• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • kuliJuli

Hej hej
    Ja ni, nu börjar det verkligen närma sig! Snart bara en månad kvar, men allt känns ändå (bedrägligt? ) lugnt

Har suttit och nålat och donat med min klänning i helgen. Den ska nog gå att få till riktigt fint! Känns bra i magen

Det som stör mig just nu är dock att 2 sällskap som bett att få osa så sent som möjlig inte svarar på mina mail!! I dag måste vi ha svar - men nu svarar de inte ens på tele... Hur gör man då liksom Funderar på att ringa en sista gång i eftermiddag och svarar de inte då skickar jag ett mail att vi tyvärr inte kan hålla deras platser längre och att det blev för sent för dem att tacka ja... Känns ofint, men samtidigt ofint av dem att inte lämna svar efter flera extra förfrågningar från vår sida...

vojne vojne

• Plummis83

Inte långt kvar nu!! Är det några fler 4 juli par här inne?? Hur långt har ni kommit och vad har ni kvar??

• kanske de kanske

ja ska också gifta mig den 4 juli. hittade nyss tråden. Vi ska ha mkt enkelt bröllop med 60 gäster. buffe och vit prinsesstårta. Vi ska inte ha festprogram el ngn större fest el så då vi vill att barn som vuxna ska kunna närvara under hela dagen så länge de finns ork. Då vi själva ha 4 barn i blandade åldrar.
    vi har nu börjat shoppa på allvar.

Ikea i helgen de sista till dekorationen samt beställa dekorväv på panduro.
    spriten i tyskland v 25.

de stora jobbiga kvar är bordsplanseringen

• kuliJuli

ååh, härliga måndag!
    De sista gästerna svarade till slut nu i helgen efter lite påtryckningar 1 ja och 3 nej. Så nu vet vi - 54 superhärliga partysugna pers blir vi! Känns såååååå bra att vi inte bjöd så många torrbolls-släktingar utan satsade på människor vi umgås till vardags med och som vi vill FESTA (inte bara umgås) med
    Fick också svar från cateringen att de viner vi ville ha är fixade, vilket är toppen då vi valt ett vin som bara finns tillfälligt. På tisdag ska vi hyra sambons smoking och jag ska prova ut en bolero idag - sen är kläderna klara! (förutom eventuellt en ny skjorta, + att jag behöver sy lite till på klänningen... men ändå )

På onsdag ska vi träffa toastmadamerna och spika kör-schema för hela vigseln och festen - så nu jädrar börjar det hända saker

Fråga hörreni som ska ha festprogram förrästen: (tex sobeit)
    Hur skriver ni era presentationer? Funderade ett tag på att rimma, men ojojoj vilket utrymme det tar med en massa text! Skriver ni långa eller korta presentationer?
    Dessutom - har ni med bordsplaceringen i festhäftet så att folk kan se vem som sitter vart?
    sitter och klurar

• TinkerBelle

Vi gifter oss 4 juli.
    Vi ska träffa prästen imorgon.
    Vigselprogrammm är halv klart - ska bara få ok från prästen.
    Fest programmet har jag kvar.
    Måste fixa helium till ballongerna.

Hindersprövningen har inte kommit ännu så jag börjar bli nervös.

Annars tro jag allt är bokat och det är mest små plock och pyssel som skall göras.

Plummis83 skrev 2009-06-08 08:45:28 följande:
    Inte långt kvar nu!! Är det några fler 4 juli par här inne?? Hur långt har ni kommit och vad har ni kvar??
  • 18 juli 2009

Igår hade vi vigselsamtal med vår präst! En riktigt rolig prick, då det känns bra. Vi övade på löftena, det var lite känslosamt. Undra hur det kommer kännas den stora dagen. Kanske kommer det en tår eller två, eller vad tror ni tjejer .

• Sobeit

Igår kväll satt jag och vek och monterade våra vigselprogram. Idag har jag tänkt göra klart omslagen till festprogrammet. Har dock 2-3 st kvar att skriva ut. Vi skriver gästernas namn på omslaget så det blir som ett placeringskort oxå.

Men hua, vilken tandvärk jag har. På något sätt har min sista kvarvarande visdomstand pruckit lodrätt rakt av. Svullet och ont! Hade iallafall tur så jag fick en tandläkartid till i eftermiddag. Hoppas nu bara att de drar den på en gång. Den är så trasig så t o m lilla oskolade jag ser att det inte går att laga. :-S

• Sobeit

Jag skriver motsvarande en mening vardera om gästerna och försöker få in så mycket som möjligt om dem samtidigt som det ska få övriga gäster nyfikna att fråga.

kuliJuli skrev 2009-06-08 11:40:15 följande:
    ååh, härliga måndag!De sista gästerna svarade till slut nu i helgen efter lite påtryckningar 1 ja och 3 nej. Så nu vet vi - 54 superhärliga partysugna pers blir vi! Känns såååååå bra att vi inte bjöd så många torrbolls-släktingar utan satsade på människor vi umgås till vardags med och som vi vill FESTA (inte bara umgås) med Fick också svar från cateringen att de viner vi ville ha är fixade, vilket är toppen då vi valt ett vin som bara finns tillfälligt. På tisdag ska vi hyra sambons smoking och jag ska prova ut en bolero idag - sen är kläderna klara! (förutom eventuellt en ny skjorta, + att jag behöver sy lite till på klänningen... men ändå )På onsdag ska vi träffa toastmadamerna och spika kör-schema för hela vigseln och festen - så nu jädrar börjar det hända saker Fråga hörreni som ska ha festprogram förrästen: (tex sobeit)Hur skriver ni era presentationer? Funderade ett tag på att rimma, men ojojoj vilket utrymme det tar med en massa text! Skriver ni långa eller korta presentationer? Dessutom - har ni med bordsplaceringen i festhäftet så att folk kan se vem som sitter vart? sitter och klurar
  • Mia1972

I morgon ska jag och min mamma åka och beställa alla blommorna till den stora dagen.
    Undrar hur dyrt det kommer bli ?

• Heloise

hejhej! Det var ett tag sen jag hängde här, men det har varit så mkt de sista månaderna.

Iaf så har jag beställt en klänning( sent ute I know) och den borde komma inom 1-2 veckor. Vidare har jag köpt en korsett( älskar korsetter bara snöra åt och vips, hello midja!)Har avklarat sprit inköp, matinköp( iaf de stora kött o fisk posterna) i helgen ska jag göra 50 linneservetter :-s och en databas( skolan vägrar släppa taget).
    Vi har hittat en kanonbra solist som spelar piano oxå

Kantor är dum i huvudet atm och vägrar svara på mail, snart åker jag hem till henne och skäller upp henne, nog för att jag förstår att hon har annat att göra men man bör ju kunna svara på ett mail inom en 3 veckors period.

I morron är sista OSA dagen och det är 5 st som inte svarat än.

Ringarna är inlämnade för stl ändring och gravyr, guldsmeden ska även skriva ut ett värderingsintyg eftersom mina ringar tydligen är värda runt 30 000kr, köpte den ena på kaplans för 3500kr och den andra på utförsäljning( 50%)den kostade 3600kr( dvs 7200 ordinarie) men guldsmeden sa att den borde ha kostat runt 10 000kr och solitären var värd runt 15000- 20000kr :-O
    Känns ju trevligt att man lyckas med ngt köp haha.

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!