• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

AM - det är ju idag som är din dag!!! tjohoo!! Birthday Surprise Party

Och visst är det din 25 årsdag idag!?!? Hurra!!!

• _koko_

vickan/BS - Ja, eller så försvinner illamåendet och kommer tillbaka i v25 som för mig den här gången. Förlåt, det var dumt sagt...

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2009-07-09 11:27:05 följande:
    Vickanooh vilken milstople att köpa mammabrallor! Grattis!
    Hemskt mysko.... ska lilla jag.... hm... skrajsen....
  • _koko_

Jag vågar inte säga något om någon ev födelsedag förrän någon sagt att det är ok att säga något...

• Tinga

Snorkfröken - vilken eländig kommentar från din "kompis"! Förstår mer än väl att du sade upp bekantskapen med henne.

Snaily - attans mög (är man skåning så är man ) med dina spottings! Förstår att det känns skittrist. Även om du skulle vara avslappnad i sommar är ni ju mitt i en utredningsprocess och har försökt ett tag, så det är klart att du blir ledsen när tanten börjar visa sitt fula tryne. Kram på dig! Hoppas att ni får en mysig skärgårdstur, trots eländesväder.

Vickan - jag hade också satsat på mammabyxor direkt; dem vet du ju att du kommer att få använding för, men större byxor ska du förhoppningsvis inte behöva mer sen, när det magömma gett med sig.

Blivande - usch ja, det är tufft att höra om dem som lyckas utan att ens försöka, men jag håller med Nenne; man kan ju inte bli förvånad om man blir gravid när man har oskyddat sex.

BS - grattis till fina kubsiffror! Vad trevligt att middagen blev lyckad till slut, trots en dålig start.

• Ore

Vickan: Jag kan än så länge ha vanliga tights i min vanliga storlek till min "kula". Funkar superbra med ballerinaskorna till Nu har jag inga problem med tryck mot magen på det sättet, men jag tycker tightsen är jättebekväma! Har tänkt att kunna överleva hela hösten på ett par mammajeans, två kjolar och några tunikor. Så mycket tights/heltäckande strumpbyxor lär det nog bli

• viktualia
    _koko_ skrev 2009-07-09 11:40:00 följande:
    Jag vågar inte säga något om någon ev födelsedag förrän någon sagt att det är ok att säga något...
    ojdå... hm.. det kanske var lite överilat.....vi får väl babbla på lite så att det inte ligger på sista sidan....
  • Lapinette

Har precis haft ett långt och mysigt samtal med BS syssling. Hon är så jäkla bra på att ringa ... och jag har blivit superdålig på att hålla kontakt via telefon numera ... allt sker via datorn. Ska nog träffa henne + lilltjejen innan jag drar till USA i nästa vecka. Härligt med en förstående kompis som absolut tycker att jag gör rätt - adoption och som förstår mitt lidande.

Sorry ego-inlägg men jag känner att jag mår bra! Det var länge sen jag mådde så här och kände att det finns hopp inför framtiden. Förresten, har hittat ett nytt hus idag. Vem fasen har visning mån-tisdag mitt i sommaren ... desperata kanske?

• Blivande fru L

Lappis - Vad glad jag blir av att höra att du mår bra! Hoppas huset är något för er!

Bla bla bla.

Bla bla.

Bla.

Bla bla bla bla bla...

Hjälper till att fylla på sidan med inlägg.

Svar på tråden Livets stora och små frågor