• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

Muggles
    Vänta bara tills Moa är 4-5 år, då får ni veta hur snabbt och ofta munnen kan gå på ett barn.
    Blir tokig på Maxs prat vissa dagar......

Barndomsminne
    Var ute och cyklade med Max idag när vi var hos mormor och satte oss på en lekplats. Vilka minnen man hade därifrån.......

Tinga
    Jobbigt att fortfarande inte veta var felet ligger....

• Mrs  B

Snaily
    Åh, fisk....mmmmmm sååååå goottt!!!!!!!!!!!
    Vill ha, vill ha......
    Ska som tur är till Tjörn på semester och då ska jag bara äta fisk och skaldjur.

Usch för illamående!!!!!
    Hoppas ni mår bättre snart!!!

Lappis

• passionsblomman

*fisk och skaldjur fisk och skaldjur fisk och skaldjur*

åååååååh vad det är alldeles fantastiskt GOTT!

Och nu blir det kräftsäsong och då ska jag äta så mycket svenska kräftor att fingrarna skrynklar sig av allt salt.

Mrs B skrev 2009-07-17 18:07:32 följande:

SnailyÅh, fisk....mmmmmm sååååå goottt!!!!!!!!!!!Vill ha, vill ha......Ska som tur är till Tjörn på semester och då ska jag bara äta fisk och skaldjur. Usch för illamående!!!!!Hoppas ni mår bättre snart!!!Lappis
  • viktualia

och jag väljer skogen i småland före västkusten... hm.. sån är jag...

.. och sugen är jag mest på salta, lagom onyttiga saker som korv och hamburgare.. fniss... och en rejäl dos vattenmelon...

• BrudSommar2006

Hej, håller på och läser ikapp.

AM, vi var på utflykt till Huvudskär en gång och älskade stället! Vi sade då att vi definitivt måste komma tillbaka men det har inte blivit så än.

Missade att Lapinette stänger ner datorn, jaja, försent att kommentera det nu.

Vickan, lycka till ute i skogen! Synd att du aldrig skaffade tabletterna för då hade du ju kunnat ta i förebyggande syfte för att inte riskera att bli dålig. Hoppas att ni får fint väder så att du kan njuta av naturen och att det hjälper dig att må bättre i alla fall!

Snorkis, jo, hemma har vi ju också två badrum men som sagt, man får vara glad att det faktiskt finns ett riktigt badrum på ens sommarställe känns det som.

• BrudSommar2006

Håller tummarna för våra BIMare!

Muggles, samma här, man måste upprepa vad hon säger, det räcker inte att hålla med!

• BrudSommar2006

Muggles, vi har inte råkat ut för just det, att Iris är avig mot mormor alltså, men mycket trots är det och man vet inte om man ska sätta hårt mot hårt eller försöka lösa situationen utan bråk och skrik, dvs genom att distrahera eller göra något annat eller vad som nu fungerar.

Tinga, hoppas verkligen att gastroläkaren hittar något för det här verkar ju jättesegt och kan ju inte vara normalt heller. Jag förstår att det är jättejobbigt för er alla.

• BrudSommar2006

Snigeln, absolut, här är strålande sol och vi har varit till havet med Iris idag. Fast hon ville inte bada, hon ville bara gå runt i vattnet och hålla oss i handen men det var rätt kallt i vattnet i och för sig, 16 grader, trots att det varit fint väder här ett tag nu. Tyvärr har jag sett att det tydligen är sämre väder att vänta nu till helgen, vi får väl se.

Lapinette, det låter som en härlig början på semestern!

• muggles

BS: trotset känns det som att jag kan hantera. Jag brukar välja vilka konflikter jag tycker är nödvändiga att ta och övrigt försöker jag med avledning.

Jäklars vilken "spännande" kväll jag varit med om!!!

Det började med att maken helt plötsligt hittade ett hus som hade väldigt många rätt. Han ringde mäklaren och banken och allt, vi gick igång på det Sen var vi ute vid havet och badade och efter det så skulle maken ut och öla med några kompisar. Jag hade väldigt mkt hus i skallen och kunde knappt tänka på annat så maken föreslog att jag skulle åka ut och titta på det med Moa innan jag skulle handla lite på Maxi. Sagt och gjort. Vi tittade och det var fint!

Sedan åkte jag till Maxi, handlade, lastade ur matkassen och lite annat bös i bilen. Moa satt i kundvagnen och var väldigt trött så jag körde bort kundvagnen till kundvagnsparkeringen och lyfte ur henne med ena handen och tog pengen med andra handen - och missade att min handväska låg kvar i kundvagnen. Detta upptäckte jag inte förrän jag kom hem... Tillbaks med bilen till Maxi - hela tiden svärandes över min egen tankspriddhet (graviditeten!!!) och om jag hade trott på Gud så hade jag bett till honom nu att ngn ärlig hittat den och lämnat in den. Det hade en tant gjort!!! Tack gode ... Jag erbjöd henne 500 kr som hittelön (det var inga pengar i men mobilen, hemnycklarna och alla kort) men det ville hon inte ha.

Jag hittade ju en plånbok med 4000 kr i i Båstad en gång och lämnade in till polisen så nu var det väl pay-back-time...

Just nu firar jag med alkofri San Pellegrino eftersom den alkofria ölen fr Maxi inte hunnit bli kall. Puh, jag är så lättad!

• muggles

Är det ngn som har länkarna till Telis hus och lägenhet - jag är nyfiken och hon har väl lämnat datorn nu...

Passion: ja jag kan förstå att din son "straffade" dig när han började på dagis men jag kan inte riktigt förstå varför Moa straffar mormor (om det nu är det). För inget har ändrats; mormor kommer fortfarande ca varje vecka och tar hand om henne. Det är avlastning för oss och mormor tycker det är så roligt så hon gör det fast Moa inte är på dagis just nu. Jag kan tänka mig att problemet är att mormor är lite för snäll - hon går undan när Moa börjar domdera ("nej inte mormor sitta där!") istället för att stå på sig. Det känns som att för Moa står jag högst i rang (för att jag är strängast mot henne), sedan maken och sedan mormor. Moa är väldigt förtjust i sin farmor och henne träffar hon inte alls lika ofta, så hon är mer "spännande" än min mormor. Det som är lite synd är att Moa ibland väldigt tydligt föredrar sin farmor framför sin mormor när vi alla är tillsammans. Och det skär lite i mitt hjärta när jag ser det

Svar på tråden Livets stora och små frågor