• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Hej alla, vilket härligt väder vi haft idag! Iris älskar sin plaskpool, förra året var hon inte särskilt imponerad minns jag. Får se om vi kanske kommer iväg till stranden imorgon, sedan var det visst sämre väder på gång igen trist nog.

F-n vad jag är trött på att vara gravid, må illa och kräkas varje dag, fasen vad jag ser fram emot att få klämma ut den lille och sedan aldrig mer behöva vara gravid igen, tjohoo!!!

Lite jobbigt är det också att vara fyra vuxna på ett badrum och att inte ha sovrummet på samma våningsplan som toaletten men, men, vi har ju i alla fall badrum och toalett, en del har ju bara utedass, så man ska väl inte klaga egentligen.

Vem var det som kunde något om tomatplantor här? Vi har Iris planta inomhus i fönstret i en kruka men jag tycker att den tar sig lite dåligt. Växer gör den väl men blanden liksom krullar sig inåt i kanterna och bladen växer också rätt mycket neråd. Den ser liksom inte riktigt frisk ut. Fast jag har letat efter ohyra på den och hittar ingen i alla fall. Hoppas att den inte dör.

• BrudSommar2006

Passionsblomman, jag hoppas så att allt ska lösa sig för er!

• BrudSommar2006

Passionsblomman, ja, men den får ju sol och värme inne också? Eller måste den stå ute? Det är så himla ostadigt väder och blåser så himla mycket så annars får vi nog hålla på och bära den ut och in, det finns ju inte ett träd på hela alvaret här som skyddar så mycket blåst blir det. Men visst kan vi ställa ut den om det är det som krävs.

• passionsblomman

Nej ute är bättre, häng lie plast över den så den får som ett litet växthus.

Tack för alla hållna tummar och hoppningar! Jag själv hoppas så mycket att jag nästan inte står ut...

BrudSommar2006 skrev 2009-07-16 20:21:07 följande:
    Passionsblomman, ja, men den får ju sol och värme inne också? Eller måste den stå ute? Det är så himla ostadigt väder och blåser så himla mycket så annars får vi nog hålla på och bära den ut och in, det finns ju inte ett träd på hela alvaret här som skyddar så mycket blåst blir det. Men visst kan vi ställa ut den om det är det som krävs.
  • fru AM

Passionsblomman: håller tummarna för dig när det gäller ALLT!!!

BS: jobbigt värre verkar det som du har det: mår illa och kräks och delar toa med så många andra ... Jag vet hur det är. Åker om ett par dar till makens familjs lantställe - en toa på 6 pers (fast man kan ju springa ut i skogen också ...)

Kram till alla som vill ha!

• passionsblomman

*kramar tillbaks*

fru AM skrev 2009-07-16 21:04:27 följande:

Passionsblomman: håller tummarna för dig när det gäller ALLT!!! BS: jobbigt värre verkar det som du har det: mår illa och kräks och delar toa med så många andra ... Jag vet hur det är. Åker om ett par dar till makens familjs lantställe - en toa på 6 pers (fast man kan ju springa ut i skogen också ...)Kram till alla som vill ha!
  • BrudSommar2006

AM, här kan man inte springa ut i någon skog dessvärre, mina föräldrar har rätt mycket mark till sin gård och bara Alvaret på ena sidan men det är ju det att det inte växer ett enda träd här så kommer det någon gåendes så syns man ju rätt väl... Känns inte så kul!

• BrudSommar2006

En kollega till mig har en dotter, tror hon är 19 år, som helt plötsligt började se gravid ut. Till sist gick hon till läkaren, som började med att hälsa dem båda välkomna, dvs han trodde definitivt att hon var gravid, och hon bröt ihop och grät och sade att hon inte är gravid men han trodde henne inte tills han fått testa. Sedan visade det sig att hon har en jättestor cysta i magen och efter helgen ska de operera, de måste ta bort ena äggstocken för att få bort den och har ännu inte helt lyckats se i vilken grad den kan ha vuxit in i den andra äggstocken. Fasen vad trist att råka ut för det. Inte kan de titthålsoperera heller utan det blir en stor operation. Stackarn.

• BrudSommar2006

Det var ju helt klart lättare att vara gravid och må illa första gången, nu när vi har Iris får man ju inte vila alls på samma sätt. Visserligen känner jag att jag har dåligt samvete för att jag lastar så mycket på mamma, pappa och maken håller på och bygger på huset, när hon egentligen skulle vilja jobba i trädgården och sköta sitt jobb inne lite grand också men vad gör man. Jag klarar varken av att ta hand om Iris eller hjälpa till med maten.

Svar på tråden Livets stora och små frågor