• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Sobeit

Känns skönt att jaga hann med det jag skulle hinna med idag. Plus att minstingen fick nya sandaler som hon verkligen ÄLSKAR! Ska kolla om jag hittar dem i vitt för de rosa passar inte sååå bra till klänningen med vinröda detaljer.

• kuliJuli

Yeah! jag är på samma bana som er andra - den där man börjar komma ikapp med allt

Idag blir jag klar med klänningen (jösses vilket trixande)
    Har fixat lågskor (på 70% rea )
    Köpt smink (investerade i i.d. minerals - i´m in love!!!) och provsminkat mig, busenkelt
    gjort (!!!) pärl-hårnålar som är PERFEKTA
    caketoppern är redo och den blev fin.
    bestämt servettvikningen (enkel!) och gjort bordsplaceringskort
    På fredag är våra förlovningsringar klara och smokingen skall hämtas.

kvar är finishen på playlistsen och att göra festprogrammen och bordsplaceringen... we´re getting there

• Tehya

Bad news brudar: Det ser ut att bli regn på lördag.

• kaif

Jag har haft provsminkning och det blev bra. Så har jag hittat en bra florist så det känns kul Verkar även som att vi har fått tag i serveringspersonal.

Det som jag har lite panik för är klänningen, fick den insydd men vet inte om jag måste sy ut den för det känns så jobbigt att andas i den...
    Sen har jag lite skopanik, har köpt två par, ett par fina men de glappar lite, och ett par sköna men de är inte så fina till klänningen.

Sen har vi det här med tårta. Vet någon om man kan hyra en kyltransport någonstans? Vi ska få våran tårta fraktad i en timme i bil

Dukningen är inte påbörjad än och så massa småsaker kvar....

• 20090725

inte i göteborg, här skall det bli kanon väder...

Tehya skrev 2009-07-02 08:03:14 följande:
    Bad news brudar: Det ser ut att bli regn på lördag.
  • Plummis83

I Skåne oxå, iaf där jag ska vara:D

20090725 skrev 2009-07-02 09:25:17 följande:
    inte i göteborg, här skall det bli kanon väder...
  • 20090725

gubben får sin svensexa på lördag... å jag har såååå svårt att hålla tyst... e påväg å fråga barnen hela tiden vad vi skall göra på lördag... men de vet ju inte heller om något, gissa om de kommer att bli chokade när de vaknar till ett gäng indundrandes killar i lägenheten...hehe

• johanna anders

Och jag har en klump i halsen för allt går snett för oss...

Var på provsminking i måndags, tyckte det såg ok ut i spegeln men när jag kom ut i dagsljuset såg jag inte klok ut, fick se mig själv i ett skyltfönster och det såg ut som jag hörde hemma på en bordell!! Sambon och min mamma skrattade åt sminkningen när jag kom hem och vi provtog kort på den. Det värsta är att på korten ser jag ut som en panda för hon har använt så mycket concealer under ögonen! Så igår tog jag mod till mig och gick dit och reklamerade provmaken och avbokade bröllopssminkningen.
    Sambon stöttar och säger att jag sminkar mig mycket bättre själv när vi ska ut på någonting.

Var också och provade klänningen som de skulle ta in lite i bysten, då har tanten sytt så tyget har blivit helt bubbligt och jag sa lite fint att jag tycker den var finare innan så nu ska de sy om och jag är mest rädd för att de förstör klänningen. Grät hela vägen i bilen hem... (finns det något som heter bröllopshormoner??)

Jagat stan runt efter tjockare papper till festhäftet som inte kostar skjortan. Hittade idag i alla fall 100 grams som var lite dyra men skit samma.

Hade prel bokat 4 fiolspelare att spela utgångsmarch i kyrkan och de har varit okontaktbara i 4 veckor nu, så det är bara att inse att de inte vill längre. Har varit på jakt på musikskolor runt hela stan men de har ju sommarlov och alla är borta. Så nu får jag inte några fiolspelare som jag varit så inställd på!! Älskar pachelbels canon som vi tänkte ha som utmarch.

Sitter också fast i beskrivningen av gästerna i festhäftet.

OCH nu säger festlokalen som vi betalt 8000 för att de inte har tillräckligt många stolar... Så de tyckte vi skulle ha två olika sorter... Det tycker jag faktiskt inte är ok.

Gnäll gnäll men jag är helt knäckt!

• Buscia

johanna anders, jag tror man har bröllopshormoner. Jag hade också en sån där kass dag för några veckor sen när allt bara gick fel. De hade beställt hem fel papper till mig och sen satt ut papperet i affären så att inte allt fanns kvar, sen avbokade mina fotografer i sista stund. Istället för att bryta ihop som även jag gjorde borde man väl rycka på axlarna. Det viktigaste under den dagen kommer inte att vara huruvida papperet är rätt eller om sminket sitter på plats. Det viktigaste kommer att vara mannen bredvid och att vi älskar varandra.

• Sobeit

Nu har jag äntligen blivit klar med de 17 dukarna. *pust* Löparna é klara sedan någon vecka tillbaka. Imorgon ska de båda manglas. =)

Jag hann även med att sy ringkudden idag. =)

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!