• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Kajsalisan

Vad ska ni ha för gästböcker?? Har snart gett upp, verkar hopplöst om man är över 50 gäster. Då tar sidorna slut.. =( Vi är 90 gäster. Suck..

Var på Ullared i helgen och handlade på Panduro outlet och köpte dessutom jättebilliga servetter på Gekås, 100 st för 20kr! + Att man hittade en hel del för livet efter bröllopet. (Dvs. bröllopsresan hihihi)

• 20090725

åhhhhh.... dit skall jag på onsdag!

min gästbok finns i galleriet!

kan ni inte be gästerna skriva på båda fram och baksida av papprerna då?
    de flesta som kommer som familj brukar nog skriva tillsammans, (har vi alltid gjort iallafall) eller på samma sida!

• Kajsalisan

Jo men de jag tittat på har bara 25 blad, dvs. 50 om båda sidor används. De bröllop jag varit på tar gästerna upp en hälsning per sida..

• 20090725

ska kolla i min bok imorgon hur många blad jag har, men nu skall jag bädda ner mig brevig gubben som skall upp å jobba imon!

• Kajsalisan

Det var en väldigt fin gästbok!! =)

• Annfis

Jag köpte en på Calligraphen men har faktiskt inte kollat hur många sidor där är i den. Måste nog göra det när jag kommer hem. Men jag tror där är en hel del sidor...

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1018391&PPC=61292

• Fjällbruttan

Hallå tjejer!

Jag börjar bli lite nervös! Är det nån mer som känner av sina nerver??
    Bara tolv dagar kvar!
    Känns som jag har det mesta under kontroll, utom vädret..
    och det kan jag ju inte gör nåt åt!
    Ska beställa mat idag så vi får leveranserna i rätt tid, och så ska vi bära bord så vi ser hur vi ska ha dem, skönt att ha lokalen själv ända fram till bröllopet, då kan man pyssla lite pö om pö...

• 20090725

åhhh.... vilken lyx med lokalen!

själv hoppas jag att vi fi får den så tidigt som möjligt på fredagen. men jag skall ringa henne idag å kolla det!

vi har 36 sidor i våran gästbok!

men det måste ju finnas vanliga vita som du kaan dekorera själv med fler än 50 sidor i?

• Annfis

Nu börjar det kännas att det drar ihop sig. På lördag är det 4 veckor kvar o det är hur mycket kvar att göra känns det som.

Träffade prästen i torsdags men är inte klokare efter det. Vet vilka psalmer vi ska ha men inte i vilken ordning o när solona ska vara. Så jag måste ringa honom så jag kan göra vigselprogrammen klara. Sen ska jag börja med festprogrammen som kommer ta sin lilla tid.

Vi gjorde bordsplaceringen i förra veckan o var jättenöjda båda två med den. Fast vi har fortfarande 2 som vi inte hört av om dom kommer eller inte så vi måste säkert göra om den igen. Dessutom fick sambon igår veta att hans ena bror som tackat ja inte kan vara med på festen utan bara i kyrkan för han kommer ner till Skåne från Södertälje o ska vidare till Öland på semester veckan efter o har sina barn med sig. Min sambo blev lite besviken för vi träffar inte brorn så mycket efter som det skiljer ca 55 mil o så han hade sett framemot att träffa honom. Men nu är det som det är. Min sambo sa att han hade god lust att säga till honom att han redan tackat ja o att det är väl självklart att det är festen man tackat ja till då men han gjorde det inte för att inte bråka. Sen vill vi inte göra undantag heller för barnen då deras ena syster som oxå bor i Södertälje lämnar sina barn hemma fast hon egentligen inte vill men gör det eftersom vi valt att inte ha barn på festen.

Ringarna är klara så imorgon ska vi åka o prova o lämna in min förlovningsring till puts o gravering. Har bytat ut den då den första inte passar längre efter barnen kommit. :)

klänningen ska jag prova igen på torsdag o då är det längden som ska fixas. Ssen ska den oxå vara klar.

Sen på fredag ska jag träffa tjejen som ska göra vid mitt hår igen för ny provuppsättning.

Vet att det planeras hippa o svensexa men inte vilken dag. Sambons jobb ska ta ut honom på fredag men då blir det bara jobbkompisarna så han får två. ;) Jag är inte speciellt nervös inte för min hippa. Har berättat för min tärna vad jag inte vill göra o det tror jag hon respekterar. Vet att hon pratat med sambon o min mamma men dom tiger som muren.

Oj vad långt det blev o hoppas ni orkade läsa allt svammel från mig idag. :)

• Tehya

Hej tjejer,

nu tänkte jag hoppa in här igen. Var inne för ett tag sedan men har haft mkt att göra. Nu är allt färdigt och hade möhippan igår! Det var kanonkul!!

Är så himla trött men nerverna gör sig påminda. Det är bara 12 dagar kvar. Hej och hå...jag kommer att se ut som en zombie när jag ska fram till altaret.

Det är en sak som gör mig lite ledsen. När jag pratade med kantorn om musik så kändes hon tvär och stressad. Det kändes inte bra. Vi bestämde Wagner - Bridal chorus som ingångsmusik men är inte riktigt nöjd. Vad tycker ni om Mendelssons Wedding march?

Jag skulle behöva er smakråd.

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!