• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Sobeit

Jag vet när sambon får en svensexa, men jag tror inte att jag själv blir hippad. Och ärligt talat så gör det mig inget. Jag blir glad av att han blir firad!

• Plummis83

Samma här, jag sa ifrån från början att jag inte ville ha någon!
    Sambon har redan haft sin men jag vet att han kommer få en till, fast lite mindre då!

Sobeit skrev 2009-06-14 18:46:19 följande:
    Jag vet när sambon får en svensexa, men jag tror inte att jag själv blir hippad. Och ärligt talat så gör det mig inget. Jag blir glad av att han blir firad!
  • Kajsalisan

Kulijuli, ja den var jättemysigt, hoppade ett par av uppdragen.. Är svårt att vara bekväm i alla situationer helt nykter faktiskt. men vad ju valfritt så.. =)

Sitter med neonrosanagelack som ett minne från igår.. Det och min blå stortå =)

• Fjällbruttan

Kajsalisan, låter som en kul hippa
    Blå tå??

Själv blev jag hippad i slutet av maj och är jätteglad för det för det är så jäkla mycket nu inför bröllopet!! Bara tre veckor kvar!
    Ihelgen blev allas kläder klara! Phu!! Men jag ska ALDRIG mer sy en slips!!!Väst och tärnklännigar och bolero och en sjal gick fint, tom. knapphålen på västen, men slipsen,... fy fan!!
    Men den duger, den syns ju knappt under västen

• Kajsalisan

Fjällbruttan, landade på den i min fina Sumodräkt.. dvs. tån gick upp resten av mig föll tungt. Trodde hela tånageln var av då nagelbandet blödde. Man vet att man ska gifta sig när man får panik att tån går av när man ska ha sandaletter på bröllopet hahaha.. Men 4 blåmärken försvinner inom 3 veckor. =)

Oj vad duktigt av dig att sy allt!! Tyckte jag var duktig som beställt och handlat allt hhahaha.. Där ser man. Du har min fulla beundran!

• Fjällbruttan

Tack
    Vi bor ju lite avigt till så det är svårt att handla allt, även om mycket fins på nätet.
    Sen ville jag ha en speciell färg och då var det lättare att sy, så nu matchar vi varandra
    Fast min klänning beställdes via nätet från USA, och gubbens kostym inhandlades i april

• F A M E

Är så jäkla nyfiken på sambons frockcoat, som kommer till oss på Ons via fedex. Har betställt ifrån sutopia, mailade dem i morse. Undrarde mest bara hur de gick och när dom trodde den ev skulle komma.

Fick ett mail nu med spånr och den är på väg till oss nu.

Om den passar så är vi helt klara med alla kläder nu. Inte så mycket kvar att göra festprogramet i stor sett färdigt, ska hitta papper att skriva ut de på, bara. Vigselprogramet halvklart ska träffa prästen 1 juli, se om allt funkar i praktiken samt alla sånger osv. Sen kan vi skriva ut de också.

Bara bordsdukningen kvar som jag är så irriterad över att aldrig få komma iväg på att göra, någongång.

• kuliJuli

Oh, måste bara ventilera lite! Fortsatte pysslandet igår och knåpade ihop en caketopper i cernitlera frammåt midnatt - nu ska den bara målas vit, men herrejösses så nöjd jag är med den! Ska lägga upp bild så fort den är klar *skryt *

Har sen insett att jag måste sy ett nytt kjolfoder till klänningen, trodde inte det skulle behövas, men men - stoff&stil here i come

• 20090725

åhhh... nu e jag lite pirrig!

va hos frisören nyss å färgade håret, å då försa hon sig om att min syster kommer ner till Göteborg denna helgen! å sen kommer hon inte förrens veckan innan bröllopet!!!!

TÄNK om jag får min hippa i helgen!

pratade med min syster igår, å hon sa inte ett ljud om att hon skulle komma ner då... men frisören sa idag; ja, å emelie kommer ju ner i helgen oxå!
    då blev jag helt stel i kroppen, eftersom hon inte sagt något till mig själv!!!

har bokat tid för provupsätning oxå. 7juli blir det, å sen skall vi träffa prästen på tisdag nästa vecka!

• Heloise

Nu har jag 62 tomma vinflarror i badkaret, de håller på att badar bort etiketterna. Ska fylla i boxvin i dem och sätta på egna etiktter ist för att köpa dyra karaffer.

Bordsplaceringen är klar och alla har osat, 55 st blir vi eventuellt 56 beroende på om min kusin kommer hem ifrån Veil eller inte.

7 juli ska jag tona och klippa håret samt göra provuppsättning. Klänning borde komma om 10 dagar och jag äter bara snuskshakes, panzer( m2b's) mobil ringer stup i ett och han smyger undan dvs möhippe prat!

Gud tjejer och killar snart är vi gifta

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!