• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

En not till om kost: i kalkylen ingår ändå att man pyntat in 10% kontant.
    Och vi vet ju inte alls vad vi kan få för vår lägenhet. Iofs tror jag vi får mer än vi betalade (1,9) dels pga att räntorna är låga. Men å andra sidan har avgiften gått upp sedan vi köpte vilket ju påverkar priset negativt... Man vågar ju inte räkna med att man får några större summor tyvärr.

• Oupsie

Muggles

Jag tror ärligt talat inte att alla faktiskt har råd. Eller så handlar det om vad man prioriterar. Men om man köper ett hus som kostar så pass mycket så kan man väl inte göra så mycket mer än att bara bo?

• muggles

Nä nu ska jag ge mig ut och springa lite!

Jag känner mig förresten sanslöst ogravid så ibland funderar jag seriöst på om det är MA iaf. Men maken säger "så sa du sist också". Och jag glömmer av att jag är gravid nästan. Förra gången läste jag varje vecka om utvecklingen av fostret - denna gång har jag inte läst en enda gång. Fast det betyder ju inte att jag är mindre glad - bara att jag inte är lika fascinerad kanske... Det är ju inte lika stort andra gången, så är det bara.

• Oupsie

Det var ett jättefint hus tyckte jag förresten

Men det är ett lite litet kök tycker jag. Men det var väl du inne på också. Annars verkar det vara gott om förvaring vilket brukar saknas i många hus.

Ligger det andra huset också på hemnet?

• muggles

Oupsie: ja antingen så räknar folk med den räntan som är nu och sticker huvudet i sanden. El så har de tänkt att bara bo. Och det vill inte jag Jag vill nog fortsättningsvis kunna resa lite (även om det inte blir de flådiga resorna innan barnen är lite större). När man ser budgivningarna på hus så kan man ju få idén att folk faktiskt räknar med att det här otroligt låga ränteläget kommer att vara för evigt.

• muggles

Oupsie: japp det andra ligger också på Hemnet. Det är inte byggt än så på bilderna ser det inte så fräckt ut men när vi var där och tittade så hade ett likadant kommit upp på granntomten och det var mkt finare i verkligheten än på bilderna. Dessutom är det kanske ngt mer praktiskt - de har knött in ganska många rum. Vi gillade planlösningen och iom att det inte är byggt än (bara plattan är lagd) så kan man nog påverka kakelval mm. Jag inboxar!

• Oupsie

Och Passionsblommans hus! Vilket litet sagoslott!

Vad tråkigt att det inte blev ett plus idag Passionsblomman

Hoppas verkligen att det går bra med hus och jobb så ni får lite annat att tänka på.

• muggles

Jag vill också se Passionsblommans hus!

Oupsie: rummet som går att göra bredvid vardagsrummet tänkte vi ha som gästrum. Vi funderar även på att låta öppningen vara bredare än bara en enkeldörr, så kan man ha det rummet till att sätta på DVD och låta barnen leka i när man har barn på besök. Man vill ju gärna ha lite koll på barnen samtidigt som de får röja i ett "eget" rum. Och har man ingen gäst för tillfället så kan man öppna upp till det rummet och få lite luftigare känsla i v-rummet.

• Oupsie

Ha en trevlig springtur!

Ska kolla på ditt hus nummer två nu...

Svar på tråden Livets stora och små frågor