• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Sobeit

Vi ligger så bra till med allt. Lite småplock kvar men det som vi kan göra blir klart senast midsommarveckan. Maten och drickat klommer vi att köpa sista veckan innan bröllopet.

• Mia1972

Idag har vi varit och inhandlat all alkohol till festen.
    Blev en jäkla massa dricka

Känns så skönt att den biten är fixad nu.

Till och med m2b tyckte det var roligt att göra av med pengar idag *asg*

• TinkerBelle

Nu har blivande maken fått eld i baken och engagerar sig i allt som har med bröllopet att göra inklusive bröllopsresan!
    Jag får knappt en lugn stund för han ska röra och pilla i allt...
    *Suck*
    Hade hjälpt om han gjort det lite tidigare!!!

• Plummis83

Vår bordsplacering är klar! Men vilket pussel det är med det. Så nu har vi "bara" festprogrammet kvar som är stort, sen är det mest småpyssel kvar!
    Ska se om jag hittar några skor idag, sen är jag klar med mina kläder förutom underkläderna!

Inte långt kvar nu och jag vet inte hur många gånger jag får höra det av alla varje dag!

• TinkerBelle

Nu kan jag bocka av två saker till på min ?att göra? lista.
    Idag har vi på morgonen ordnat visum till Kina för vår bröllopsresa och på eftermiddagen träffade vi ?vår? fotograf. Känns jättebra!
    Hon är glad med en stor portion humor.

• sprättan

Hejsan jag hoppar in lite sent här, jag gifter mig 11 juli med min underbara sambo. Det börjar bli lite mycket nu har nästan lite panik känsla men det ordnar sig nog i slutändan. Har bokat en svit till oss att spendera bröllopsnatten på vårat hus är nämligen belamrat med släktingar den natten så lite avskildhet kan bli skönt.

• bongen80

Jag lunkar runt o fattar nog inte att det är 4 juli rätt så snart. Är så himla mycket runtomkring så jag hinner inte tänka efter. Har inhandlat köttet till middagen o plockat svamp som en tok o fryst in. Ska träffa frisören o göra provmake o uppsättning nästa vecka. Har bokat ljudanläggning idag. Försöker passa pressa in en Tysklandresa nån gång före midsommar.

Det som är kvar:

Beställa blommor
    Göra tårtor o frysa in
    Sjalar/bolero till mig o tärnorna
    Skor till barnen
    Kläder till minstingen
    Vigselprogram
    Festprogram...påbörjade alla fall
    Bordsplacering, har osa 4 juni
    Köpa alkohol
    Köpa maten o baka bröd o pajer
    Fixa 1 till som sköter kök o servering på kvällen.

• TinkerBelle

Nu på morgonen var vi hos skatteverket och lämnade in hindersprövningen.
    M2b är Engelsman så vi kunde inte bara posta pappren.
    Inte för att hon bakom disken tittade på passet och kollade att det var han?
    Hon kopierade alla dokument och så var det klart. Nu får vi hoppas att intyget om att vi får gifta oss kommer i nästa vecka.
    England har redan godkänt och vi behöver bara lämna kopia på vigselbeviset för att registrera.

Känns ganska så skönt, med bara 6 veckor kvar, att kunna pricka av en eller flera saker varje dag.

Nu väntar jag på att mina skor ska komma idag. Fick mail igår att dem blivit skickade med posten.

• 18 juli 2009

HEj hej!
    Vår hinderprövning kom igår. Så nu är det klart!
    Ringde igår och skulle boka tid för att välja ut bröllopstårta. Men då visade de sig att det bageriet har semesterstängt 18 juli. . Så nu måste jag ringa till slottet och kolla vart jag ska vända mig då. Vi har ju nämnligen köpt ett helt paket.

Gissa vad!!! Min klänning är färdig. Fick ett mail idag om att klänningen lämnat shanghai . ÅHH så spännande! Nu gäller det bara att hålla tummarna att det kommer vara helt perfekt. Annars finns ju lite tid att rätta till den eller rent av köpa en helt annan! Men det får vi ju inte hoppas!!!

Nu måste jag bara fixa underkläder och skor, och kläder till barnen sen är alla kläder avklarade! Skönt!

• Annfis

Vi får inte prästen vi vill ha och som vi trodde vi hade bokat. Vår dotter döptes i maj i fjol o strax efter hade vi begravning för min mormor o det var samma präst. Så jag ringde upp honom o vi bokade in vårt datum. När jag i förra veckan mailade o frågade om vi skulle boka in samtal för vigseln får jag reda på att han har semester då o att det blir en annan som jag inte vet vem det är. Är 2 präster i pastoratet o det blev inte den andra utan en helt okänd. Mailade tillbaka att jag är lite besviken eftersom vi bokade det mer än 1 år i förväg för att få honom. Har inte fått nåt svar så jag får väl ringa den andra prästen o se vad det är för en prick.

Till råga på allt så är min m2b väldigt anti kyrkan då han växte upp under Jehovas vittne liknande former, men har gått med på att gifta sig i kyrkan eftersom han vet hur mycket det betyder för mig o att prästen från dopet inte var så mycket gud-ig. Så jag hoppas verkligen att det inte blir massa problem nu igen. Känns som att all problem bara avlöser varandra just nu.

Ha det gott alla!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!