• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • Mia1972

Igår fick min m2b sin svensexa
    Kan ju tala om att han mår INTE bra idag...bakis som sjutton.

Men dom hade så kul sa han och när jag såg hans renrakade bröst så var jag tvungen att fråga hur kul dom hade haft. Han bara asgarvade

Idag ska vi ha kalas för sonen så jag undrar hur myckat mannen orkar med idag *asg*

Idag är det 3 veckor kvar bara!

• Heloise

I dag är blivande mannen på svensexa
    Han flyger just nu segelflyg! Så himla coolt.
    Jag sitter och funderar över gästpresentationerna, har bränt sönder mig totalt( glömmer att jag har albino gener ,-) )
    Är lite spattig eftersom jag itne blivit hippad än, undra när de kommer...

• Sobeit

Igår eftermiddag var de och hämtade sambon på hans jobb för att bli svensexad. Han sov sedan över hos en barndomskamrat och jag pratade med honom i förmiddags. Han lät lite wiskeyhes på rösten. hihi

Nu har vi 2 veckor kvar till bröllopet och jag tror att jag inte blir hippad faktiskt. Jag sa i början av planerandet att det inte är ett måste. Jag blir bara så glad att mannen hann bli sexad iallafall. =)

• Kajsalisan

Släppte av min sambo på jobbet idag. Eller ja, det var vad han trodde, hela hans killgäng stod på parkeringen när vi kom.. Heheh nu är de nog och kör paintball.. får se hur han mår när han ska hämtas inatt heheheh.. Kanske får räkna bort vår båttur imorgon..hehehe Nu är det bara en vecka kvar att hålla bort mamma från planeringen.. ska nog gå. Pust!! -Man kan tro att det är hon som gifter sig

• Fjällbruttan

Hallå, bara en vecka kvar här med, enligt vädret är det hyfsat så vi kan vara ute nästa lördag.... fast det kan ju hinna ändra sig...

Börjad emed dukningen idag, så nu står borden och en del av dekorationerna på plats.. phu...
    Ikväll ska jag fixa axelband på min klänning, klarar inte av att vara utan... och även jag har kämpat och fått lite färg, men nu har de förbannade knotten dykt upp så jag börjar se ut som jag lider av böldpest...

• Tess80

Den kostymen köpte vi från en butik i Tensta Centrum(utanför stockholm). Men bor inte du i området/närheten så kan dom skicka kläderna till dig. Han har nämligen annonsen ute på blocket.se och gäller alla möjliga storlekar.

Du kan ju kolla in länken här:

www.blocket.se/stockholm/Kostym_ny_oanvand_17963413.htm&w=3

Lycka till!

18 juli 2009 skrev 2009-06-26 09:32:09 följande:

Tess80: Blev lite nyfiken på den där kostymen till barn. Vart hittade du den någonstans??
  • bongen80

Här har man inte varit inne på flera veckor. Har inte tid juh!! om 6 dagar gäller det! Ska försöka hitta dekorationsnålar till buketten, skriva ut festprogram (ja den delen jag får göra själv, resten gör tärnorna), vigselprogram. Det mesta känns som det är under kontroll faktiskt. Åker "hemöver" nu i veckan o börjar ställa ordning festlokalen o maten.

Hade bestämt med en av tärnorna att vi skulle fixa alla detaljer till festprogram o dyl i fredags, men när hon kom in på gården hade hon ordnat en "hippsexa" för oss!! Hur kul som helst o alldeles lagom för en stressad småbarnsförälder. Vi fick klä ut oss o å grillade vi, alla gäster hade varsin champagneflaska med sig, så det blev en hel del, sen kom 3 killar o var trubadurer, o så fick vi modellera o göra 3 figurer som symboliserar vårat liv tillsammans. Jättemysigt var det o barnen sprang runt hade jättekul åt oss

O jag som trodde att det inte skulle bli nåt när det var så kort med tid kvar. Tji fick jag.

• Kajsalisan

Bongen80, vad himla mysigt det lät med en hippsexa!! =))

Själv gjorde man klart 85 av 92 festprogram igår.. sen tog "fin"-pappret slut.. Blir till å handla på måndag. Men det tar sig

• 20090725

hallå alla brudar!

nu e jag tíllbaka efter en helt underbar helg med blivande mannen å hans barn på Daftö Freiecenter, i strömstad med husbil.
    Ett helt underbart ställe må¨ste jag säga, vi hade kanonväder det fanns massor att göra för barnen! klart värt sina 5 stjärnor de har!

har faktist inte tänkt ett dugg på planering denna helge, jo, lite, att jag inte skulle få ränder, å det har jag lyckats med, inte en bikini rand som stör mig, dock ganska bränd, men det lägger sig nog snart!

idag luskade jag ut när jag får min möhippa, då jag blev erbjuden att hjälpa till å servera på ett annat bröllop den 11 juli, men då va jag ju tvnden att veta att det inte va den dagen, å då frågade gubben vilken tid det va, (så det inte va tidigt på morgonen jag skulle dit) men det va det ju inte, sen frågade han om det brukade va mycket alkohol inblandat när min syster ordnade saker, men det brukar vara lagom, å då sa han, men då e det lugnt då kan du jobba... å då räknade jag snabbt ut att det förmodligen e fredag 10juli, men man vet ju aldrig...

nu börjar det närma sig med storm steg för er som gifter er 4juli.

vi ligger väldigt bra till med planeringen, och känner mig lugn fortfarande!

• F A M E

Jag fick min möhippa igår tjihoooo.

Har alltid haft delade huvud om denna grej ena sidan vill gärna medan den andra sidan vill bojkotta allt.

3 av mina närmsta kom och hämtade mig igår morse kl 10:20, själv stog jag och skulle precis skura av trallen inför oljningen vi skulle göra på kvällen.

Fick klä på mig bums oöma kläder men inte så varmt, samt packa ner festkläder för kvällen. Sen bar de iväg till Statiol för tankning av bilen, väl där fick jag min första cider och huva på.

Efter en lång resväg, många fnitter i bilen och en del mobilsamtal mellan vissa personer kommer vi äntligen fram till platsen. Där jag får stiga ur och klä på mig andra byxor, dock med huva fortfarande på. En person till slås ihop med gruppen.

In i bilen igen, åker en liten bit till sedan får jag stiga ur och ta av mig för att se att jag är i urskogen. Jag får på mig ett par ridskor och på mig har jag fått ridbyxor. Får följa sitgen en bit längre in iskogen och där står en äldre dam som ska ha tur ridning med oss på islandshästar.

Fick häst på med allting och upp i sadel igen och så drog vi iväg i fullfart på engång. Vi red ca 1 timme precis, väl tillbaka igen så såg vi till att hästana kom ut i hagen igen. Åkte sedan iväg in i skogen ännu längre bort till ett urmysigt stug, där jag fick massage. Under tiden så vännerna plockade upp lunchen som bestog av kyckling sallad och cider för mig.

När vi var klara så på med huvan igen och en lång bilfärd framför mig. Väl frame så fick jag stiga ner i en källare för att få veta att jag skall göra floating om en liten stund. Men innan så får vi gå upp och till bak sidan där en pool väntade med jordgubbar & glass på oss. På med badkläderna och hoppade i, super värme var de ju =) Gud så härligt de var. Här kunde jag stanna super länge, så skönt.

Ner och göra floating i 40 min medans mina vänner åkte hem och duschade inför kvällens middag. Som vi åt i Uppsala på en ute resturang intill åkanten. Sedan kläddes jag på med plakat för att sälja brustna hjärtan på vägen ner till Flustret. 02:05 gick bussen hem.

Världens bästa dag med mina härliga vänner. Inge fylleslag utan bara roliga grejor precis som jag så önskade mig om jag skulle få en möhippa.

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!