• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • TinkerBelle

Oj! Aj!
    Hoppas det har gått bra idag.
    Tandvärk är det sissta du behöver jsut nu med allt annat som skall fixas.

Sobeit skrev 2009-06-09 11:27:18 följande:
    Igår kväll satt jag och vek och monterade våra vigselprogram. Idag har jag tänkt göra klart omslagen till festprogrammet. Har dock 2-3 st kvar att skriva ut. Vi skriver gästernas namn på omslaget så det blir som ett placeringskort oxå. Men hua, vilken tandvärk jag har. På något sätt har min sista kvarvarande visdomstand pruckit lodrätt rakt av. Svullet och ont! Hade iallafall tur så jag fick en tandläkartid till i eftermiddag. Hoppas nu bara att de drar den på en gång. Den är så trasig så t o m lilla oskolade jag ser att det inte går att laga. :-S
  • Sobeit

Jodå. Nu sitter jag med en visdomstand mindre och det känns betydligt bättre. Har laddat upp med alvedon o ipren så det går ingen nöd på mig. Har t o m fått i mig lite mat. hihi

Sedan har vi fått lite goda nyheter oxå. Vår bill som gick sönder norr om Umeå (vi skulle upp på ett Pingstrbröllop i Skellefteå) kan hämtas ut på mån-tis nästa vecka och skatteåterbäringen har dimpt in på både mitt o sambons konto. Så sammanslaget ligger det rätt gott hos oss nu.

Tack för omtanken!

TinkerBelle skrev 2009-06-09 20:21:06 följande:
    Oj! Aj! Hoppas det har gått bra idag.Tandvärk är det sissta du behöver jsut nu med allt annat som skall fixas.
  • Mia1972

Ska till sömmerskan i morgon.
    Håll tummarna för att hon kan trolla med min klänning

Jag har ju lyckats gå upp en massa kilo sedan jag slutade röka för snart 5 månader sedan
    Och bantning och träning e inget för mig. Alla säger att dessa extra kilona klär mig så bra (snällt iofs) MEN jag kommer ju inte i min vackra klänning längre

Säger hon att det är kört så köper jag en ny klänning av henne direkt (hon har en liten atelje och syr upp brudklänningar själv)

Men håll tummarna för att jag kan få fixat min egen klänning.

• Sobeit

En duktig sömmerska kan fixa det mesta. Fat om du har gått upp en väldig massa kilon så kan det vara svårt att fixa till den befintliga klänningen.

Jag ska hålla tummarna för att det går bra för dig imorgon!

Mia1972 skrev 2009-06-09 20:59:02 följande:
    Ska till sömmerskan i morgon.Håll tummarna för att hon kan trolla med min klänning Jag har ju lyckats gå upp en massa kilo sedan jag slutade röka för snart 5 månader sedan Och bantning och träning e inget för mig. Alla säger att dessa extra kilona klär mig så bra (snällt iofs) MEN jag kommer ju inte i min vackra klänning längre Säger hon att det är kört så köper jag en ny klänning av henne direkt (hon har en liten atelje och syr upp brudklänningar själv)Men håll tummarna för att jag kan få fixat min egen klänning.
  • Mia1972
    Sobeit skrev 2009-06-09 21:27:04 följande:
    En duktig sömmerska kan fixa det mesta. Fat om du har gått upp en väldig massa kilon så kan det vara svårt att fixa till den befintliga klänningen.Jag ska hålla tummarna för att det går bra för dig imorgon!
    Jag har gått upp över tuttarna (gör ju inget iofs men men...) och klänningen måste läggas ut från midjan och uppåt.

Ja hon ska vara riktigt duktig enligt uppgifter.
  • MissTiny

Här kommer en till julibrud! Det börjar verkligen närma sig nu! Vi gifter oss den 4 juli så det är inte lång tid kvar nu! Det mesta börjar falla på plats men det är fortfarande lite smådetaljer som ska fixas.. Kul att se att det är fler som delar samma dag som vi!

• Panzerfaust

Ich bin ein brudgum som hör ihop med Heloise här ovan.

• Mia1972
    Panzerfaust skrev 2009-06-09 23:05:08 följande:
    Ich bin ein brudgum som hör ihop med Heloise här ovan.
    Välkommen hit! Kul med en kille här bland alla "bridzillas"
  • TinkerBelle

Igår pratade jag med folkbokföringen ang. hindersprövningen, som vi lämnade in för mer än två veckor sedan, och som vi inte fått svar på ännu.
    Visade sig att dem inte hade diariefört vår förfrågan förrän i måndags!
    Hade heller inte tilldelats en handläggare?

Vi gifter oss 4 juli så nu är jag smått stressad.
    Dem får den här veckan på sig men sen kommer jag inte vara snäll!
    Från och med måndag blir det ?ringa varje dag och tjata metoden? som gäller.

*suck*

• Annfis

Idag är det OSA för vår del o det är faktiskt bara ett par stycken som vi inte hört av. Ska skicka sms till dom ikväll o höra.

Ska åka till Tyskland o handla spriten på lördag så det blir gjort.
    Fick tag i prästen igår så på torsdag nästa vecka ska vi träffas.

Det värsta just nu är att vår dvd-läsare till datorn inte funkar o gevetvis fick vi strul så vi var tvungna att göra en återställning o hade ju då ingen backup-skiva. Vi har ju sparat allt på en extren hårddisk så det är ingan megafara. MEN jag kan inte öppna office o där har jag ju vigsel o festprogrammen. Men mina förhoppningar är att det blir fixat innan midsommar iaf. Har ju mer än 1 månad kvar så det är ju ingen panik men det är ju skönt att ha så mycket som möjligt klart i god tid.

På tisdag ska jag prova min klänning igen men tyvärr så har jag inte lyckats gå ner några kilo sen sist. Är rädd att det är tvärt om men det finns utrymme att sy ut den. Men det tar dom 400 spänn för att göra. Sura pengar men det måste ju sitta bra.

Ha det gott alla!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!