• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

jo, det är juh klart illamåndet som gör det, men det är juh verkligen stor skillnad mot de förra gångerna (som kanske ändå känns som lite tröst, illamåendet till trots, att det är skilnad menar jag))..

Bs: planen är juh att när jag slutat amma ska jag ta vaccin (har tänkt att ringa och boka tid när vi kommer från rhodos) för sen hinner jag juh sluta tills jag får op tid, vaccinet ska verka ett tag innan, men jag gissar att jag får reda på en tid ganska snabbt där efter (även om tiden är en bit iväg), det krävs juh lite förberedelse när operationen sedan börjar närma sig, eftersom man måste få upp blodplättarna så att jag klarar en operation..

• Frejis

Ett försenat tack för den trevliga lunchen och sällskapet. Det var jättekul att träffa Snaily och Korven och jag hade lite samma tankar som Koko, jag kan också känna att jag antingen pratar för mycket eller för lite. Men men... så är det väl här i tråden också

Snaily, hoppas att det går bra på utflykten och att det blir lite uppehållsväder. Inte så enkelt att pricka in de rätta dagarna för aktiviteter i skärgården i förväg, den svenska sommaren har ju inga positiva garantier

BS - grattis till bra resultat på KUB och att det är en bebis i magen (för att det är det väl, antar jag?)

Lappis - nu är ju er resa och semestern riktigt nära, hoppas att det blir riktigt lyckat och att du kommer att få njuta av det goda livet. Tycker att sådant (just en sådan resa som ni gör) är väldigt bra för att få perspektiv på saker och ting.

Snorkis (& andra) - fy för kommentarerna, trist

Vickan - som många andra har skrivit tror jag att det bästa är att köpa mammabyxor i din vanliga storlek. Grattis till att ha passerat v 8 och hoppas att illamåendet så småningom avtar.

För mig återkom också illamåendet i några veckor senare i graviditeten (som för Koko - heeej ), men nu verkar det ha avtagit. Bara för att jag skriver det kommer det säkert tillbaka igen

• Blivande fru L

På tal om något helt annat. Maken och jag är sugna på att åka över till Stockholm och hitta på nåt kul under semestern. Boendet är fixat, jag har halva släkten i Sthlm.

Tips på trevliga restauranger och annat att göra mottages med tacksamhet! Väldigt ospecifikt, jag vet.

• viktualia

MSW - absolut, det känns bra att det är stor skillnad jämfört med de tidigare gångerna. Och nu har jag ju tagit mig mycket längre också. Är 1,5 vecka längre nu!

• _koko_

lappis - Jag tycker ni ska titta på hus på min sida om stan! Fast det enda vettiga argumentet är ju att jag bor där...
    Blir också så oerhört glad av att höra att du mår bra!!

• Frejis

Ore - lite avis att du fortfarande kan ha dina vanliga tights för att här har vi spräckt alla sf-mått och annat för länge sedan.

• viktualia

Frejis - fniss fniss.. jaa det finns väl en viss risk att det återkommer i jobbig form när jag ska börja jobba igen. Pendling 7 mil enkel resa är ingen bra grej...

• viktualia

Ett annat shoppingprojekt som jag tänkte ge mig på när ösregnet ger sig är pocketböcker.. har tomt på den fronten. Nån med tips? Jag läser inte deckare och liknande.

• Blivande fru L

Vickan - Jag håller på med Gregory David Roberts "Shantaram" just nu. En riktig tegelsten! Väldigt fascinerande läsning om livet i Indien.

• Telis

Förlåt att jag är dålig på att titta in här. Är ensam på jobbet den här veckan och har hur mycket som helst att göra. Men det är kul! (Och framför allt skönt att kollegan är på semester - tjohoo!)

Stora kramar till EA och Snaily!!

Lappis, men vad spännande, jag och maken ska också titta på ett hus måndag-tisdag. Vi kanske ses?

Svar på tråden Livets stora och små frågor