• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • 18 juli 2009

sessanPrinsen:
    Jo jag har köpt en klänning. Har haft den i en månad nu, satt perfekt!!! Bara en underkjol och underkläder som saknas!!!

• Tess80

Åh nu börjar vi att bli färdiga också hi hi! Brudklänningen som jag köpte på Ebay verkar inte komma tyvärr...blev nog lurad där =( har bombaderat dom med mail, men inget svar alls och så är han/hon/dom inte registrerade längre på Ebay....så det var ju inte så himla muntert precis! Så nu struntade jag i att köpa en brudklänning (har inte råd att köpa en till), jag fann en söt vit klänning på Lindex istället. När jag prövade hemma med allting till (slöja, tiara osv.) så blev det himla bra =)

Igår så var vi iväg och köpte billig kostym till sonen. 5 delar (kavaj, väst, byxor, skjorta och slips) för 399:- hi hi!

Idag ska vi iväg och handla hem sockerpasta eftersom jag ska göra vår bröllopstårta (jag älskar att göra tårtor och dekorera)

Det enda vi behöver köpa in sen är en vit skjorta och slips till min m2b och skor till mig och sonen =)

• Plummis83

Vi är nog oxå klara med allting!! Tror inte vi har missat något iaf.

Har nog löst sig med frisör oxå för min del, ska till en imorgon så jag hoppas verkligen på det!!

Provade klänningen med skor i tisdags och det passade perfekt - behövde inte lägga upp!!

Det vi har kvar är väl att be folk om lite hjälp med småsaker under stora dagen

• Smultroon

Ja tiden går fort måste jag säga... gifter oss den 25:e och börjar bli lite lätt stressad trots att det mesta är klart. Jobbar en vecka till sen är det semester :)

• 18 juli 2009

Tess80: Blev lite nyfiken på den där kostymen till barn. Vart hittade du den någonstans??

• Plummis83

Vi är nästan klara!! Det enda är frisör, men förhoppningsvis kan hon! Hon trodde det men skulle kolla upp för säkerhetsskull så jag får besked i em *håller tummarna*

Igår fick vi hem vigselprogram, festprogram och bordsplaceringskorten!! Riktigt nöjda med de!! Känns kanon!!

Idag är jag ledig så ska passa på att fixa lite saker som att åka å betala tårtan, åka till floristen å kolla så det är klart med blommorna (har bara beställt blommor då min kusin ska göra buketterna) och såna saker!!
    jobbar helgen sen har jag semester i 2 veckor *skönt* Har längre semester i nov/dec istället då min m2b inte kan vara ledig i sommar mer än i samband med bröllopet!

• Kajsalisan

Herregud, 11, 18 och 25 juli.. är ju evigheter till dess. Jag gifter mej den 4 juli.. NU är stressen här! hehe. Nä inte så farligt, är placeringskort och trycka ut vigselprogram kvar att göra.. + köpa blommor till borden och de alkoholfria alternativen till baren (tänkte det kunde vara kul med alkoholfritt bubbel och vin för de som kör.. och för mej som inte får dricka) och alkoholfria alternativ till maten.

Så i veckan har det faktiskt mest jobbats på färgen =))

• Annfis

Ja färgen måste jag oxå börja jobba på men har som du sa en evighet kvar. Gifter oss 25 juli.

Kajsalisan skrev 2009-06-26 10:28:01 följande:
    Herregud, 11, 18 och 25 juli.. är ju evigheter till dess. Jag gifter mej den 4 juli.. NU är stressen här! hehe. Nä inte så farligt, är placeringskort och trycka ut vigselprogram kvar att göra.. + köpa blommor till borden och de alkoholfria alternativen till baren (tänkte det kunde vara kul med alkoholfritt bubbel och vin för de som kör.. och för mej som inte får dricka) och alkoholfria alternativ till maten.Så i veckan har det faktiskt mest jobbats på färgen =))
  • TinkerBelle

Gifter mig nästa lördag och kan lugnt säga att vädret som är just nu är väldans välkommet.
    Har varit ute i solen flera dagar i rad, med solskyddsfaktor och börjar nu bli gyllen brun.

Annfis skrev 2009-06-26 10:52:38 följande:
    Ja färgen måste jag oxå börja jobba på men har som du sa en evighet kvar. Gifter oss 25 juli.
  • Sobeit

Vi gifter oss den 11/7 och sedan solen kom har jag knallat runt i tubtopp bara för att inte få ngn irriterande bonnbränna. Ser faktiskt ut att lyckas oxå!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!