• DanKat

Ny tråd för alla julibrudar!

Den tidigare julitråden har stängts av så jag startar en ny

(Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3237311.html)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-28 15:57
    Oj, jag menade ju inte att utesluta alla brudgummar med den rubriken, ni är givetvis också välkomna i den här tråden!

• Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!
  • TinkerBelle

God morgon tjejer, vid 10 ska jag iväg och provsmaka tårta.
    Bröllopet känns mer och mer verkligtnu.

Är lite stressad över att så mycket smådetaljer är sånt man inte kan fixa förän sista veckorna. Allt är liksom halvfärdigt.

Hoppas ni inte regnat eller blåsigt bort!

• Kajsalisan

Blev klar med vigselprogrammet och sambon med bordsplaceringen idag!! Nu hoppas vi på att det inte blir några bortfall för nu har vi betalat kuvertavgiften för 92 pers.. :S PÅ fredag blir det en nu sväng till tysklad för att bättra på ölen och fin sprit!

Annars börjar bitarna falla på plats. Har ca 70 pappersfjärilar att skära ut.

• Plummis83

1 månad kvar nu!! Längtar...

Min ring hade kommit igår (de har jagat efter min storlek i andra butiker då det tydligen tar låååång tid att beställa) och den passade perfekt! nu ska bara gravyr in och sen får jag hämta hem den *längtar*

Ikväll ska vi på möte i lokalen för att visa bordsplacering, berätta hur vi tänkt oss osv...

Festprogrammen är snart klara.. "bara" gästpresentationerna kvar!

Fick min semester beviljad igår oxå, ska vara ledig i 7 veckor i nov/dec då vi ska åka på bröllopsresa.. Nu är vi inne på att bila från New York till Los Angeles! Kommer inte vara iväg att 7 veckorna men minst 3 iaf, sen nån vecka i mina hemtrakter!

• Mia1972

I tisdags hämtade vi våra nya förlovningsringar och om ca 3 veckor är min vigselring klar också.
    Igår blev vi klara med bordsplaceringen och jag köpte mina brudskor.

Idag ska jag försöka ragga tag på häst och vagn som transportmedel.

Oj vad tiden rusar iväg nu

• 20090725

ja, tiden flyger iväg!

idag skall jag ut på stan å försöka hitta en blomsterhandel som har öppet i centrala göteborg, har vrit inne på alla i linnestan där vi skall gifta oss, men alla har stängt under juli månad! å även några i frölunda, som oxå har stängt! börjar få lite smått panik nu! å jag känner inte att jag vill betala 2000:- för buketten jag har i gallerier plus 4 näbb/tärn buketter som bara skall vara en ros å lite brudslöja!

på den butiken blev det super dyrt bara för att jag nämnde ordet brud och bröllop! blir så less på att allt ska bli så dyrt när man nämner de orden!!!

tur att det är fint väder här idag så jag får mig en promenad!

• kaif

Oj vad långt alla kommit... Jag har beställt ring idag... läskigt! Har inte ens börjat titta på blommor...

• Mia1972

Blommor har inte jag heller beställt ännu. Men jag vet hur jag vill ha det iaf.

Idag kom godiset som ska ligga i presenterna.Och det kommer bli kanon (bilder finns inne i galleriet)

• DanKat

Idag har jag köpt ett gäng fina trosor, tänkte välja några av dom som jag ska ha på bröllopsdagen Så nu är alla mina kläder fixade, från topp till tå!

• Mia1972

Jag har också beställt underkläder nu så min klädsel är också klar. Skönt!

• Sobeit

Om 5 veckor är detta min första dag som FRU Isaksson. =) Oj, vad jag längtar nu!

Idag ska följande göras:
    - gästernas presentation ska skrivas klart och skickas till toastmadamen som gör festprogrammet
    - omslaget till festprogram ska skrivas ut med gästernas namn på
    - vigselprogramen ska skrivas ut och monteras

Sedan ska jag någonstanns oxå få tid att planetar en vuxen buxbom som jag fått av svärm,or nu när hon ändrar i sin trädgård. Undrar just hur många timmar som finns på dygnet?

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!