• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Sobeit

Om jag var du så skulle jag faktiskt byta frisör. Ok att det kostar mer pengar, men då vet du oxå att du får en uppsättning när det väl kommer till kritan. Tycker att det känns väldigt oseriöst att inte meddela kunden att man är sjuk.

Hoppas att det löser sig!

Plummis83 skrev 2009-06-17 08:19:13 följande:
    Jag känner lite panik nu!!Skulle på provuppsättningen igår, men när jag kommer hem till tjejen som skulle fixa det så var hon sjuk! Hmm, hon hade varken ringt lr skickat mail å sagt det så jag åkte hem till henne helt i onödan!Å så ville hon att jag skulle kontakta henne via mail å boka ny tid!! Gifter mig om 2,5 vecka... mailade henne direkt när jag kom hem för jag kan bara nästa vecka vissa dagar då jag troligtvis har fullt upp dagarna innan bröllopet!Byta frisör å lägga ut mer pengar som jag egentligen inte har råd med lr hoppas att hon hör av sig å kan nästa vecka??
  • Kajsalisan

Fick min brudklänning igår, satt som en smäck, felet är att den är någon cm för kort! Ska jag bry mej om det eller låtsas att det ska vara så?? Har redan köpt två par skor och är inte så sugen på att hitta ett tredje. Så med det andra paret skor är den precis 1,5cm för kort.. Hmm Skulle varit på möte med de som arrangerar festen idag. Men hon vi skulle möta var upptagen, så nu blir det imorgon istället. Vill ju få saker klart NU!!
    Tiden bara rinner iväg, om 2,5 vecka smäller det!!

VAr på konsultation nu på morgonen. Kändes jättebra, hon förstod mej precis när hon gjorde en snabb provuppsättning för att visa hur hon menade. KÄndes så himla skönt!

Plummis, jag skulle nog också byta frisör! Är en såpass stor sak, är inte roligt att inte känna sig fin i håret på sin bröllopsdag?!

• 20090725

idag va jag i tygaffären å köpte rosa tyg så imorgon skall jag sy en sjal!

imorse ringer vår kyrkomusiker! han skulle bara medela att han jobbar sin sista dag imorgon innan semestern å hans första dag e på vårt bröllop!! så han ville veta vad vi skulle ha för musik, å om det inte va något av det vanliga så ville han ha noter senast imorgon!!!

PANIK!!!!! vi har ju inte änns bestämt viken utgångs march vi skall ha!

jag gick iväg till bibloteket för att komma om de hade fått in den boken med noter (ingång) som jag lagt undan men han som skulle lämna in den för två veckoer sedan inte hade gjort det! men den hade kommit in IDAG, strax innan jag kom förbi!
    men vi har forftarande panik med utgångsmarchen!!

vilka skall ni ha???

• Sobeit

20090725:
    Vi ska ha "Canon in D" som ingångsmusik och "Brudmarsch från Frösön" som utgångsmusik. =)

• mysifer

vi kommer att ha "rid över skog" från ronja rövardotter på fiol både som inledning och avslutning. vi har ju varken in-eller utgång eftersom vi kör borgerligt utomhus.

såå mycket har fallit på plats den här veckan!

*min klänning är klar (bild finns i galleriet) och ska bara skickas

*min ring är klar hos guldsmeden och ska även den skickas så fort förlovningsringarna är putsade och graverade

*vigselplatsen ser ut att äntligen vara spikad! hade ju bestämt ungefär men varit tvungen att kolla med en massa människor så nu vet vi mer exakt

• Kajsalisan

Hittade vigselringen, den var, helt otroligt nog där den skulle vara. Hos mamma och pappa där jag och tärnorna ska klä oss, den ligger redan i brudväskan så den kommer med. Perfekt. Ibland ibland tänker man ju till.. helt otroligt!!
    Sen att man inte minns att man tänkte till är en helt annan sak. Klänningen fick godkänt av mormor idag med och hon har lovat att inte glömma pärlorna till bröllopet heller, ska låna ett halsband av henne.
    Nu är det nog bara trycksakerna kvar som ska fixas. Och kolla stavningen på alla respektives namn.. Sen kan vi nog knalla ner för den där altargången ändå

• Mia1972

Idag är det exakt 1 månad kvar

Kvar att fixa:
    kläder till m2b
    skor till dom 2 minsta barnen
    beställa maten av cateringfirman
    fixa vigsel programmen
    fixa placeringskorten (hälften klart)

och säkert nått mer som jag inte kommer på nu.

• 20090725

Igår fick jag mail av toastmastern när mattias svensexa ska vara! efeter typ 2 veckors mailande med frågan!!

Men igårkväll va vi ute å tog en öl med han som skall vara bestman, å när mattias va på toa så frågade jag honom vad de skulle göra.... å han visste inte änns när den skulle vara!!!!
    tror du man blir trött eller=????

de har inte änns pratat mä han!!!!! å det e om 2 veckor...!!! min bror har fortfarande inte hört något helelr!! betstmannen jobbar helger å kanske inte kan få ledigt eftersom det e så nära in på nu!

• Sobeit

Jag har talat en del med sambons barndomskamrat så jag vet oxå när det barkar loss för svensexan. O min sambo tror att han inte får någon. Så det kommer att göra honom så glad! =)

• 20090725

jo, men det e ju bara 2 st som vet om är den är! alla andra, har ju inte 'änns fått veta vilket datum det blir! men enligt gubbens jobbarkompis så har han vetat viket datum i över 1 månad nu, men inte4 min bror, inte bestmannen å ingen annan, vadå, ska de ha en svensexaa för sig själva bara dom två då lr? de har ju pratat med alla å kollat vilka som kan tänka sig å vara med, men sen har de inte hört något mer!!!!! å datumet e bestämt om två veckor! jag tycker personligen att det är väldigt nära inpå för att inte änns ha talat om för hans andra vänner när dem har bestämt!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!