• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • 18 juli 2009

Får jag fråga alla er som redan gjort eller håller på och göra vigsel och festprogrammen. I vilket program gör ni dem? Är det någon som har lust att maila till mig det ni gjort så vore jag väldigt tacksam, det står helt still här!

johannahottosson@hotmail.com¨

tack igen!

• 20090725

såg att du skulle till tyskland på lördag!
    om ni skall till calles??

Om ni skall det så FÖRBESTÄLL allt, eller ialalfall det mesta!
    jag å en kompis va nere för två årsen veckan innan midsommar, och från att vi hade beställt det i kassan tills de lämnade ut det på baksidan såp tog det nästan 6 timmar!!! medans de som förbeställt fick det på 30min!!!

åk så att ni e där när det öppnar,parkera på baksida, gå direkt till kassan, å betala era förbeställda varor, å hämta ut dem, gå sedan in i butiken å handla de ni inte har beställt!!

ett litet tips bara, så det kansk underlättar för er!

jag har ALDRIG sett så mycket folk på ett å samma ställe det va total kaos!!

lycka till"

Annfis skrev 2009-06-10 09:41:43 följande:
    Idag är det OSA för vår del o det är faktiskt bara ett par stycken som vi inte hört av. Ska skicka sms till dom ikväll o höra. Ska åka till Tyskland o handla spriten på lördag så det blir gjort. Fick tag i prästen igår så på torsdag nästa vecka ska vi träffas. Det värsta just nu är att vår dvd-läsare till datorn inte funkar o gevetvis fick vi strul så vi var tvungna att göra en återställning o hade ju då ingen backup-skiva. Vi har ju sparat allt på en extren hårddisk så det är ingan megafara. MEN jag kan inte öppna office o där har jag ju vigsel o festprogrammen. Men mina förhoppningar är att det blir fixat innan midsommar iaf. Har ju mer än 1 månad kvar så det är ju ingen panik men det är ju skönt att ha så mycket som möjligt klart i god tid. På tisdag ska jag prova min klänning igen men tyvärr så har jag inte lyckats gå ner några kilo sen sist. Är rädd att det är tvärt om men det finns utrymme att sy ut den. Men det tar dom 400 spänn för att göra. Sura pengar men det måste ju sitta bra. Ha det gott alla!
  • Chrisse och Jonas

Vi hade tänkt förbeställa just för att underlätta men sortimentet är så himla begränsat då.. lite synd.

20090725 skrev 2009-06-10 10:53:29 följande:
    såg att du skulle till tyskland på lördag!om ni skall till calles??Om ni skall det så FÖRBESTÄLL allt, eller ialalfall det mesta!jag å en kompis va nere för två årsen veckan innan midsommar, och från att vi hade beställt det i kassan tills de lämnade ut det på baksidan såp tog det nästan 6 timmar!!! medans de som förbeställt fick det på 30min!!!åk så att ni e där när det öppnar,parkera på baksida, gå direkt till kassan, å betala era förbeställda varor, å hämta ut dem, gå sedan in i butiken å handla de ni inte har beställt!!ett litet tips bara, så det kansk underlättar för er!jag har ALDRIG sett så mycket folk på ett å samma ställe det va total kaos!!lycka till"
  • Annfis

Tack för tipset!

Vi har bara tänkt att studenterna är över nu o att det säkert är mindre folk nu. Midsommar har jag inte haft en tanke på. Iaf inte detta året. ;)Finns så mycket annat att tänka på just nu av någon anledning.

Får nog sätta mig ner med sambon ikväll då. Hur långt innan behöver man beställa?

20090725 skrev 2009-06-10 10:53:29 följande:
    såg att du skulle till tyskland på lördag!om ni skall till calles??Om ni skall det så FÖRBESTÄLL allt, eller ialalfall det mesta!jag å en kompis va nere för två årsen veckan innan midsommar, och från att vi hade beställt det i kassan tills de lämnade ut det på baksidan såp tog det nästan 6 timmar!!! medans de som förbeställt fick det på 30min!!!åk så att ni e där när det öppnar,parkera på baksida, gå direkt till kassan, å betala era förbeställda varor, å hämta ut dem, gå sedan in i butiken å handla de ni inte har beställt!!ett litet tips bara, så det kansk underlättar för er!jag har ALDRIG sett så mycket folk på ett å samma ställe det va total kaos!!lycka till"
  • Annfis

Jag ska göra dom i word.

Vet att det finns en sida med massa mallar beroende på hur många sidor man ska ha. Har tyvärr blivit av med länken.

18 juli 2009 skrev 2009-06-10 09:55:03 följande:

Får jag fråga alla er som redan gjort eller håller på och göra vigsel och festprogrammen. I vilket program gör ni dem? Är det någon som har lust att maila till mig det ni gjort så vore jag väldigt tacksam, det står helt still här!johannahottosson@hotmail.com¨tack igen!
  • Plummis83

Samma här, vi gör de oxå i word!!!

Får jag fråga alla er som redan gjort eller håller på och göra vigsel och festprogrammen. I vilket program gör ni dem? Är det någon som har lust att maila till mig det ni gjort så vore jag väldigt tacksam, det står helt still här!johannahottosson@hotmail.com¨tack igen!
  • 20090725

vi beställde öl å cider å mossenade vin innan vi åkte ner å sen handlade vi vinet där, då de ofta har andra prisen än vad som står på hemsidan, sist vi va nere för en månad sen!

försök förbeställa en liten del iallafall, så slipper ni gå in i den delen av butiken där det e mest folk, dvs vid ölen.
    Chrisse och Jonas skrev 2009-06-10 11:04:22 följande:

Vi hade tänkt förbeställa just för att underlätta men sortimentet är så himla begränsat då.. lite synd.
  • Sobeit

Vi gör dem i Word.

För själva layouten och numreringen, kolla på Calligrafens sida.

• lotten22

24 dagar kvar! Ser att det är fler som gifter sig den 4 juli. Kul! Jag hämtade min klänning och ringarna igår. Känns skönt :)
    Klänningen satt perfekt så det blev inga ändringar alls! Nu är det upp till mig att gå in skorna och öva på frisyren.. Nervöst!

• Mia1972

Idag har jag köpt en NY brudklänning

Den andra blev utdömd av sömmerskan tyvärr (eller igentligen inte). För jag har hittat en helt underbart vacker ny klänning och som PASSAR MIG *asg*

4500 kr och den är fix och färdig om 1 vecka

Min gamla (den som finns i galleriet) ville hon behålla i butiken så att hon kunde sälja den till mig .Och det får hon ju gärna göra

Blommor har vi också beställt idag och det blev också bra priser på det.
    3600 kr betalade jag för:
    brudbukett
    2 mindre buketter till tjejerna
    3 corsage(stavning?) till killarn
    10 rosor till håruppsättningen
    19 st mindre arrangemang till bordsdekorationen.

Idag är jag GLAD!!!!!!!!!

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!