• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

Mrs B
    glömde ju skriva, BRA JOBBAT! (ang orgamsnatten OCH handla på maxi)

snorkis
    ooooh kattunge!!!!!

BS
    vad gött med BF (barnfritt)! njut och längta!

• Blivande fru L

Go´dagens!

Blä, vilket väder det är att ha semester i! Å andra sidan får vi (läs: maken) mycket gjort med renoveringen av huset och det är ju bra. Så snart det slutar regna och blåsa bär det av ut till sommarstugan igen.

BS - Skönt med bra siffror. Mår du mindre illa nu eller?

Snaily - Vilken tajming med skärgårdsresan i sommarvädret. Men som någon redan skrev, det kan vara riktigt mysigt med regn också. Faaaaan för spottings! Även om det inte behöver betyda något är det jobbigt att gå och oroa sig och må dåligt. Kram!

Lapinette - Vad kul det låter med er resa! Jag hävdar alltid att jag inte vill resa någonstans på sommaren men i det här vädret blir till och med jag sugen på att göra ett undantag.

Vickan - Jag har ingen egen erfarenhet men tycker det låter smart med mammaleggings och klänning/tunika. Jobbigt med ditt illamående! Hoppas att det gör susen att vara ledig och att du börjar må bättre snart.

Snorkfröken - Fy för kommentarer om att man inte är redo att skaffa barn! Förstår verkligen att du inte vill träffa den personen längre. Grr!

Vi valde att berätta för våra föräldrar och syskon om våra fruktlösa barnförsök eftersom jag upplevde att ALLA undrade och sneglade när jag någon gång tackade nej till alkohol. Min pappa reagerade lite som Snailys pappa kanske också hade gjort, han undrade om vi verkligen skulle ha barn redan. Redan?!! Jag fyller ju snart 32 för sjutton! Han tycks ha glömt att han själv redan hade tre barn när han var 32.

• MSW

ACo baby mousse, låter juh bra då.. Det är bara apoteket som säljer aco eller finns det på typ maxi? (om ni undrar så är det mest maxi som jag kommer i närheten av, gällande affärer )

Idag är det en månad kvar tills vi åker till Rhodos! Ska bli så skönt, men vill inte längta, för sommaren är juh typ slut sen.. Blir nog bra det med! Fast sen är det juh nära tills det börjar bli operation.. Och det märks i huvudet att det börjar närma sig.. Tänker mycket mera på det nu!
    Oj, vad ego det blev här på slutet!

• nennesjuttioåtta

ja vilka jävla kommentarer man kan få, snorkfröken, snaily och BlivfruLis - man häpnar! -[

MSW
    jag känner också: FAaan snart är det semester som kommer att vara över på en sekund och då är ju sommaren slut sen och hjälp vad mörkt det redan börjar bli på kvällarna och ... Hallå eller, snacka om att inte ens hällt i något i det berömda glaset. När blev jag sån?

snaily
    jävla spottings!
    Vet inte om mina spottings efter ivf-en hade något att göra med a) graviditet eller b) förestående missfall men andra har ju haft spottings och det gått bra. Men jag vet, man känner bäst om det är kört eller inte. Kramar om och hoppas ni får en fin vistelse i skärgården i detta väder!

Här blåser snart taket av, tror jag!

• BrudSommar2006

Blivande, har ni stora renoveringsprojekt på gång? Här kommer vi oss knappt för med att städa typ sedan jag inte orkar ta tag i saker och ting, maken är nämligen urusel på att se saker som behöver göras och jag orkar inte ge honom långa listor på saker hela tiden. Tyvärr mår jag fortfarande lika illa, värst är det att försöka borsta tänderna. Hoppas så att det åtminstone vänder i vecka 18 som det gjorde sist så att det inte ska vara så här hela tiden, är ju i vecka 13 nu. Kanske är skönt att ha berättat så slipper man frågor sedan. Trist bara att det inte fungerar när ni nu fick så positivt besked om simmarna.

Lapinette, jo, jag trodde nog att det var Hagagatan.

MSW, har du fått ett datum för operationen redan?

Nehepp, nu måste jag nog göra mig i ordning så att vi kommer iväg.

• Blivande fru L

BS - Man kan lugnt säga att vi ha stora renoveringsprojekt på gång! Vi har inget golv i nedre våningen, t.ex... Maken äääälskar att renovera och gör helst allt själv, vilket är billigt men också väldigt tidskrävande. Som tur är köpte vi ett hus som varit uthyrt som två lägenheter i flera år, just nu bor vi i övre våningen som är en tvåa med kök. När nedre våningen är klar ska vi göra sovrum av köket här uppe.

Jag tror säkert att ditt illamående släpper senast i vecka 18. Håller tummarna!

Här blåser inte taket av (ännu?) men jag har fått tömma blomkrukorna på trappan på vatten för att inte växterna skulle flyta ur dem.

• viktualia
    sweetstreet skrev 2009-07-08 22:25:26 följande:
    Men du Vickan,är det inte sommar i Sverige nu?????Kanske en klänning skulle göra susen?!?!?!?Någon med typ empirskärning (eller vad det nu kallas när de är skurna under tuttarna).Kan inte det vara perfekt?!Då sitter det ju definitvt inte åt i midjan över magen. Men du är ändå väldigt snygg och inte ett dugg "mysig"...
    Men älskade Sweetan!! det är SVENSK sommar vi pratar om. Idag ösregn och 13 grader varmt....

Jaha... ha ha ha du upptäckte det några inlägg senare.... fniss fniss.. och just det - strumpbyxor känns fullständigt otänkbart. Mammabrallor får det nog bli.
  • Blivande fru L

Finsk sommar också, för den delen!

• nennesjuttioåtta

Vickan
    ooh vilken milstople att köpa mammabrallor! Grattis!

• viktualia

Mammatights kanske vore något....

men just nu vägrar jag att gå ut. Regnet FORSAR från himlen och all uteverksamhet känns omöjlig. Ids inte ens gå över vägen till brevlådan och hämta posten.... så idag får det bli mina hemska mysbyxor...

Tack för all input - jag tror på mammabrallor som sagt. Som nån konstaterade så är det ju bara magen som är problemet, över lår osv behöver jag ju inte större storlek.

MSW - tjaa... väldigt gravid... framförallt väldigt illamående... men enligt tidtabellen gick jag in i v8 igår så det kanske finns nån ljusning *hoppas*

Svar på tråden Livets stora och små frågor