• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Oupsie
    passionsblomman skrev 2009-07-17 23:30:13 följande:
    Jag är en positiv själ!
    Det är bra! Det ska man vara

Finns huset ute på hemnet? När det gäller hus är jag himla nyfiken...
  • BrudSommar2006

God morgon! Gäsp, Iris vaknar ju tidigt så man har varit uppe ett par timmar redan.

Oupsie, visst äter jag tabletter i massor men det hjälper bara delvis tyvärr.

Hos oss brukar budgivningarna gå upp ungefär en miljon oavsett utgångspris vad det verkar, i vissa populära områden mer, för de största renoveringsobjekten mindre.

Det är möjligt att vår uppfödare kan ställa ut åt oss men han bor en bra bit ifrån oss så jag vet inte om jag orkar kontakta honom och organisera det. Så mycket har han inte pressat oss att göra det heller.

• kängu

Godmorgon!!!!!!!!!!!!

Passion, låter som en otroligt spännande vecka! Jag håller tummarna superhårt för er!!!!

Vet att det är massor jag inte kommenterat... skyller på min amningshjärna

Här regnar det, trots att de sa igår att det skulle bli sol... hoppas det slutar för vi ska på kalas idag. Jag håller just på o planerar vad Ru ska ha på sig, viktiga grejer

BS- vilken vecka är du i nu? 12-13?

• BrudSommar2006

Kängu, har blåser det men inget regn än. Jag är i vecka 14 nu, tiden går, långsamt men ändå...

• viktualia

Passionblomman - alltså jag DÅNADE verkligen när jag såg det där huset. Det var det coolaste på länge!!! Inboxade dig lite komisk info också....

Brudsommar - japp morgonillamående är det här. I princip bara. Och muppigt nog inte varje idag. Idag tex är illamåendet som bortblåst. Åt min macka i sängen innan jag gick upp och nu mår jag precis som vanligt. Utan nåt krångel! trevligt med lite förbryllande!

• Mrs  B

Hej hej!!!!!

Här har vi regn i massor, åska och dunder.
    Riktigt oväder tidigt i morse, uppehåll några timmar och nu är det igång igen.

Blir det lite uppehåll snart så åker vi till ishallen och kollar in maken som hjälper till på sommar- hockeyskola.

Ikväll är det tänkt att vi ska grilla med grannarna, får väl se hur det blir med den saken.

Trevlig helg!!!!!

• snaily

Muggles, vilken vansinnig tur med din plånbok! Köpte du inte en trisslott också när du ändå var igång? Spännande med huset!

BS, vecka 14 redan Tiden går snabbt tycker jag som bara "tittar på".

Oupsie, utställningen är i mellansverige. Tänker också att det inte borde vara så höga krav när det gäller så små valpar, lite därför vi vill passa på nu Självklart för att han är världens finaste korv också!

Nu ska jag ut och passa på att njuta av det fina vädret medan det fortfarande är fint!

• kängu

BS- Förhoppningsvis har du "bara" max 4 veckor med illamående kvar då!! Hoppas verkligen att det går över fortare än så. Jag inser att jag har haft rätt tur med grav och förlossning...

Snaily, kul med utställning för Korven Tror att han kommer charma domarna totalt

• viktualia

Gurgel och stånk.. jag tycker att det är tungt att ha mått illa till och från i tre veckor hittills.. men det kan ju pågå RÄTT mycket längre än så.. hm... jag är ju bara i v 9....

• kängu

Vickan, illamåendet brukar väl oftast gå över nånstans vid v 12, så det är inte alls säkert att det håller i sig så länge till!

Jag sjunger återigen bärsjalens lov- har städat lägenheten, sminkat mig, fixat håret och sorterat tvätt medan Ru sovit i sjalen. Hade jag inte haft den hade jag fått bära honom istället - och då hade jag inte fått ngt gjort...

Svar på tråden Livets stora och små frågor