• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Kajsalisan

Det kan väl aldrig gå fel med den klassiska bröllopsmarchen?? Dvs. Mendelson.. =)

Jag har iaf gett upp gästboksjakten, utan köper en stor kanvasduk där gästerna får skriva sina hälsningar. Sen rekomenderade vår arrangör att ha framme ett blädderblock, det hade hon haft på sitt bröllop. Detta block var fyllt med citat, teckningar, berättelser som utspelat sig under kvällen osv. Vilket hade roat brudparet någon dag extra genom att bara läsa igenom. så ett blädderblock och en kanvasduk.. det får det bli!!

• Annfis

Idén men blädderblocket var ju hur kul som helst. Det måste jag nog skriva upp.

Kajsalisan skrev 2009-06-22 13:29:05 följande:
    Det kan väl aldrig gå fel med den klassiska bröllopsmarchen?? Dvs. Mendelson.. =)Jag har iaf gett upp gästboksjakten, utan köper en stor kanvasduk där gästerna får skriva sina hälsningar. Sen rekomenderade vår arrangör att ha framme ett blädderblock, det hade hon haft på sitt bröllop. Detta block var fyllt med citat, teckningar, berättelser som utspelat sig under kvällen osv. Vilket hade roat brudparet någon dag extra genom att bara läsa igenom. så ett blädderblock och en kanvasduk.. det får det bli!!
  • Mia1972

Hej tjejer!

Idag har jag äntligen fixat klart alla små presentboxar som ska ligga på gästerna platser.

Tiden rusar iväg ny tycker jag

• Annfis

Vi var o hämtade våra ringar igår. Kändes lite konstigt att ha båda på samtidigt. Såg inte riktigt ut som min hand. Sambons ring ser så mäktig ut, liknar nästan ringen från sagan om ringen. Men den passar hans hand så bra. Hon putasade även f-ringen så nu får jag vara ringlös fram tills bröllopet. Vill ju inte smutsa ner den med det samma igen.

Imorgon är det ny provning av klänning. Dom har sytt ut den lite i sidorna så nu är det längden som ska fixas.

Nu har vi äntligen fått svar från alla o gjort en ny bordsplacering som jag hoppas ska funka. Av 61 bjudna kommer kommer 56 gäster. Så med oss blir vi 60 pers. Känns kul att så många vill dela dagen med oss. Det enda som är synd är att min svärmor inte kommer för hon tar så mycket mediciner o är sjuk så hon orkar inte men ska försöka komma till kyrkan iaf.

• 20090725

ígår va vi å träffa prästen, en ung tjej, å det känndes jätte bra, vi fick övat hur och när å var vi skulle gå, så gick vi igenom hela gudskänsten, när vi stog där framme, å det va nästan så jag började gråta redan då!
    å jag kände mig sååååå liten när jag stog längt fram i kyrkan, den e såååå sjukt stor, gubben räknade ut att det får plats 670 pers, bara på bänkaran till mittgången, sen mint 300 till!
    phuu, att vi inte skall ha så mycket foli iallafall, utan vi kommer bara att a upp de tre första raderna! kom på att det kommer nog se rätt så fjantigt ut, men men, vi kommer vara så uppe i det vi gör så det tänks nog inte på det!

Idag skall jag åka till Ullader mes mamma, mormor och min kusin, å se om jag hittar något trevligt, förrutom allt det där tråkiga som man handlar där nere. å så blir det lite fördelsedagspresent köp till sambons två stora barn som fyller år sama vecka som bröllopet, vi får ju inte glömma av dem.

imorgon bär ddet av till Strömstad med hela familjen för att bo i husbil å ha ett riktigt camping liv i en helg! så då läggs bröllopsplanerna åt sidan ett litet tag tror jag! (fast jag säkert kikar in här iallafall ibland, men säg inget till min sambo)

• Sesamy

Nu närmar det sig. Jag gifter mig 11 juli.

Har en inneboende panik över att vi glömt något.... Men tror allt börjar falla på plats.
    Har lämnat hindersprövning och intyg till VF och planerat vigseln med henne - kändes väldigt bra.
    Så när som en sjal till mig, om det blir kallt - är våra kläder klara. Ringarna finns hemma.
    Bordsplaceringen är klar. Mamma pillar med placeringskorten. Ska försöka skriva ut ett större papper också. Jag pillar med små korta gästbeskrivningar...
    Har beställt en gästbok...
    Musikanläggning är bokat - vi måste fixa med musiken - förbereda.
    Spriten är inhandlad.
    Maten har börjat tillverkas. Vi ska göra allt själva med hjälp av släktingar och vänner... Men det verkar ordna sig.
    Ska skaffa något slags instrument eller dylikt till toastmaster så han kan göra sig hörd.
    Ska hjälpa tärnan att vika alla servetter i förväg...
    Funderar över dekorationerna i lokalen... Det blir blommor ljus och frukter på borden... Får se om det blir balloner och grejer med... Vet ej än...

Vad tror ni? Har jag glömt något vitalt?

Jag ska vara bortrest hela nästa vecka - det minskar inte stresen kan jag säga! =P

• Sobeit

Det kan ju vara skönt att få lite distans till allt oxå. Om jag var du så skulle jag ta med nå småsaker att pyssla med så att jag inte blev helt sysslolös. =)

Sesamy skrev 2009-06-24 11:22:13 följande:
    Nu närmar det sig. Jag gifter mig 11 juli. Har en inneboende panik över att vi glömt något.... Men tror allt börjar falla på plats. Har lämnat hindersprövning och intyg till VF och planerat vigseln med henne - kändes väldigt bra. Så när som en sjal till mig, om det blir kallt - är våra kläder klara. Ringarna finns hemma. Bordsplaceringen är klar. Mamma pillar med placeringskorten. Ska försöka skriva ut ett större papper också. Jag pillar med små korta gästbeskrivningar... Har beställt en gästbok... Musikanläggning är bokat - vi måste fixa med musiken - förbereda. Spriten är inhandlad. Maten har börjat tillverkas. Vi ska göra allt själva med hjälp av släktingar och vänner... Men det verkar ordna sig. Ska skaffa något slags instrument eller dylikt till toastmaster så han kan göra sig hörd. Ska hjälpa tärnan att vika alla servetter i förväg...Funderar över dekorationerna i lokalen... Det blir blommor ljus och frukter på borden... Får se om det blir balloner och grejer med... Vet ej än... Vad tror ni? Har jag glömt något vitalt? Jag ska vara bortrest hela nästa vecka - det minskar inte stresen kan jag säga! =P
  • Sesamy

Ska ha med mig bärbara datorn såklart....

Men ska jobba på Almedalen... Så nått säger mig att det kanske blir jobb 24 timmar om dygnet... =P

Det får gå helt enkelt! =)
    Känns som sagt inte som att jag glömt något supervitalt heller! Vi kommer ju bli gifta allafall och det är huvudsaken! =P

• Sobeit

Sedan kan det lugna otroligt mycket bara du vet att du KAN fixa med det om du får tid.

Sesamy skrev 2009-06-24 11:37:40 följande:
    Ska ha med mig bärbara datorn såklart.... Men ska jobba på Almedalen... Så nått säger mig att det kanske blir jobb 24 timmar om dygnet... =P Det får gå helt enkelt! =) Känns som sagt inte som att jag glömt något supervitalt heller! Vi kommer ju bli gifta allafall och det är huvudsaken! =P
  • SessanPrinsen

Svar till "18 juli 2009"

Vi ska gifta oss på samma dag =) Jag beställde min klänning strax innan jul. Det var tre månaders leveranstid på den! Så om du inte har nån klänning, så råder jag dig att köpa en snart alltså! det finns visserligen massa fina klänningar på rea nu den här tiden... kanske göra ett fynd?

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!