• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Sobeit

Igår blev jag hippad av våra två toastmadamer. Det började med att jag gick på stan o handlade saker till bröllopet på lördag. Sedan skulle lillasyster min träffa en kompis vid stationen och då kom sambons syster knallandes där. Rätt överraskande. hihi

Så det började med att jag fick en manikyr. Mysigt värre! Sedan mer knallandes runt på gatorna i Uppsala och så stannade vi utanför myrornas där jag skulle få köpa en ny outfit för 250 :-. Det blev en svart trikåklänning med ett svart flätat skinnbälte som jag knöt i midjan och ett par brunspräckliga toffelskor med varsin brunros på ovansidan. Fick lna lite make up o så var det iväg till en grekisk restaurang där vi åt tillsammans. Det blev förrätt med dry martini till. Varmrätt med rött vin. Chokladtårta med bailye kaffe. Sedan skålade vi med champang. Så hem till mig o sova. Det visade sig att mina föräldrar hjälpte till att skjutsa hem oss o min bil. En helt underbar kväll!!

• Annfis

Så mysigt ni verkade ha det.

Sobeit skrev 2009-07-07 13:34:16 följande:
    Igår blev jag hippad av våra två toastmadamer. Det började med att jag gick på stan o handlade saker till bröllopet på lördag. Sedan skulle lillasyster min träffa en kompis vid stationen och då kom sambons syster knallandes där. Rätt överraskande. hihiSå det började med att jag fick en manikyr. Mysigt värre! Sedan mer knallandes runt på gatorna i Uppsala och så stannade vi utanför myrornas där jag skulle få köpa en ny outfit för 250 :-. Det blev en svart trikåklänning med ett svart flätat skinnbälte som jag knöt i midjan och ett par brunspräckliga toffelskor med varsin brunros på ovansidan. Fick lna lite make up o så var det iväg till en grekisk restaurang där vi åt tillsammans. Det blev förrätt med dry martini till. Varmrätt med rött vin. Chokladtårta med bailye kaffe. Sedan skålade vi med champang. Så hem till mig o sova. Det visade sig att mina föräldrar hjälpte till att skjutsa hem oss o min bil. En helt underbar kväll!!
  • Sobeit

Det var verkligen det!

Synd att du fick en hippas som du inte gillade. *kram*

Annfis skrev 2009-07-07 13:58:03 följande:
    Så mysigt ni verkade ha det.
  • Annfis

Tack för kramen.

Sobeit skrev 2009-07-07 14:41:55 följande:
    Det var verkligen det! Synd att du fick en hippas som du inte gillade. *kram*
  • Chrisse och Jonas

Tack.. det hoppas vi med ,men det känns jättebra alltihop.. ni hade ju verkligen dekorerat fint. ja.. det var jättekul att vi sprang på er där.. hihi.. ser fram emot att se fler av era bilder.

Plummis83 skrev 2009-07-06 09:27:40 följande:
    Ja, så var man gift! Vilken underbar, rolig och magisk dag vi fick!! Så jätte nöjda och lyckliga idag!!Bilder kommer inom kort, väntar på flera. Har fått från 3 kameror nu och det är sammanlagt 800 bilder ungefär men då är det även från de andra dagarnas festligheter (tors-sön)Chrisse: Jag hoppas ni kommer bli lika nöjda med lokalen som vi!! Var roligt att träffa er i söndags där.
  • Annfis

Pratade med sambon igår om morgongåvor o så. Han hittade en skitfräck multitång eller verktyg som han tyckte att jag skulle köpa till honom i morgongåva o det var det första jag tänkte när jag såg med. För jag har funderat ett tag på det men inte kommit på nåt bra. För att inte avslöja min plan så säger jag att jag tyckte den var alldeles för dyr o att jag inte tycker det behövs någon morgongåva. Då tittar han på mig o säger att det priset är bara en bråkdel jämfört med vad min kommer kosta. Jag blev helt paff...Han har fixat nåt till mig utan att jag har hintat eller sagt nåt. Fick iaf ut honom att det är ett smycke som guldsmeden som gjort våra vigselringar fixar. Är så nyfiken på vad han hittat på. Tänk att efter 11 år tillsammnas så kan han fortfarande överraska. Blev bara så glad. O givetvis ska han få vad han vill ha, så idag ska jag köpa tången till honom.

KRAM på er alla!

• Plummis83

Hihi, färgtemat märkte verkligen va??
    Har lagt in några bilder... Väntar på proffsfotografens bilder!!

Chrisse och Jonas skrev 2009-07-08 00:54:57 följande:

Tack.. det hoppas vi med ,men det känns jättebra alltihop.. ni hade ju verkligen dekorerat fint. ja.. det var jättekul att vi sprang på er där.. hihi.. ser fram emot att se fler av era bilder.
  • johanna anders

Ok 11/7 tjejern. Nu är det snart vår tur!!

Någon mer som börjar bli riktigt riktigt nervös!! jag är mest nervös för att man har glömt någon superviktigt och är lite orolig över vädret som ser dystert ut till helgen =(

• Sobeit

Igår plockade jag ihop det sista och idag köpte jag två små St Paulor som vi ska ha som prydnad inne på toaletterna. Brevid ska vi lägga en varsin tändsticksask. Ifall att liksom!

Ikväll får vi börja göra iordning i lokalen och med lite tur så kan jag ta det bara lugnt imorgon.

• Sobeit

Jag hoppas på ca 20 grader, molnfri himmel och sol på lördag för alla oss brudar!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!