• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

Telis: Skönt att ha fått besked om att du kan få snitt om du vill!

Frejis: Återstår att se hur länge jag kan ha vanliga tights Jag är ju inte riktigt lika långt gången som du (och har heller inte något myom som tar plats). Apropå det, du har inte haft så mycket besvär av myomet på sistonde, eller har vi bara inte hört om det här i tråden?

Böcker: Rekommenderar Diana Gabaldons böcker, om du inte läst dem... Första boken heter "Främlingen" tror jag, det har kommit 5 eller 6 böcker i serien, och ytterligare en släpps på engelska i höst. Jag sträckläste de första böckerna, hade svårt att lägga undan dem... (Enda nackdelen med dem...)

• Telis

Lappis, sorry, det sa du säkert inte heller. Jag läser lite för snabbt ibland.

Nu är det ju det här med Televinken, utan honom hade vi definitivt bott (kvar) i lägenhet med utsikt. Men för hans skulle vill vi bo i hus. Planen är (eventuellt, om vi törs) bo i hus tills han är en sisådär 13, då kan vi flytta in till stan igen. Med utsikt.

Vi tänker oss söderut. Öster är också fint men jag gillar inte riktigt kommunikationerna där.

• Lapinette

Så Telis är det samma hus vi kikat på?

• Lapinette

För mig känns det så naturligt att titta i området där jag är uppväxt och kan nästan alla gator samt har vänner som har flyttat tillbaka. Norr om stan är en gråzon för mig ... sorry kokisen.

Maken gillade inte huset jag hittat. Till saken hör att maken ratar alla hus jag hittar . Han gillar verkligen att bo i stan ... och det gör ju jag med men den dagen vi har barn så är det nog dags att flytta ut... om en så där 2 år.

• Telis

Jag tror iofs inte att det är det området du tittar på, men vem vet.

• fru AM

Jag erkänner! Idag fyller jag Alligator (Walking)

(skräcködla)

Ångesten var som värst igår kväll. Imorse vaknade jag till tårta, presenter och sång och plötsligt kändes det helt ok att fylla ... 40 ... (GAAAH). Nu är det liksom försent ... och jag är en väldigt ung 40-åring istället för en väldigt gmmal 30-nånting-åring ...

• nennesjuttioåtta

AM
    *krulltrumpeter* Skräcködla, my ass!

• _koko_

telis - Fniss, tänk om televinken är en TJEJ!!
    Inte för att det påverkar ev husplaner, men eftersom du skriver han hela tiden.

Ja, jag gillar ju att bo längs e4an eftersom det nästan alltid är den vi använder när vi ska någonstans. Sen är jag van pendeltågspendlare och gillar det, många kan ju inte tänka sig något annat än t-bana.
    Och det är faktiskt skönt att bo (lagom) nära sina föräldrar när man fått barn, om man kan.

Våra utbyggnadsplaner börjar kännas mer och mer aktuella... När vi flyttade in sa vi att det låg i 10-årsplanen. Nu har det gått 5 år och om 1-2 år behöver vi verkligen fler sovrum (vi har bara två)! Förhoppningen är ju att vi känner att vi har ekonomiskt utrymme att göra det när båda börjat jobba igen. FLYTTA till större vill ingen av oss göra om vi inte måste (dvs om husets konstruktion skulle visa sig inte klara en våning till, byggrätt på tomten finns), vi trivs så himla bra...

Svar på tråden Livets stora och små frågor