• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • passionsblomman

ÅÅÅH vad ruskigt!!!
    BrudSommar2006 skrev 2009-07-16 21:19:21 följande:
    En kollega till mig har en dotter, tror hon är 19 år, som helt plötsligt började se gravid ut. Till sist gick hon till läkaren, som började med att hälsa dem båda välkomna, dvs han trodde definitivt att hon var gravid, och hon bröt ihop och grät och sade att hon inte är gravid men han trodde henne inte tills han fått testa. Sedan visade det sig att hon har en jättestor cysta i magen och efter helgen ska de operera, de måste ta bort ena äggstocken för att få bort den och har ännu inte helt lyckats se i vilken grad den kan ha vuxit in i den andra äggstocken. Fasen vad trist att råka ut för det. Inte kan de titthålsoperera heller utan det blir en stor operation. Stackarn.
  • fru AM

BS: aha - inga buskar eller träd att kissa eller kräkas i! JAg tillbringade några veckor på Huvudskär i Sthlms skärgård ett år. Där var det bara klippor ... Lite jobbigt att sköta toalettbestyren. Med en massa fågelskådare och akvarellmålare som kom traskandes hela tiden också ...

• viktualia

Brudsommar - ååå jag lider med dig! För mig verkar illamåendet verkligen gå upp och ner.. ingen ordning på vilka dagar jag spyr och vilka jag slipper. Idag har jag sluppit, igår inte. Själv ska jag ju utmana mig genom att dra ut i skogen nästa vecka och då blir det ju halvjobbigt att spy.. där finns inte ens regelrätta utedass.. bara dasstält med stol med hål i plus en grop under....

• Snorkfröken77

Hej alla trådisar,

nu har äntligen semesterlugnet infunnit sig på jobbet och jag har helt plötsligt väldigt svårt att ta mig för någonting. Men det är skönt, känns som att jag har förtjänat det efter en hektisk vår.

Nästa fredag är det dags för BOM och jag börjar redan deppa (så himla onödigt!) min temp är inte som den ska och jag ska försöka göra lite efterforskningar på nätet idag om det kan bero på att jag inte haft ÄL eller för att kroppen är i obalans för att jag sover mindre än vad jag ska på veckodagarna nu.

Annars har jag lyckats att köpa en Mulberry till + plånbok, denna gång från e-bay, så nu väntas det paket igen! Har även lovat mig själv och maken att jag inte ska shoppa något onödigt på ett halvår nu, dvs fram till nyår. Inga nya kläder, skor, väskor, smink och sånt som jag har massor av redan. Ska försöka använda det jag har och uppskatta det. Får se hur det går....Tror det kan vara nyttigt iaf.

Blomman - så mycket spännande som händer!!! Jag håller tummarna här för att allt går er väg! Gud så spännande! De 30 milen, är de söderut, västerut eller norrut?

MSW - Skedfynd i blöjan

Lappis - Bon voyage!

Blivande - Hej svejs!

EA - Vad bra att spottingsarna uteblivit *viskar* Jobbigt med pålridning när det inte riktigt passar sig

snaily - Gillade Korven att bada?

BS - Jobbigt med att dela badrum, vi är så extremt bortskämda eftersom vi har två badrum på oss två. När vi hälsar på min bror och hans sambo som har ett badrum så tycker jag det är lite jobbigt, man är inte van att köa

• MSW

Godmorgon!

Bs: Fy vad hemskt för tjejen med cystan! Hoppas det blir bra till slut, och att hon får behålla ena äggstocken!

Nu drog A ut sladden som försörjer allt som har med datorn att göra med ström! Tur man har en bärbar!

Idag är det FREEEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!! Och vi är bjudna på våffelkalas! Ska bli mumsigt!

Igår beställde jag gravtest, äter juh minipiller så jag hoppas att det bara är som jag nojar, men har fått lite konstiga utbrott, på maken, känner mig tjock, ev lite mer flytningar också, och sen har jag ingen mens (vilket man "inte ska" ha av minipillerna) men nu när jag(/vi har fått tanken) känns det lika bra att testa så vi slipper spökena i hjärnan! Fast efter jag beställde testerna är jag inte lika nojig/orolig!
    DEt kan också höra ihop med att jag läser i en av era gamla trådar som jag inte varit med i (Cicci har "precis" plussat med Victor och AM går och väntar på att Livia ska titta ut i den) och där är ni ännu galnare än nu när det gäller symptom!

• muggles

Bliv FruL: vi var i Kronoby (utanför Karleby) och lite i Kannus - svenska Österbotten alltså. För många svenskar är det helt okänt att det är svensktrakter där uppe - många som bor där pratar inte finska alls (och vissa förstår inte ens).

• muggles

Passion: jag håller verkligen tummarna att allt går i lås för er - låter som er dröm verkligen!

Lappis: ha en härlig resa i efterskott!

EA: håller tummarna för dig också!

Här har tröttheten infunnit sig - jag tror iaf att det beror på grav och inte ngt annat. Men jag tänker börja med järntabletter nu direkt och se om det hjälper. Det är värst på eftermiddagarna, maken sa igår att jag såg helt blek ut. Annars mår jag prima och njuter!!!

Herregud vad Moa tjötar hål i huvudet på oss!!! Det är nästan så man känner för en paus... Hon pratar KONSTANT och upprepar allt tills man själv upprepar det hon sagt. Typ "Pappa kör bilen, pappa kör bilen, pappa kör bilen, ..." tills man själv säger "ja pappa kör bilen" (det räcker inte med att säga bara "ja"). Puh! Jag är lite trött i huvudet av att ständigt hålla en nonsenskonversation igång. Men det är roligt också! (Men dagis är bra grejer! )

Ah vilken härlig resa det var! Har badat i min barndomså där jag lärde mig dyka (dvs dyka i från bryggan), träffat mina mostrar och kusiner med familjer. Eftersom jag inte har syskon lekte jag otroligt mkt med dessa kusiner när vi var små. Vi delade upp foton från mormors dödsbo och vilken nostalgitripp det var!!! Min moster tyckte att Moa var jättelik mig som liten (första ggn ngn har sagt att hon är så lik mig)!

• muggles

Snorkis: glömde - håller självklart tummarna för dig också och att det blir BIM istället!

• muggles

En sak som jag funderar lite på: Moa har blivit lite avig mot min mamma, dvs mot sin mormor. När hon kommer nära så kan Moa vända sig mot mig el maken och skrika "nej". Typ att mormor inte får komma nära henne, hon får inte lyfta upp henne, torka av henne mm. Jättekonstigt för tidigare har hon varit väldigt förtjust i sin mormor och min mamma har ju skött om henne varje vecka nu i ett halvår. Jag tolkar det lite som trots (för hon är def inne i trotsåldern nu) och tycker att man ska sätta ner foten. Dvs om hon protesterar mot att mormor tar henne så tycker jag att man ska insistera så jag går därifrån. Maken tycker man ska låtsas som ingenting och att det går över av sig själv men jag är inte så säker på det, jag tycker det har blivit värre. Mormor blir såklart sårad och ledsen... Ngn som har varit med om likn och har ett råd???

Svar på tråden Livets stora och små frågor