• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia
    muggles skrev 2009-07-08 12:44:24 följande:
    Vickan: nu får du förklara varför du inte skaffar Lergigan - är du självplågare?!
    För att mitt komsejför att ringa sjukvården är noll och intet. Och så ska jag ju till bm på måndag. Nu har jag lyckats krångla mig ur jobb imorgon och på fredag. Tömde flexkontot och gick hem. Och japp, jag var tvungen att berätta varför jag på tisdagen hade "magsjuka", på onsdagen kom inramlades och torsd-fredag arbetsvägrar. Så nu vet de flesta, men inte chefen som har semester.

Outa på FB - jooorååå men inte än. Efter semestern typ.
  • viktualia

ett problem har uppstått - eftersom min mage är i uppror kan jag inte ha mina brallor stängda. Grubblar nu hårt över om jag ska behöva köpa nya, förstora brallor för att klara detta.. hm... hur har ni andra gjort!??! Har ju inte gått upp ett hekto än.

• Snorkfröken77

Hej hopp i tråden!

Smyger in såhär på kvällskvisten för att berätta att vi får tillökning under sommaren En liten kattunge blev tingad idag! Toksöt kattpojke. Är så nöjd, hoppas bara våra katter som vi redan har blir lika nöjda. (Tänk om det vore lika enkelt när man ska skaffa människobäbis!)

Kramar till alla under deppamanteln av vilken orsak man än har kravlat dit..

• BrudSommar2006

Hej, är precis hemkommen från restaurangbesök, nu ska jag gå och duscha och sedan ska jag läsa ikapp om en tjugo minuter eller så, men Vickan - jag fick börja med gravbyxor innan jag fick mage förra gången helt enkelt för att jag inte stod ut med att någonting satt åt om magen. Den här gången har jag "klarat mig" med byxor med resårmidja hittills men vanliga byxor har jag fått skippa den här gången också.

Jippi, fick bra värden på kub och allt såg bra ut och hjärtat pickade, hade hoppats kunna hänga med er här under eftermiddagen men den jäkla huvudvärken jag haft sedan igår tvingade mig att sova istället. Drömde att Iris råkat ut för en olycka på Öland men ringde sedan när jag vaknade och då var allt bra, pust.

Angående restaurangbesöket förreste, usch vad det var kallt att sitta ute men mysigt att få sitta och titta ut över vattnet ändå. Lite si och så med servicen men så gott med skaldjur. Kunde inte läsa menyn när vi först kom dit för det bara vände sig i magen och förrätten satt jag och petade i och mådde illa men vartefter så släppte det och sedan var allt riktigt gott. Åt bara kall mat förstås, tomat & mozarellasallad, skaldjursplateau och jordgubbar med glass. Klarade faktiskt ett glas alkoholfritt till, fick skippa det i början men sedan gick det bättre, Fre tror jag att det var, smakade inte vin det minsta men var roligare än att dricka vatten.

Kramar till Lapinette, Snigeln, Nenne och Blivande, tidigare har jag inte haft en aning om hur många det är som har så svårt att bli gravida oförklarligt. Den här tråden har verkligen gjort mig mer ödmjuk inför livets oförklarliga frågor och mer fylld av tacksamhet.

Men hörrni, ni som ännu inte står i adoptionskö men som inte riktigt fått till det än, ställ er i kö, det var väl "bara" ett par tusenlappar och det känns väl som att det inte är värt att spilla någon tid på det när det är så jädrans lång kö. Det troligaste är väl att det lyckas för er framöver men jag tror på att göra som Lapinette gjort i fall att, det skulle i alla fall jag gjort.

Nej, nu ska jag gå och duscha, återkommer.

• snaily

Blivande fru L, kompisen var rätt förstående faktiskt, hon har en bror med fru som genomgått två ivf:er, så det blev ett bra samtal till slut

Vickan, grattis till ledighet, skönt!! Hur länge har du semester? Och byxor, om allt går som det ska - och det ska det - så behöver du ju ändå större byxor snart?

• snaily

BS, grattis till bra kubvärden!! Drar ni tillbaka till Öland snart igen alltså? Ta med dig fint väder i så fall för på onsdag åker vi till grannön!

• viktualia

Brudsommar - de enda långbyxor jag står ut med just nu är mina mysbyxor... och ni vet ju vid det här laget hur TOKANTI jag är emot att ha på mig mysbyxor ens på hemmaplan. Gå ut bland folk i dem är otänkbart. Så jag kanske får skaffa mammabrallor.. hm...

• Snorkfröken77

BS - Grattis till fint UL och bra värden!

snaily - Trist med kompisar som kläcker ur sig saker som inte är så genomtänkta. Själv har jag fått höra att jag nog inte borde skaffa barn för jag är nog inte redo för det (den svider fortfarande i hjärtat)

• snaily

Snorkfröken, usch, sånt FÅR man faktiskt inte säga! Min pappa har antytt liknande saker, bland annat att säga att han inte tyckte vi skulle skaffa valpen för det är ju så mycket ansvar, nästan som att ta hand om ett litet barn! (underförstått - för det skulle vi ju aldrig klara av) Men det är mest för att han inte fattat att jag nånsin blivit äldre än 5 år gammal...

Kul med kattungen förresten, hos er också! Både plusvåg och kattungeboom här i tråden.

• viktualia
    snaily skrev 2009-07-08 21:28:24 följande:
    Blivande fru L, kompisen var rätt förstående faktiskt, hon har en bror med fru som genomgått två ivf:er, så det blev ett bra samtal till slut Vickan, grattis till ledighet, skönt!! Hur länge har du semester? Och byxor, om allt går som det ska - och det ska det - så behöver du ju ändå större byxor snart?
    jag återvänder till jobbet 17 augusti som den äkta lyxlirare jag är! och svaret på din andra fråga är: Ja - men ska jag satsa på mammakläder direkt (utan putande mage, bara för att allt som spänner över magen är hemskt illamåendeframkallande) eller ska jag köpa vanliga brallor i några storlekar större än nu?! *lurigt*
Svar på tråden Livets stora och små frågor