• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

Vickan, det var ju förstås inte jag rätt person att svara på, får väl vänta på nåt klokt från en sån där gravid människa

• viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2009-07-08 21:33:17 följande:
    BS - Grattis till fint UL och bra värden!snaily - Trist med kompisar som kläcker ur sig saker som inte är så genomtänkta. Själv har jag fått höra att jag nog inte borde skaffa barn för jag är nog inte redo för det (den svider fortfarande i hjärtat)
    Alltså sådana puckade kommentarer är ju närmast olagliga. Gaaaaaaa som om världen/naturen selekterade fertilitet efter vilka som är mogna att skaffa barn.... eller huuuuur......

Blääääääääääää på sådana idioter!
  • Snorkfröken77

snaily - det var lättare att hänga på kattungeboomen...Jaja, just nu känns det skönt att ha något annat att fundera på och engagera sig i, ska bli skönt för jag är redan rätt trött på allt mitt ältande. Har korvkrokodilen samma effekt på dig?

Vickan - jag skulle nog försöka få tag på ett par snygga brallor med sån där skön mudd i för gravida, inget som spänner över magen och sen kan du ha dem ett tag framöver också. Att köpa vanliga byxor i större storlek tror jag inte blir bra, då kommer de ju säcka på andra ställen, tror du inte det?

• Snorkfröken77

Vickan/Snaily - Kan säga att mig umgänge med den personen har minskats till obefintligt efter den kommentaren, jag blev så paff och ledsen också så jag kom mig inte för att säga nåt spydigt tillbaks. Bläää är precis rätta ordet!

• viktualia

Snorkfröken - där har du en poäng! inte skoj med säckighet på fel ställen. Som sagt, här har ni en mysbyxhatare.... fast just nu är det skönt när jag går hemma.

• viktualia

Snaily - skönt förresten att det blev ett bra samtal till slut, men vad segt det är att man måste dra in folk i hörn och säga åt dem på skarpen. Jag hade ett sånt mindre uppträdande med min svärmor, men efter mina hårda ord i enrum en stund senare är hon väldigt lugn. (det började med att vi kom dit och jag tackade nej till kaffe, varvid hon hoppades att jag var gravid....)

• Snorkfröken77

Nä, mot sängen! Gonattkram på er!

• sweetstreet

Vickan finns inte sådana där "bella bands" eller vad de kallas i Sverige??
    Du kan kolla in denna linken: www.ingridandisabel.com/
    Jag hade ett antal sådan och kunde därmed ha mina vanliga jeans ända fram till mitten av graviditeten ungefär. Om jag minns rätt. tror jag köpte mina första mammabrallor när jag var typ i 5:e eller 6:e månaden. Jag ahr dock väääldigt lågt skurna byxor vilket såklart hjälpte till. De hamnade liksom under den större delen av magen.
    Det finns även andra märken på sådana där resårband som man kan ha, men nu minns jag inte vad de heter. kanske är det ändå olika märken i Sverige jmfrt med här.
    Jag tyckte iallafall de var toppen!

Andra vänner som jag känner har helt enkelt satt en hårsnodd i knapphålet på sina byxor som de sedan trätt runt knappen Och så en längre tunika eller så över alltihop så syns det inte om det glipar eftersom gylfen är mer eller mindre öppen.

BS,
    Grattis till KUBtesterna! låter fint!

Snorkfröken,
    underbart m kattunge!!!!!
    Vår lille Tazo har plötsligt blivit så stor. En riktig tonårskropp nu jämfrt med för ett par månader sedan. Vi fick ju hem honom i februari vilket inte känns sååå länge sedan, men oj vad han växt! Jag hade glömt hur snabbt de växer till sig.
    Men han är fortfarande liten jämfört med sin halvbror som ju fyller 2 år i arugusti och väger mycket!!! En riktig panter...

• BrudSommar2006

Nej men vad fasen, jag har tydligen missat att So you think you can dance har börjat igen, vilket jäkla skräp! Inte kan jag titta på det på Öland heller, ska kolla med maken om han kan ladda hem någonting, minns att det gick förra gången.

Kramar till EA också ser jag.

Fast nu är det ju faktiskt en hel grupp som oförklarligt inte kunnat få till det här, det kan inte vara möjligt att ni allihop ska förbli barnlösa "au naturel", det bara måste ju lyckas för några snart.

Vi blir hemma imorgon också och åker tillbaka till Öland på fredag, hade jag varit pigg idag så hade vi kunnat städa och fixa i trädgården och så idag och kunnat åka imorgon men nu blev det inte så och som tur var så hade jag sagt fredag till mina föräldrar redan från början så det är OK även om vi saknar Iris.

Elsa har tydligen börjat sova i Iris säng, mamma är rädd att Iris ska sparka henne eller lägga sig på henne så hon var där tre gånger inatt och lyfte bort henne tydligen men hon var snart där igen. Pappa låg med Oskar över fötterna hela natten och sov uselt men hade inte hjärta att flytta på honom vilket fick till följd att han vaknade med jordens sendrag imorse eftersom han inte kunnat röra sig på hela natten. Mamma tyckte att han fick skylla sig själv!

• viktualia

Sweetan - på grund av min kroppform har bara väldigt högt skurna brallor. Därav att sådana där förlängningsgrejor inte gör nån större nytta.. blir liksom lite väl mycket glipa... och ett sånt där resårband - jag måste ju få brallorna att hänga uppe.. svårt utan att knäppa knappen el dra upp gylfen. och jeans känns mest som ett hot... allt som klämmer mot magen är urkans! Men tänkvärt ändå.. grubbel grubbel...

Svar på tråden Livets stora och små frågor