• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • johanna anders
    bongen80 skrev 2009-05-12 16:57:27 följande:
    HAr alla fall bokat frisör/makeup till mig o tärnorna. 250:-/timme....tyckte det lät otroligt billigt, men det kanske är så när man gifter sig i en liten byhåla. Vi kommer behöva ca 5 timmar. Jag hade ju räknat med ca 3000:- på det.
    Oj herre gud vad billigt! Här ska de ha 700 kr i timmen!!
  • johanna anders
    kuliJuli skrev 2009-05-12 20:10:40 följande:
    hahaha - sällar mig till den stress-stirriga skaran Vi hade planeringsmöte i dag och jösses nu börjar det dra ihop sig! Vi ångrar oss också lite på osa - har det sista maj och gifter oss 11 juli, hade gärna haft osa två veckor tidigare, men men - lätt att vara efterklok Ett ljus i tunneln är i alla fall att min ring kommit! Passar så perfekt att jag blev tårögd när jag provade den Fattar inte hur den kunde va så billig. Värderingsintyget var på nästan 6900 och jag betalade strax över 4100, dessutom fick jag höra att schalins nu i veckan chockhöjt sina priser - jag hade tydligen beställt precis i sista minuten Tackar och bockar för det
    Nyfiken på vart du köpte ringen ifrån?
  • kuliJuli

Mia: Visst blir man så nöjd när man gör klipp!

Kajsalisan: hihi - så kommer det garanterat bli för oss med Sambon ska ha en finfin dyr-kostym som han även kan ha på sin disputation i höst. Men med min tjockismage så vill jag inte lägga ut hur mycket som helst på klänningen

Johanna: Beställde den från vigselbutiken.se. De var jättebra att ha att göra med. Värderings- och äkthetsintyg följde med leveransen som tog 5 arbetsdagar och skickades rekommenderat. Jämförde priser bla. mot hedbergs (välkänd lågprisguld-butik) och de låg tom 1500 billigare än dem! Kollar man sen guldfynd-priser blir man mörkrädd... Jag provade olika ringar i vanliga butiker så jag visste vad jag ville ha i form av höjd/infattning/storlek etc innan jag beställde.

• mysifer

hej alla julibrudar!

nu äntligen kan jag skriva i den här tråden. vi skulle först gifta oss i maj nästa år men har nu ändrat oss och ska gifta oss 18 juli i år.

idag fick vi klart med vigselplats, har ringt kommunen för att boka tid och datum, bokade precis hotellrum två nätter för oss och fotografering har vi vunnit med en jätteduktig fotograf som endast tar milersättning.

så nu är bollen verkligen i rullning

vi kommer att vigas utanför Bohus fästning under medeltidsdagarna och ha medeltid som genomgående tema. efter vigseln kommer vi att ha picknick med våra gäster för att sen gå in på fästningen och ta del av medeltidsdagarna!

vi ska beställa kläder den här veckan och jag ska börja pyssla med inbjudningskorten ikväll. alla gäster är förvarnade så de vet att vi har tänkt gifta oss i sommar men jag vill göra det mer formellt med inbjudningskort och så gillar jag att pyssla också

• Sobeit

mysifer skrev 2009-05-13 12:43:49 följande:
    hej alla julibrudar!nu äntligen kan jag skriva i den här tråden. vi skulle först gifta oss i maj nästa år men har nu ändrat oss och ska gifta oss 18 juli i år.idag fick vi klart med vigselplats, har ringt kommunen för att boka tid och datum, bokade precis hotellrum två nätter för oss och fotografering har vi vunnit med en jätteduktig fotograf som endast tar milersättning.så nu är bollen verkligen i rullning vi kommer att vigas utanför Bohus fästning under medeltidsdagarna och ha medeltid som genomgående tema. efter vigseln kommer vi att ha picknick med våra gäster för att sen gå in på fästningen och ta del av medeltidsdagarna!vi ska beställa kläder den här veckan och jag ska börja pyssla med inbjudningskorten ikväll. alla gäster är förvarnade så de vet att vi har tänkt gifta oss i sommar men jag vill göra det mer formellt med inbjudningskort och så gillar jag att pyssla också

Hej!

Kul att du hittat hit! Alltid roligt med en till julibrud.

Vilket roligt tema ni har! Låter jättemysigt.

• mysifer

tack

ja det kommer nog att bli väldigt mysigt hoppas vi, blir avslappnat och annorlunda men det passar oss perfekt.

Sobeit skrev 2009-05-13 13:02:51 följande:

Hej!Kul att du hittat hit! Alltid roligt med en till julibrud. Vilket roligt tema ni har! Låter jättemysigt.
  • F A M E

Tjihhooooooooooo gissa om jag är förvånad, min fest klänning är på G vi hade räknat med att den skulle komma i mitten på juni.

• Kajsalisan

Kul i juli: känner likadant, vet dock inte hur mycket jag hinner gå upp innan bröllopet och ja, det är trots allt bara en dag.. den mörka kostymen ska han ha på två bröllop till i sommar. Känns inte som jag kan ha min klänning på fler än mitt eget=))

• Sobeit

F A M E skrev 2009-05-13 14:16:20 följande:
    Tjihhooooooooooo gissa om jag är förvånad, min fest klänning är på G vi hade räknat med att den skulle komma i mitten på juni.

Vad skönt! =)

• F A M E
    Sobeit skrev 2009-05-13 21:38:19 följande:
      Vad skönt! =)
    yes, så skönt, hinner vi även med god tid ifall den behövs skystera.
    Säg kom du iväg till ikea i dag?
Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!