• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • ossamartin

Vi har valt en låt som inte egentligen är någon vals. Men som kommer bli superfin i alla fall. Och kanske går det att dansa vals till den. Får se vad dansläraren säger.
    Men en tanke bara är inte brudvalsen tänkt som starten på dansen. Alltså det som inleder dansandet??

Kulijuli: det är otoligt skönt att ha den hjälpen.Vi provad eut en modell med ett påslakan Spännade att se den färdiga sedan.

• kuliJuli

ossamartin: Joo, jag tror nog det är det som är brukligt Vi kör en annan variant eftersom vi kommer att ha två olika sorters dans-omgångar med tårta emellan - Jag säger bestämt Nej! till att försätta mig själv i sitsen att jag proppmätt och hyfsat gigantisk i övrigt direkt efter kaffet ska valsa runt som en valross Nej, smälta maten först, och sen valsa innan jag fått påfyllning igen av tårta

• ossamartin

Kulijuli: Ja det är ju ett smart resonemang!! Fast vi ska ju ha liveband bara så vi får väl sparka igång dansen!! Eller ja rulla igång kanske passar bäst

• kuliJuli
    ossamartin skrev 2009-05-06 12:53:51 följande:
    ... Eller ja rulla igång kanske passar bäst
  • 18 juli 2009

Dricker man kaffe och avec för sig? Fick för mig att man gjorde det med tårtan?! Har noll koll . Meningen är att vi ska ta tårtan i ett annat rum, jämte där vi sitter till middagen och där inne kan vi dansa bröllopsvals om vi vill. Ska man göra det innan man tar tårtan då? Eller ska man göra det efter? Hur skulle ni gjort? Man tar tårtan i det andra rummet och sen får man gå och sätta sig om man vill eller så tar man tårtan ståendes. Sedan är tanken att vi ska gå en trappa ner. Där finns det lite snacks och en bar om ngn vill beställa något mer att dricka, då till självkostnadspris. Tror jag, eller så står vi för det med. Sen kommer vi nog att åka vid halv elva, kvart i elva ungefär. Och sluttid är ca 23.00.

• ossamartin

Jag hade tagit dansen innan tårtan. Och avec och kaffe kommer tillsamman och samtidigt som tårtan. Så är det rätta för mig i alla fall

• kuliJuli

18juli: Det beror nog på upplägget i övrigt.

Vi fick rådet av de som arrangerar maten etc att ha kaffe + avec efter maten, men att sedan vänta minst 1,5 timmar tills tårtan (kaffe då också så klart, men inte gratis avec). Men det upplägget passar ju enbart eftersom vi ändå ska stanna och dansa därefter!

På ert upplägg passar det väl bäst precis så som du beskriver det, med tårta, kaffe & avec, där i det "andra rummet"

• 18 juli 2009

Ok, ska vi dansa så tycker jag med i så fall att vi ska dansa innan tårtan. Ska kolla lite med min blivande, se vad han tycker!

Vad ska ni har för musik och psalmer under vigsel? Har ni bestämt det?
    Vi (jag) funderar på:
    Ingångsmusik: mendelsson
    utgångsmusik: Världens bästa karlsson (A. Lindgren)
    Solosång: Du är allt med sonja Aldén
    Psalm: Den blomstertid nu kommer med bröllopstext.

Vi ska ju gifta oss på verandan på slottet så det blir en kortad variant, har inte så bra tillgång till musik. Men så här känns nog ganska bra. ALternativt att vi tar en annan ingångs musik.

ossamartin skrev 2009-05-06 14:06:48 följande:
    Jag hade tagit dansen innan tårtan. Och avec och kaffe kommer tillsamman och samtidigt som tårtan. Så är det rätta för mig i alla fall
  • kuliJuli

Vi har bara bestämt än så länge en solosång (för kärlekens skull, som duett) och att en vän spelar något i folkmusikväg på fiol som ingångsmusik, har ej bestämt vad än. Han ska också spela "ut" oss med något liknande.
    (fast vi går ju inte ut, vi står kvar, gifter oss på terrassen bakom festlokalen så det blir grattis och skål och mingel och fotografering "på plats" direkt efter vigselceremonin)
    Vill ha en solosång till.
    Och så ska min lillebror läsa en dikt. Och så ska en vän säga några ord om äktenskapet (känns bättre om det kommer från någon som känner oss istället för vigselförrättaren). Thats it - har inte planerat mer i detalj än

• Sobeit

Vi har kommit fram till förljande i musikväg:
    Ingångsmusik - Canon in D
    3 Psalmer: 200, 201 och 791
    Utgångsmusik - Brudmarsch från Frösön

Och som brudvals kommer vi nog ha foxtrott till Heaven med Bryan Adams.

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!