det så luftigt och fräscht! Och altanen...tänk att sitta där med en drink i solnedgången

• Tinga

Muggles - jag vill också se "ditt" hus! Förstår att det känns trist när Moa väljer farmor framför mormor. Inte så lätt att diskutera sådant med en 2-åring heller.

Snorkis - oh, det är ingen fara med väsksnacket; jag bad ju om det. Tänk att det finns väskforum! Fast det klart, det finns väl forum för det mesta nuförtiden (hur gammal lät det nu som att jag är ).

Vickan - jag säger som flera; om du nu mår så illa, varför försöker du inte få medicin utskrivet mot det? Lite illamående är ju sin sak, men att kräka ska man ju inte behöva göra.

• viktualia

Jag mår illa på morgnarna och att jag nojjar beror på att jag ska ut i skogen... Kräkningar har minskat men så där väldans terränggående känner jag mig inte. Men å andra sidan ska jag ju inte klippa av kontakten med omvärlden, så blir det katastrof så är det bara 2 mil till civilisation.

• Tinga

Snaily - hoppas att en halv Pergo-tablettär lagom till dig, så att ett ägg släpper i rätt tid och att du slipper trams med spottings.

Vi har faktiskt haft fint väder här i Skåneland också idag, så vi åkte en runda till stranden. Piff och Puff tog sina första havsbad och fick sand i rumpan för första gången. Piff har mått bättre än på länge idag; bara två små kräkningar på morgonen, och så har han ätit bra också. Vågar inte hoppas på att det är en vändpunkt, för det har vi trott så många gånger nu och blivit besvikna lika många gånger också, så vi får se vad som händer helt enkelt.

Apropå väder, så verkar det som att sämre väder är på ingång här också; just nu slår regnet mot fönsterrutorna. Trist, för det var skönt både på stranden och i vattnet idag; säkert minst 20 grader.

• Tinga

Muggles - kunde felv! Jättefint hus, verkligen! Önskar att badrummen såg ut så i vårt hus med, men inom en ganska snar framtid blir det nog så, om jag känner mig själv rätt. Har det varit visningshus, eller?

• muggles

Tinga: vet inte om det varit visningshus - troligen. Men det verkar vara visning på båda de husen som står uppe nu på måndag. Men vi är mest intresserade av detta största för vi behöver ett extra sovrum till min mor som kommer så ofta. Jag tänkte kolla parketten lite extra noga...

• muggles

Tinga: vad jobbigt med alla kräkningarna!!! Jag vet... En sak som är lite synd med att Moa var ett kräkbarn är att hon nästan aldrig låg och sov mot mitt bröst så där mysigt. Det var alltid risk att det kom upp ngt, så hon fick ligga mer mot axeln där det var en kökshandduk. Vi hade en hel hög med kökshanddukar i badrummet och ständigt en på axeln, under huvudet när hon låg ner. Och ständigt en plastad haklapp runt halsen på henne. Man ser det på kort - ständigt denna fula haklapp...

• muggles

Förresten tror jag inte alls det blir lika mkt att läsa igen denna vecka som kommer. Våra storskrivare är ju på semester
    Nenne har inte hörts av el?

Svar på tråden Livets stora och små frågor