• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • 18 juli 2009

Åh den var jättefin!
    Jag ska lägga in min i mitt galleri med!
    Hmm vad ska man fixa nu då

Iluna skrev 2009-05-03 12:04:31 följande:
    ja beställde den ljusrosa som finns i mitt galleri den me lite glansigt tyg..kommer inte bli exakt likadan men nästan :) men de e så jobbigt å vänta....men bara å hålla ut antar jag...
  • 18 juli 2009

Åhh så roligt!! Ska bli spännande när den dagen kommer .

Fjällbruttan skrev 2009-05-03 15:38:58 följande:
    Hallå..... Gissa om jag blev lurad igår Det var inte bara möhippa för min kompis... jag åkte också dit!Och vi hade det supertrevligt och jag bara njöt!Fast jag måste erkänna att huvudet är segt idag I förmiddags hade vi planeringsmöte med vårt värdpar och allt känns jättelugnt. Nu vill jag bara att klänningen ska komma, den har lämnat USA i alla fall...
  • Feline Felinae

DanKat

Äktenskapskurs?
    Har jag aldrig hört talas om, ens

• DanKat

Feline Felinae skrev 2009-05-03 20:32:58 följande:

DanKat Äktenskapskurs?Har jag aldrig hört talas om, ens
    Det verkar som att det kanske inte är så många som hört om det, jag fick precis svara på den frågan i en annan tråd Kopierar det jag skrev där:

[citat:]
    Vi har inte börjat den än, men som jag uppfattat det så är det typ förebyggande för att man ska vara bättre förberedd i äktenskapet

Kollade faktiskt upp det nu på kyrkans hemsida, och det står bl.a:

"Respekt för er integritet är ett nyckelord. Vid övningarna sitter ni med er partner och samtalar på tu man hand och det ni säger till varandra stannar där. Kursen ger verktyg som ni kan fortsätta att använda er av hemmavid även efter kursens slut.
    Konsten att kommunicera, konflikthantering, kärlek i praktisk handling är några teman som kommer att belysas under kvällarna."
    [slut citat]

Kan ju vara bra att vara med på nån sån när vi nu fick möjligheten tänkte vi, det känns bättre att vara med på sånt i förebyggande syfte än att riskera att hamna i onödiga konflikter sen
  • 18 juli 2009

Nu finns min klänning i galleriet!

Kajsalisan: Den klänningen var superfin. Och den såg väl ut att funka. Om du måttbeställer den så tänk bara på att ta ngr cm extra både över bysten och magen. Mina bröst blev som bomber när jag var gravid !

• Kajsalisan

18 juli 2009: Du får göra galleriet synligt för oss andra!! Vill ju se vad du hittat.
    Jo, jag tänkte jag skulle lägga till några cm extra. MMm. Brösten har jag märkt. Känns heeelt ok!

• bongen80

Hej alla gamla o nya!

Kajsalisan: Grattis! Verkligen jättekul, kommer precis ihåg pirret i magen när man plussar. Njut så mycket du kan, det är fantastiskt att vara gravid (oavsett hur man mår, så är det nåt fantastiskt).

Har haft paus från BT ett tag. Fick jobb nu från 1 maj o har gått introduktion sen påsk, blir inte så mycket ork o tid till datorn då. Läget är under kontroll, ska åka till solisten i veckan o lyssna på låtarna, fixa lite med festprogrammen kanske o beställa lite grejer. Det mesta känns ändå fixat.

• Kajsalisan

Bongen80. Känns fortfarande helt overkligt. Ska boka tid för koll på måndag.. Så man får det på papper eller något haha. Var inte riktigt planerat att hända innan bröllopet. Men är väl så, när man inte väntar sig det.. Då händer det!!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!