• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

Apropå cravings... jag har verkligen blivit konstig. Mitt kaffesug är nere på noll. jag varit beroende av latte i evigheter... när jag väl dricker en latte så är det gott, men det blir otroligt sällan jämfört med tidigare. Inte konstigt att jag traskar omkring lagom sömnig... ehum...

• _koko_

Någon matkultur jag missat??

vickan - Jättevanligt att kaffesuget försvinner (och ersätts av avsmak tom) när man är gravid. Kaffe är ju inte direkt nyttigt för bebisen...

• _koko_

Ja, hahaha, svensk husman har jag ju inte fått med... Var äter man det då, ikea kanske ?

• Blivande fru L

Tack för tipsen koko! Gillar både libanesiskt och italienskt.

• Lapinette

Om ni vill ha lite asiatisk/modern mat så är Ljungrens bra och så har de helt suveräna coctails www.restaurangljunggren.se. Om ni gillar coctails kan jag även rekommendera en sväng upp till Gondolen. Mysigt att stå där och blicka ut över Stockholm.

• Lapinette

Gondolen brukar ha en uteservering allra högst upp på sommaren. Inte så mycket på menyn och mest grillat men kan vara mysigt om vädret tillåter.

• Lapinette

Kokisen - du har glömt koreanskt! Arirang är makens och min favorit. Tyvärr har den på Vegagatan stängt så vi måste gå äääända till Luntmakaragatan för att få vår dos av bibimbap www.arirangfood.com.

• viktualia
    _koko_ skrev 2009-07-09 15:36:42 följande:
    Någon matkultur jag missat?? vickan - Jättevanligt att kaffesuget försvinner (och ersätts av avsmak tom) när man är gravid. Kaffe är ju inte direkt nyttigt för bebisen...
    Näee men ändå... addictVickan är förvånad....

Ska förresten hälsa från Omsan som råkade få lite sprutt i sin fejjananvändare!
  • Blivande fru L

Vi äter förmodligen köttbullar med potatismos på färjan över, så där få vi med svensk husman.

Jag brukar passa på att äta sushi till lunch när jag är
    i storstan. Utan sushi försmäkta vi nämligen på denna ö.

Svejk tror jag att min syster har pratat om i positiva ordalag. Tusen tack för hjälpen! Ska låta maken vara med och bestämma. Jepp, så snäll är jag!

Svar på tråden Livets stora och små frågor